Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Olimpijska forma: plan treningowy Szymona Kołeckiego

Kiedy Szymon Kołecki przygotowuje  się do zawodów, robi to tylko z myślą o zwycięstwie. Twierdzi, że drugie miejsce - nawet na igrzyskach - to porażka. Poznaj jego plan treningowy, by zwiększyć szanse na swoje osobiste zwycięstwo: muskularną sylwetkę i supersiłę.

Dla Szymona Kołeckiego rywalizacja ma sens tylko wtedy, kiedy walczy się o zwycięstwo. I zawsze trenuje tak, aby w tej walce być faworytem. (fot. Andrzej Tyszko)

Dwa srebrne medale olimpijskie zdobyte w Sydney i Pekinie. Dwa wicemistrzostwa świata. Pięć tytułów mistrza Europy.

Najlepszy wynik w rwaniu - 192,5 kg (2001 rok). Najlepszy wynik w podrzucie - 235 kg (2000 rok). Najlepszy wynik w dwuboju - 412 kg (1999 rok).

To najważniejsze liczby w dotychczasowej karierze Szymona Kołeckiego, jednego z najbardziej utytułowanych polskich sportowców ostatnich lat. Ale to nie wszystko, co warto wiedzieć o zawodniku, którego determinacji do walki o zwycięstwo nie jest w stanie osłabić ani ciężka kontuzja kręgosłupa, ani wycofane dopiero po wielu miesiącach zawieszenie za domniemane stosowanie dopingu. Zanim poznasz jego trening, poznaj jeszcze kilka interesujących faktów:

#1: 505 000 kilogramów
Tyle podczas ostrych miesięcy przygotowań podrzuca w górę Szymon. Nic dziwnego, że nie musi się martwić o ilość pochłanianych kalorii. Ciężarowcy spalają dziennie około 6-8 tysięcy kilokalorii - tyle, co maratończycy.

#2: 3 sekundy i 8 procent
Ciężarowe boje (podrzut i rwanie) zwykle nie trwają dłużej niż 3 sekundy, ale nie mają sobie równych w kształtowaniu szybkości, elastyczności, koordynacji, no i przede wszystkim siły oraz mocy całego ciała. Ciężarowcy często mają wyskok lepszy niż koszykarze, a procent tkanki tłuszczowej ciała poniżej 8%.

#3: Duże mięśnie
W obu przypadkach - w rwaniu i podrzucie - wszystkie mięśnie pracują na maksymalnym obciążeniu w minimalnym czasie. To zmusza do pracy włókna szybkokurczliwe - te, które powodują, że mięśnie są silniejsze i większe.

#4: Szybkie efekty
Oba boje ciężarowców - rwanie i podrzut - wymagają trudnej techniki, ale 95% korzyści Twoje mięśnie czerpią z fazy ciągu.

 

Program treningowy Szymona Kołeckiego

Oto program, dzięki któremu będziesz miał lepszą sylwetkę niż niejeden facet z okładki MH i większą siłę niż większość osiedlowych (i nie tylko) strongmenów.

Rozgrzewka
Na początek treningu popedałuj 5 minut na rowerze stacjonarnym albo pobiegaj na bieżni. Potem każde z przedstawionych ćwiczeń (z wyjątkiem skoków i brzuszków) wykonaj z samym gryfem od sztangi. W serii rozgrzewkowej zrób 15-20 powtórzeń.

1 2 3 ... 4
STRONA 1 z 4

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Spoko kochanie, pozdro :*;]
    Artur, 2009-12-05 11:51:23
  • avatar
    zgłoś
    no po jednym treningu to nie, natomiast myślałem że dłużej go wykonywałeś. Tak więc jeżeli nie miałeś cyklu to nie polecaj bo polecać to sobie wszystko można nawet sterydy bo po pierwszym razie fajny efekt był. Pozdro
    ziarnisty, 2009-12-05 10:22:21
  • avatar
    zgłoś
    Ziarnisty, czy uważasz, że po jednym treningu nabrałem masy, siły i moje BF spadło do 8%? :)Wykonałem go jednorazowo i jestem zadowolony, tyle.
    Artur, 2009-12-04 23:41:05
  • avatar
    zgłoś
    Właśnie dlatego autor nie pisze nic o rwaniu i podrzucie, tylko o ćwiczeniach pomocniczych, dlatego, że te dwa boje wymagają od zawodnika dużej techniki. No chyba, ze trenujesz na ciężarach powiedzmy do 50-60 % możliwości.Aczkolwiek filmiki szkoleniowe można znaleźć w necie, chociaż wiadomo, ze nie zastąpią trenera. Możesz nagrać filmik z własną próbą tych ćwiczeń i wtedy niech ten ktoś ci wytłumaczy jakie błędy popełniasz . I znowu odsyłam na sfd - serengoth i k'nife.Dla zainteresowanych tym wspaniałym sportem: http://www.youtube.com/watch?v=SZgigENw8-g...feature=related
    bartolomeo107, 2009-12-04 16:38:40
  • avatar
    zgłoś
    Ćwiczenia może i rewelacyjne, ale bez odpowiedniego przygotowania i dobrej techniki można sobie nimi zrobić krzywdę.Gdybym miał kogoś kto mnie wprowadzi w takie ćwiczenia to bym tak ćwiczył. Trochę już ćwiczę i wiem jakie błędy robiłem w normalnym treningu poza tym mam okazję popatrzeć jakie błędy popełniają początkujący na siłowni na której ćwiczę i wiem ,że kilogram kilogramowi nie równy i nie ma co się brać za coś o czym ma się nikłe pojęcie.Dlatego dziękuje, postoje.
    Quartz, 2009-12-04 15:07:21
  • avatar
    zgłoś
    Przeglądałem kiedyś trochę literatury o podnoszeniu ciężarów. Ponoć jest tak, że na każdym treningu najpierw wykonują ćwiczenia podstawowe , czyli pod kątem rwania i podrzutu (czyli np. te z artykułu) , a na koniec treningu robią jeszcze dodatkowo ćwiczenia uzupełniające na wybrane partie mięśni, bądź te "zaniedbane" , np. przedramiona, czy podciąganie na drążku.W ogóle zanim młodzi zawodnicy podejdą do dwóch bojów muszą obudować się mięśniami stosując podstawowe ćwiczenia siłowe, głównie statyczne. Dopiero później typowo dynamiczne ćwiczenia, jak rwanie i podrzut. Wystarczy spojrzeć na sylwetki ciężarowców. Tak proporcjonalnych sylwetek nie mieliby, gdyby wykonywali tylko ćwiczenia z tego artykułu. Ten artykuł (z resztą takie było jego założenie) prezentuje ćwiczenia, jakie wykonywał Szymon pod koniec sezonu bezpośrednio przed Igrzyskami. Nawiasem mówiąc to uważam ciężarowców na najsilniejszych ludzi świata. Co prawda na zawodach strongman niekiedy są podrzucane większe ciężary, to jednak stosunek masy zawodnika do wartości ciężaru mówi sam za siebie.
    bartolomeo107, 2009-12-04 14:30:33
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(bartolomeo107 @ Dec 3 2009, 19:51 PM) A jakie ćwiczenia pomocnicze wykonuje Szymon? Wiem, że podnoszenie ciężarów to skomplikowany sport, ale na pewno ten program nie pokazuje całego treningu. Z pewnoscią wykonywał jeszcze ćwiczenia pomocnicze. Jakie?Jakie cwiczenia pomocnicze masz na mysli? Moim zdaniem te cwiczenia sa bardzo "ogolnorozwojowe", angazujace wiele miesni naraz.
    Czytacz, 2009-12-03 22:44:08
  • avatar
    zgłoś
    Arturze a mógł byś napisać więcej. Jakie efekty, czy tego się spodziewałeś, za pewne wzrost masy i siły ?? A może też właśnie szybkość, elastyczność, strata zbędnego tłuszczyku?? Z tego co widzę niby ćwiczenia podstawowe.
    ziarnisty, 2009-12-03 21:54:47
  • avatar
    zgłoś
    A ja powiem tyle, że własnie go skończyłem i jestem niesamowicie zaskoczony ;)Ba, nawet go chyba wprowadzę w mój tygodniowy plan. Szczerze polecam!
    Artur, 2009-12-03 20:19:28
  • avatar
    zgłoś
    A jakie ćwiczenia pomocnicze wykonuje Szymon? Wiem, że podnoszenie ciężarów to skomplikowany sport, ale na pewno ten program nie pokazuje całego treningu. Z pewnoscią wykonywał jeszcze ćwiczenia pomocnicze. Jakie?
    bartolomeo107, 2009-12-03 19:58:42
  • avatar
    zgłoś
    Kiedy Szymon Kołecki przygotowuje się do zawodów, robi to tylko z myślą o zwycięstwie. Twierdzi, że drugie miejsce - nawet na igrzyskach - to porażka. Trenując jak on, masz szansę na swoje osobiste zwycięstwo: muskularną sylwetkę i supersiłę.http://www.menshealth.pl/fitness/Olimpijsk...lecki-3739.html
    Mens Health, 2009-12-02 21:34:36
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij