Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Pompki: drobne modyfikacje, maksimum efektów

Każda pompka zbliża Cię do lepszej formy. Przyspiesz ten proces, dokonując trzech prostych zmian w swoim treningu klatki piersiowej. Z mięśniami jak z kobietami - nie lubią nudy. Zaskocz je czymś innym niż wyciskanie sztangi i ciesz się z efektów.

2015-07-06
pompki na piłce lekarskiego fot. Shutterstock

Nie tylko na plażę

To wciąż najlepsze ćwiczenie, jakie człowiek wymyślił. Co nie zmienia faktu, że można je poprawić, prawda? Wystarczy, że zrezygnujesz ze stabilnego oparcia na podłodze, by tym prostym ćwiczeniem poprawić swoją ogólną sprawność.

Dynamiczne pompki na piłkach lekarskich zwiększą Twoją siłę eksplozywną, piłka szwajcarska zadba z kolei o mięśnie stabilizujące korpus, a hantle i wymuszony przez specyficzny chwyt ruch łokci jeszcze mocniej zaangażują do wysiłku klatkę.

Droga do celu

Wykonuj te 3 ćwiczenia jedno po drugim, odpoczywając między nimi 90 sekund, aż zrobisz łącznie 12 serii. Rób po 12 powtórzeń w serii. 

pompki fot. Rodale Images

1. Pompki na piłkach lekarskich

Przyjmij pozycję do pompki, ręce opierając na dwóch piłkach lekarskich. Zrób pompkę, starając się łokcie prowadzić jak najbliżej korpusu. Dynamicznym ruchem wróć do pozycji startowej. Napnij mocno korpus, by łatwiej kontrolować ruch.

pompki fot. Rodale Images

2. Pompki na hantlach

Złap hantle podchwytem i opierając się na nich, przyjmij pozycję jak do standardowej pompki. Prowadząc łokcie jak najbliżej korpusu, opuść się najniżej, jak to możliwe. Dynamicznym ruchem wróć do startu.

pompki fot. Rodale Images

3. Pompki na piłce szwajcarskiej

Oprzyj się na piłce szwajcarskiej otwartymi dłońmi, przyjmując pozycję do pompki. Uginając ręce w łokciach, wykonaj pompkę. Zatrzymaj na chwilę ruch, po czym bardzo powoli wróć do pozycji startowej.

MH 01/12

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Każda pompka zbliża Cię do lepszej formy. Przyspiesz ten proces, dokonując trzech prostych zmian w swoim treningu klatki piersiowej. Z mięśniami jak z kobietami - nie lubią nudy. Zaskocz je czymś innym niż wyciskanie sztangi i ciesz się z efektów.<br /><br /><a href="/fitness/Pompuj-klate-trening-klatki-piersiowej,6237,1"></a>
    Mens Health, 2015-03-18 15:21:14
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij