Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Pora treningu: kiedy ćwiczyć?

To świetnie, że w pocie czoła budujesz swoją imponującą sylwetkę. Dorzuć do tego odpowiednie planowanie, a efekty będą jeszcze większe! 

2016-10-26
Najlepsza pora na trening siłowy Efektywność machania sztanga na treningu zależy w dużej mierze od pory dnia.

Wcześnie rano: 6.00-7.00

Nie jest to najlepsza pora dla kogoś, kto dopiero grubo po północy oddaje się w objęcia Morfeusza. Ma jednak swoje zalety – poranne godziny treningu powinni wybrać ci, którym zależy na zrzuceniu oponki. Wg badań opublikowanych na łamach „Medicine and Science in Sports and Exercise” tłuszcz znika najszybciej przy porannych ćwiczeniach na czczo.

Późnym popołudniem: 16.00-17.00

Minusem treningu o tej porze dnia są zatłoczone siłownie, plusem – większa moc Twoich mięśni. Gdy wskazówka zegara znajduje się między czwartą a piątą godziną po południu, mięśnie osiągają najwyższą temperaturę – łatwiej je rozgrzać, są bardziej elastyczne i mniej podatne na kontuzje. To właśnie wtedy pęka większość rekordów.

W porze lunchu: 13.00-14.00

Nie żyjemy w Hiszpanii, gdzie podczas sjesty mógłbyś wyskoczyć na siłownię, ale i w naszym klimacie znajdą się szczęśliwcy, którzy mogą skorzystać z przerwy na lunch. Dlaczego to się opłaca? Twoja wydolność aerobowa jest wówczas o 4% wyższa niż rano – wykorzystaj to na szybki trening interwałowy i zbuduj solidne fundamenty Twojej wydolności.

Wieczorem: 18.00-20.00

Pora dla samotników nielubiących tłumów – może nawet uda Ci się dopchać do ławki płaskiej? Jeśli zależy Ci głównie na budowie masy mięśniowej, to dobry moment na ciężki trening z ćwiczeniami wielostawowymi w roli głównej. Wówczas poziom kortyzolu – hormonu stresu – we krwi opada. Dzięki temu Twoje mięśnie szybciej się odbudują i po prostu urosną.  

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij