Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Odchudzanie bez utraty mięśni

Opadająca wskazówka na wadze niekoniecznie przybliża Cię do wymarzonej sylwetki. Dlatego wypróbuj lepiej alternatywne podejście do odchudzania.

2016-10-26
Odchudzanie bez utraty mięśni Odchudzanie nie musi polegać na obserwowaniu utraty tak ciężko wypracowanych mięśni - są inne drogi.

Tradycyjne podejście można podsumować krótko: mniej jedz i więcej się ruszaj. Pierwsze wywoła deficyt kaloroczny, a drugie spali tkankę tłuszczową. I wskazówka na wadze poleci w dół. Owszem, przyznajemy, że jeśli będziesz w tym podejściu konsekwentny, to tak właśnie się stanie. Pozwolimy sobie jednak zwrócić uwagę, że chyba nie to jest celem. 

Duża część spadku będzie wynikać bowiem z utraty wody i masy mięśniowej, a nie tłuszczu, czyli będziesz ważył mniej, ale zawartość tkanki tłuszczowej wcale nie musi bardzo spaść. A chodzi przecież nie o to, żeby cieszyć się z coraz niższych liczb na wadze, tylko ze sprawnego, silnego ciała, które pozwoli uprawiać ulubione sporty. Dlatego proponujemy inne podejście.

Nie skupiaj się na treningu kardio, podczas którego spalamy głównie nie tkankę tłuszczową, tylko trójglicerydy wewnątrzmięśniowe, a na dodatek pobudzamy produkcję hormonu stresu, kortyzolu. Zamiast niego postaw na tabatę (4-minutowy trening metaboliczny), HIIT lub ciężkie ćwiczenia wielostawowe (przysiady, wykroki, martwy ciąg, swingi z kettlebellem) i podnieś przez to EPOC, czyli zwiększoną powysiłkową konsumpcję tlenu.

Dzięki temu zjawisku po treningu będziesz spalał więcej nawet przez 72 h. Krótkie i maksymalnie intensywne treningi pobudzą wzrost mięśni, a także usprawnią wrażliwość insulinową tkanek, dzięki czemu węglowodany jedzone po treningu uzupełnią glikogen, zamiast zwiększać magazyny tłuszczu.

Tak, ta koncepcja zakłada bowiem, że musisz jeść, deficyt kaloryczny oznacza bowiem ograniczenie wzrostu mięśni i niedobór glikogenu, czyli brak energii do treningu. A kiedy masa mięśniowa zacznie rosnąć, będziesz mógł cieszyć się z przyspieszenia metabolizmu spoczynkowego.

Mięśnie spalają bowiem więcej kalorii niż tłuszczu nie tylko w ciągu dnia, ale także gdy regenerują się po treningu. W efekcie z czasem zbudujesz ciało, które będzie wyglądać dobrze w T-shircie, a nie pod grubą warstwą ubrań. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    qwerqerqwer
    ~qwewrq, 2016-10-28 13:45:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij