Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Patenty MH na podciąganie i swing kettlebellem

Od tego, jak złapiesz drążek, zależy, które mięśnie ćwiczysz. Wykorzystaj tę cenną wiedzę i podczas kolejnego treningu zaaplikuj mięśniom kilka serii podciągania. Warto - mocne plecy przydają się nie tylko w polityce. Dodatkowo dorzucamy kilka rad na lepszy swing kettlebellem.

MH 2015-01-20
pociąganie na drążku fot. GlebStock 2015/shutterstock

Dla większości z nas podciągnąć się podchwytem jest łatwiej niż nachwytem. Dlaczego? Bo pracują inne mięśnie. Jeśli tak złapiesz drążek, sporą część zadania przerzucisz na bicepsy (a nawet w pewnym stopniu na klatkę piersiową), odciążając plecy.

Te z kolei zmuszone są do zdecydowanie większej pracy, gdy podciągasz się podchwytem. Podczas każdego ruchu w górę i w dół aktywujesz mocniej mięśnie czworoboczny, najszerszy grzbietu oraz podgrzebieniowy.

Rodzaj chwytu powinieneś więc dopasować do swoich treningowych celów. Chcesz skupić się na plecach? Podciągaj się nachwytem. Zależy Ci na mocniejszych ramionach? Łap drążek podchwytem.

Bonus: swing dla twardzieli

Ustaw poprzeczkę jeszcze wyżej: standardowy wymach kettlem zamień w wersję pro.

1. Faza: start

Stań prosto w lekkim rozkroku, palce delikatnie skieruj na zewnątrz. Kettlebell trzymaj przed sobą oburącz za jego uchwyt w delikatnie ugiętych w łokciach rękach. Plecy trzymaj proste, łopatki ściągnięte. Patrz przed siebie, a nie na odważnik.

2. Faza: zejście

Wypchnij biodra w tył i ugnij kolana, by pochylić się do przodu. Kettlebell powinieneś przenieść między nogi. Przez cały czas trzymaj proste plecy i nie prowadź kettlebella wzrokiem – nadal patrz przed siebie, odchylając odrobinę głowę.

3. Faza: wymach

Dynamicznym ruchem wyprostuj jednocześnie kolana i wypchnij biodra do przodu, żeby z łatwością wykonać wymach. Puść go, gdy znajdzie się na wysokości Twojej klatki, i złap za jego kulistą część, gdy zacznie opadać. 

MH 05/2014 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Od tego, jak złapiesz drążek, zależy, które mięśnie ćwiczysz. Wykorzystaj tę cenną wiedzę i podczas kolejnego treningu zaaplikuj mięśniom kilka serii podciągania. Warto - mocne plecy przydają się nie tylko w polityce. Dodatkowo dorzucamy kilka rad na lepszy swing kettlebellem.<br /><br /><a href="/fitness/Patenty-MH-na-podciaganie-i-swing-kettlebellem,5699,1"></a>
    Mens Health, 2015-01-26 15:48:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij