Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

3


OCEŃ
2.6

Ostry trening klatki i barków

Aby zmotywować mięśnie do dalszego wzrostu trzeba czasem zaaplikować im solidnego kopa z zaskoczenia. Odpowiednia dieta i sprawdzony zestaw ćwiczeń to za mało - sprawdź, jak obudzić ich potencjał, aby rozwinąć potężną klatę i silne barki.

Kelsey Cannon 2014-08-11
fot. Straight 8 Photography 2014/shutterstock.com

Rozumiemy doskonale, że w Twoim planie treningowym wyciskanie sztangi na ławeczce od zawsze ma priorytet przed innymi ćwiczeniami na klatkę piersiową, a wyciskanie sztangii nad głowę siedząc to główna metoda budowania barków -  te ćwiczenia działają fantastycznie i przynoszą doskonałe efekty. Ale do czasu, kiedy Twoje mięśnie przyzwyczają się do nich i oparty na nich trening przestaje działać tak skutecznie, jak kiedyś.

"Musisz rzucić swoim mięśniom wyzwanie, zaatakować je na nowe sposoby, aby ich odpowiedzią były nowe przyrosty. Wyciskanie hantli, pompki z nogami w taśmach TRX i niedźwiedzi chód w podporze to ćwiczenia, które zadziałają zarówno na włókna wolno-, jak i szybkokurczliwe. Ta unikalna kombinacja ćwiczeń zapewni Ci poprawę siły, wytrzymałości i wyników w obwodach" – zapowiada plan Sean de Wispelaere, trener Men’s Health Thrive z amerykańskiego Lancaster.

Gotów, aby wypróbować nowy trening? Wykonaj opisane poniżej ćwiczenia jedno po drugim, bez odpoczynku między nimi. To pierwsza seria. Wykonaj ich w sumie pięć.

Wyciskanie hantli na ławce

Połóż się na ławeczce i chwyć sztangielki nachwytem. Sztangielki trzymaj w jednej linii na lekko ugiętych ramionach, złączone nad klatką piersiową. Powoli opuść je, odwodząc łokcie na bok, tak by znalazły się jak najniżej. Potem powoli wróć do pozycji wyjściowej. To jedno powtórzenie, zrób ich 8 w serii. Stopniowo zwiększaj ciężar w każdej kolejnej.

Pompki z nogami w taśmach TRX

Obniż uchwyty w linach aż sięgną połowy Twoich goleni. Przyjmij pozycję z rękami do pompki na podłodze i palcami stóp w uchwytach taśm. Utrzymując proste plecy, ugnij łokcie i opuść klatkę piersiową ku podłodze. Zatrzymaj ruch, a następnie wróć do pozycji wyjściowej. To jedno powtórzenie. Wykonaj tak dużo, jak tylko dasz radę.

Bear crawl (niedźwiedzi chód w podporze)

Przyjmij pozycję na do chodu w podporze z biodrami wyżej i kolanami tuż nad ziemią. Jednocześnie przesuń prawą rękę i lewą stopę do przodu o kilkanaście centymetrów bez zmieniania pozycji tułowia ani kręcenia dolnym odcinkiem pleców. W następnym kroku idź naprzód lewą ręką i prawą stopą. Pokonaj tym sposobem 10 metrów, a następnie drogę powrotną.

Zobacz także:

Trening siłowy: ćwiczenia na klatkę piersiową

Mocne barki w 3 ćwiczeniach

MH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Aby zmotywować mięśnie do dalszego wzrostu trzeba czasem zaaplikować im solidnego kopa z zaskoczenia. Odpowiednia dieta i sprawdzony zestaw ćwiczeń to za mało - sprawdź, jak obudzić ich potencjał, aby rozwinąć potężną klatę i silne barki.<br /><br /><a href="/fitness/Ostry-trening-klatki-i-barkow,5204,1"></a>
    Mens Health, 2015-06-09 08:43:54
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij