Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.4

Pływanie: zbuduj formę godną olimpijczyka

Woda stawia opór 1000 razy większy niż powietrze, co czyni ją środowiskiem doskonałym do spalania tłuszczu. To dlatego, pływacy mają tak świetnie wyrzeźbione sylwetki. Porzuć zamiłowanie do lądu na rzecz wody, a spalisz nie tylko tłuszcz, ale zbudujesz też mięśnie i poprawisz kondycję.

2015-04-02
fot. S. Pytel 2014/shutterstock.com

Wygraj zakład z Archimedesem

Zacznij trenować według tego programu, a szybko przekonasz się, że w wodzie też można się spocić. I stracisz 5 cm w pasie. 

1. Tydzień: 1 

Treningi: 2 

Baseny: 20

Styl: kraul, grzbietowy

2. Tydzień: 2

Treningi: 3

Baseny: 30

Styl: kraul, grzbietowy

3. Tydzień: 3 

Treningi: 4

Baseny: 40

Styl: kraul, delfin

4. Tydzień: 4

Treningi: 6

Baseny: 50

Styl: kraul, delfin 

 

Pływanie, trening pływacki fot. shutterstock.com

Sylwetka V-mana

Pływanie to dla Ciebie za mało? Jeżeli dążysz do obręczny barkowej szerokiej jak u pływaka, wykonuj poniższe ćwiczenia jedno po drugim, odpoczywając 60 s między nimi. Zrób łącznie 5 takich obwodów. Trenuj 3 razy w tygodniu, a już po miesiącu zamienisz rozmiar M na L.

1. Wyrzut piłki w tył

5-kilogramową piłkę trzymaj w wyprostowanych rękach na wysokości oczu. Wyrzuć ją za siebie i klaśnij w dłonie. Poproś kumpla, by odrzucił Ci piłkę, po czym zrób kolejne powtórzenie.

Zrób 2 serie po 8 powtórzeń.

2. Podciąganie nachwytem

Załóż specjalny pas z obciążeniem albo chwyć stopami hantlę. Złap drążek nachwytem szerszym niż na szerokość barków i podciągnij się, aż klatką dotkniesz drążka. Wróć powoli do startu.

Zrób 3 serie po 8 powtórzeń.

3. Przysiad ze sztangą

Zdejmij ciężką sztangę ze stojaków (80-90% 1 Cmax) i oprzyj ją na górze pleców. Zrób przysiad, aż Twoje uda będą równolegle do podłoża. Zatrzymaj na chwilę ruch, po czym wróć do pozycji startowej.

Zrób 2 serie po 5 powtórzeń. 

MH 08/12

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ciekawy artykuł niestety nie dopracowany, a szkoda...  Bardzo się ucieszyłem, kiedy znalazłem artykuł który nie został przetłumaczony z angielskich wydań pisma/serwisu. Przejdźmy może do sedna: 1. Tydzień: 1 • Treningi: 2 • Baseny: 20• Styl: kraul, grzbietowy Rozumiem w pierwszym tygodniu będą dwa treningi, każdy po 20 basenów. Teraz się nasuwa pytanie: "Jakich basenów ?". Nigdzie nie ma podanej długości 20x 25m czy 20x 50m, a może 20x 100m ? Kolejne niedociągnięcie to styl...  Nie ma informacji: płynąć kraulem wracać grzbietem, a może płynąć 10 kraulem potem 10 grzbietem, albo może mam wybrać jeden z dwóch dostępnych stylów ? Jakoś w dalszej części artykułu "Sylwetka V-mana" udało się podać dokładną ilość serii, powtórzeń oraz odpoczynków między seriami.
    Raphael, 2015-04-03 11:59:05
  • avatar
    zgłoś
    Woda stawia opór 1000 razy większy niż powietrze, co czyni ją środowiskiem doskonałym do spalania tłuszczu. To dlatego, pływacy mają tak świetnie wyrzeźbione sylwetki. Porzuć zamiłowanie do lądu na rzecz wody, a spalisz nie tylko tłuszcz, ale zbudujesz też mięśnie i poprawisz kondycję.<br /><br /><a href="/fitness/Plywanie-zbuduj-forme-godna-olimpijczyka,6363,1"></a>
    Mens Health, 2015-04-02 14:46:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij