Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

2


OCEŃ
2.7

Przysiad ze sztangą: jak uniknąć kontuzji?

Spokojnie, to tylko symulacja i obyło się bez ofiar. Zobacz, kiedy przerwać, żeby po treningu iść pod prysznic, a nie jechać do szpitala. 

MH 2016-09-28
przysiad fot. Beth Bischoff

Jedno powtórzenie za daleko

To słowo, przez które czasami z gry na długie miesiące wyłącza nas kontuzja, składa się z siedmiu liter, a pierwszą z nich jest "a". Tak, mowa o ambicji, która w normalnej dawce raczej pomaga niż przeszkadza. Bywa jednak, że zaślepieni żądzą lepszych efektów trenujemy ponad siły i nie dostrzegamy tego momentu, w którym należy sztangę odłożyć i chwycić bidon z wodą. Poznaj symptomy, które wyraźnie dadzą Ci do zrozumienia, że to był ostatni przysiad w serii. 

1. Sztangę trzymaj tak mocno, jak tylko dasz radę. Ściągnij łopatki i napnij brzuch. Patrz przed siebie.  

przysiad fot. Beth Bischoff

3. Schodząc w dół, pochylaj się do przodu, aby sztanga znajdowała się dokładnie nad stopami.

przysiad fot. Beth Bischoff

5. Jeśli poczujesz, że plecy trochę się zaokrągliły (i znikło wcięcie w odc. lędźwiowym) – przerwij. 

przysiad fot. Beth Bischoff

7. Nie zatrzymuj ruchu, zanim uda będą równoległe do podłoża. To za duży nacisk na kolana.  

przysiad fot. Beth Bischoff

... aż przygniotła Cię sztanga. 

MH 10/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij