Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Olimpijska forma: plan treningowy Szymona Kołeckiego

Kiedy Szymon Kołecki przygotowuje  się do zawodów, robi to tylko z myślą o zwycięstwie. Twierdzi, że drugie miejsce - nawet na igrzyskach - to porażka. Poznaj jego plan treningowy, by zwiększyć szanse na swoje osobiste zwycięstwo: muskularną sylwetkę i supersiłę.

Marek Dudziński 2009-12-02
Dla Szymona Kołeckiego rywalizacja ma sens tylko wtedy, kiedy walczy się o zwycięstwo. I zawsze trenuje tak, aby w tej walce być faworytem. (fot. Andrzej Tyszko)

Dwa srebrne medale olimpijskie zdobyte w Sydney i Pekinie. Dwa wicemistrzostwa świata. Pięć tytułów mistrza Europy.

Najlepszy wynik w rwaniu - 192,5 kg (2001 rok). Najlepszy wynik w podrzucie - 235 kg (2000 rok). Najlepszy wynik w dwuboju - 412 kg (1999 rok).

To najważniejsze liczby w dotychczasowej karierze Szymona Kołeckiego, jednego z najbardziej utytułowanych polskich sportowców ostatnich lat. Ale to nie wszystko, co warto wiedzieć o zawodniku, którego determinacji do walki o zwycięstwo nie jest w stanie osłabić ani ciężka kontuzja kręgosłupa, ani wycofane dopiero po wielu miesiącach zawieszenie za domniemane stosowanie dopingu. Zanim poznasz jego trening, poznaj jeszcze kilka interesujących faktów:

#1: 505 000 kilogramów
Tyle podczas ostrych miesięcy przygotowań podrzuca w górę Szymon. Nic dziwnego, że nie musi się martwić o ilość pochłanianych kalorii. Ciężarowcy spalają dziennie około 6-8 tysięcy kilokalorii - tyle, co maratończycy.

#2: 3 sekundy i 8 procent
Ciężarowe boje (podrzut i rwanie) zwykle nie trwają dłużej niż 3 sekundy, ale nie mają sobie równych w kształtowaniu szybkości, elastyczności, koordynacji, no i przede wszystkim siły oraz mocy całego ciała. Ciężarowcy często mają wyskok lepszy niż koszykarze, a procent tkanki tłuszczowej ciała poniżej 8%.

#3: Duże mięśnie
W obu przypadkach - w rwaniu i podrzucie - wszystkie mięśnie pracują na maksymalnym obciążeniu w minimalnym czasie. To zmusza do pracy włókna szybkokurczliwe - te, które powodują, że mięśnie są silniejsze i większe.

#4: Szybkie efekty
Oba boje ciężarowców - rwanie i podrzut - wymagają trudnej techniki, ale 95% korzyści Twoje mięśnie czerpią z fazy ciągu.

 

Program treningowy Szymona Kołeckiego

Oto program, dzięki któremu będziesz miał lepszą sylwetkę niż niejeden facet z okładki MH i większą siłę niż większość osiedlowych (i nie tylko) strongmenów.

Rozgrzewka
Na początek treningu popedałuj 5 minut na rowerze stacjonarnym albo pobiegaj na bieżni. Potem każde z przedstawionych ćwiczeń (z wyjątkiem skoków i brzuszków) wykonaj z samym gryfem od sztangi. W serii rozgrzewkowej zrób 15-20 powtórzeń.

1 2 3 ... 4
STRONA 1 z 4

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij