Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

5


OCEŃ
4.6

Nowa szkoła budowania mięśni

Profesor Vincent Caiozzo opracował dla NASA rewolucyjną metodę budowania mięśni, którą wykorzystują amerykańscy kosmonauci. Sprawdź, jak zaskakujące wyniki jego badań mogą pomóc również Tobie wypracować lepszą sylwetkę w krótszym czasie.

fot. Beth Bishoff

Zobacz także: Trening na masę z laboratorium NASA, czyli program treningowy ułożony według zasad opisanych w tym artykule.


Jadłeś już obiad? - naukowiec pyta naszego kolegę Adama Campbella, zapinając go w uprząż Kosmicznej Karuzeli. Nie było to jednak zaproszenie; pragnie on być tylko dobrze poinformowany. Pyta, ponieważ Adam będzie się kręcił z przyspieszeniem trzykrotnie większym od ziemskiego w hipergrawitacyjnej siłowni, prototypie zaprojektowanym dla stacji na Marsie.

Dla zobrazowania - wyobraź sobie robienie przysiadów na maszynie z jedną, ogromną różnicą: zarówno maszyna, jak i Ty obracacie się w poziomie dookoła stalowego słupa z prędkością ponad 40 obrotów na minutę. "Wszystko będzie dobrze, ale cokolwiek będzie się działo, nie patrz na boki" - ostrzega Adama. Nie trzeba pytać, dlaczego.

Vincent Caiozzo nie jest szalonym naukowcem. Jest profesorem ortopedii na Uniwersytecie Kalifornijskim w Irvane. Finansowane przez NASA urządzenie stanowi szczytowe osiągnięcie jego kariery naukowej. Ćwiczenie w kosmicznej karuzeli daje efekt podobny do zawieszenia sztangi na każdym atomie Twojego ciała. Tylko że prof. Caiozzo nie chodzi o pomoc w budowaniu większych bicepsów. Jego celem jest znalezienie lepszych sposobów na atrofię mięśni związaną z wiekiem, chorobą nowotworową, uszkodzeniami rdzenia kręgowego oraz podróżami międzyplanetarnymi.

Ale wyniki tych badań mogą przydać się również tym, którzy po prostu chcą wyglądać lepiej na plaży. Zrozumienie biologii mięśni pozwoli Ci zbudować mięśnie szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej.

Odkąd Alwyn Cosgrove otworzył swoją siłownię Results Fitness, prowadzi szczegółowy zapis każdej sesji treningowej, która tam się odbywa. W efekcie klub stanowi prawdziwe mięśniowe laboratorium z klientami w roli królików doświadczalnych. "XIX-wieczny biolog angielski Thomas Huxley powiedział kiedyś, że nauka to nic więcej jak zorganizowany zdrowy rozsądek. I taki jest też mój trening" - mówi Cosgrove.

Końcowe wyniki tych badań nad optymalnym planem budowania mięśni są nie tylko sprawdzone w siłowni, lecz również potwierdzone naukowo. A ponieważ niszczą całkowicie 40-letnie kulturystyczne dogmaty, zaskoczą pewnie również i Ciebie.

Biologia mięśni

Upraszczając, można przedstawić ją skrótem ANO, czyli Adaptacja do Narzuconego Obciążenia. Mięsień, który kurczy się przeciwko dużemu oporowi, adoptuje się do niego, stając się większym i silniejszym. Podobnie gdy zmuszany jest do pracy przez długie okresy czasu, staje się bardziej odporny na zmęczenie. Ta adaptacja pojawia się, aby zredukować stres dla organizmu, dlatego możemy wykonywać codzienne czynności - jak wchodzenie po schodach i podnoszenie lekkich przedmiotów - z minimalnym wysiłkiem.

1 2 3 ... 5
STRONA 1 z 5

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Tekst wartościowy, wiele wnoszący. Będę częściej zaglądać na stronę.
    ~Tekst wartościowy, wiele wnoszący. Będę częśc, 2016-10-29 08:52:44
  • avatar
    zgłoś
    Minęło dość sporo czasu od wystawienia tego artykułu, na 100% są osoby które nim ćwiczyły te kilka miesięcy o prosiłbym o wypowiedzenie się na temat efektów tych treningów i czy są rzeczywiście lepsze od treningu dzielonego.Dziękuje, pozdrawiam.
    Arystokrata, 2010-11-17 17:35:13
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(Milo)Milo, ja powiem tak - osoba z takim doświadczeniem pewnie szybko się nam nie znudzi.
    sven, 2010-06-01 01:34:08
  • avatar
    zgłoś
    onewpa chodzi o trening wg tego art a nie o jakiś tam trening z forum jak znajdę chwilke to napisze... niestety sesja sie zbliza
    Bosky2468, 2010-05-30 23:09:07
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(Hacker @ 30-05-2010, 14:45) Jest ich pełno na forum.I blogach ;-)
    Adam, 2010-05-30 16:50:37
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(onewpa @ 30-05-2010, 0:30) Hej. Moze podzielicie sie sporzadzonymi przez Was treningami?Jest ich pełno na forum.
    Hacker, 2010-05-30 15:45:07
  • avatar
    zgłoś
    Hej. Moze podzielicie sie sporzadzonymi przez Was treningami?
    onewpa, 2010-05-30 00:30:31
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(kumien @ 28-05-2010, 20:34) Ja zmieniam ćwiczenia w każdy dzień. Chyba lepiej wymęczyć za każdym razem inny mięsień z grupy.Każdy tu jest idywidualistą czuje swój organizm i wie czego mu potrzeba, ja mam zamiar zmieniać plan co 8 tygodni
    Bosky2468, 2010-05-29 12:09:56
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(jimek @ 28-05-2010, 20:38) Panowie mam pytanie, bo nie wiem czy do końca dobrze zrozumiałem wszystko. Czy chodzi tu o to, że np ćwiczę w poniedziałek wszystkie partie mięśni np klatka -wyciskaniem, biceps, barki, triceps,nogi a w środę ćwiczę klatkę tyle że np rozpiętki? chodzi o to zęby rozłożyć ćwiczenia każdej parti mięśniowej na te 3 dni ?Ja zmieniam ćwiczenia w każdy dzień. Chyba lepiej wymęczyć za każdym razem inny mięsień z grupy.
    kumien, 2010-05-28 21:34:38
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(jimek @ 28-05-2010, 19:38) Panowie mam pytanie, bo nie wiem czy do końca dobrze zrozumiałem wszystko. Czy chodzi tu o to, że np ćwiczę w poniedziałek wszystkie partie mięśni np klatka -wyciskaniem, biceps, barki, triceps,nogi a w środę ćwiczę klatkę tyle że np rozpiętki? chodzi o to zęby rozłożyć ćwiczenia każdej parti mięśniowej na te 3 dni ?robisz obiegówkę czyli cwiczysz wszystkie partie na każdym treningu zmieniasz tylko ilość serii powtórzeń i czas odpczynku w zależności od dnia, przykładowe ćwiczenia sa już w art MH,
    Bosky2468, 2010-05-28 21:20:27
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(Bosky2468 @ 28-05-2010, 1:25) jeśli chodzi o serie powtórzenia to w majowym nr są rozpisane następująco:Poniedziałek 4 serie po 5 powtórzeń max obciążenie 90 sekund przerwyŚroda 2 serie po 15 powtórzeń 30 sekund przerwy ( prawie biegasz od ćwiczenia do ćwiczenia ledwo zdązasz nakładać ciężary na gryf hehe bo 30 s to stosunkow krótko)Piątek 3 serie po 10 powtórzeń 60 sekund przerwyJeśli chodzi o dostosowanie ciężaru do ćwiczeń to ja zrobiłem następująco w poniedziałek mam taki który jestem w stanie podnieść max 5 razy np 90kg, w środę taki który jestem w stanie podnieść max 15 razy np 70kg a w piątek pośrednią wartość czyli 80kg mowa tu o ćwiczeniu klatki na płaskiej ławce i tak z całą resztą ćwiczeń, co tydzień do każdego ćwiczenia dokładam po1,25kg na stronę i jak narazie daję radęPanowie mam pytanie, bo nie wiem czy do końca dobrze zrozumiałem wszystko. Czy chodzi tu o to, że np ćwiczę w poniedziałek wszystkie partie mięśni np klatka -wyciskaniem, biceps, barki, triceps,nogi a w środę ćwiczę klatkę tyle że np rozpiętki? chodzi o to zęby rozłożyć ćwiczenia każdej parti mięśniowej na te 3 dni ?
    jimek, 2010-05-28 20:38:15
  • avatar
    zgłoś
    Albo mam deja vu albo kiedyś to już czytałem Dużo cennych porad, na pewno się przyda. Teraz robię coś podobnego i widzę rezultaty szybciej niż kiedyś trenowałęm starym systemem : Np pon : Klata, plecy etc.
    Alek, 2010-05-28 20:01:24
  • avatar
    zgłoś
    No właśnie, Panie Adminie za ile czasu możemy spodziewać się tego rozpisanego treningu o którym jest wzmianka w artykule? Czekamy z niecierpliwością
    ~SoltyS, 2010-05-28 16:55:08
  • avatar
    zgłoś
    Za miesiąc mam zamiar realizowac ten trening , dorzucę tylko przysiady .
    Bijuu, 2010-05-28 14:09:30
  • avatar
    zgłoś
    Kiedy można się spodziewać na stronie przykładowego planu treningowego? Zainteresował mnie ten art. Przyznam tylko, że nie mam majowego MH a od czerwca chciałem zastosować nowy plan:) Tak myślę może tą metodę potestuje?
    krisstiano, 2010-05-28 08:13:46
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(Milo @ 27-05-2010, 22:19) Hehe, jeszcze trochę i będziecie mieli mnie dosyć na każdym poście bo wszędzie 3 groszę wsadzęa tak na powaznie, jak mnie coś interesuje to zawsze chętnie się podzielę uwagami;) a ten trening ewidentnie mi się spodobał, juz dziś rozpisałem sobie nawet ćwiczonka i ich kombinacje. Niebawem czas start i tylko czekać na efekty. Lubię testować nowe treningi, szczególnie że tu podali główne zasady, a ćwiczenia, kolejność, serie itd poukładałem sam wedle własnych wymogów, ale myślę że będzie kozak;)jeśli chodzi o serie powtórzenia to w majowym nr są rozpisane następująco:Poniedziałek 4 serie po 5 powtórzeń max obciążenie 90 sekund przerwyŚroda 2 serie po 15 powtórzeń 30 sekund przerwy ( prawie biegasz od ćwiczenia do ćwiczenia ledwo zdązasz nakładać ciężary na gryf hehe bo 30 s to stosunkow krótko)Piątek 3 serie po 10 powtórzeń 60 sekund przerwyJeśli chodzi o dostosowanie ciężaru do ćwiczeń to ja zrobiłem następująco w poniedziałek mam taki który jestem w stanie podnieść max 5 razy np 90kg, w środę taki który jestem w stanie podnieść max 15 razy np 70kg a w piątek pośrednią wartość czyli 80kg mowa tu o ćwiczeniu klatki na płaskiej ławce i tak z całą resztą ćwiczeń, co tydzień do każdego ćwiczenia dokładam po1,25kg na stronę i jak narazie daję radę
    Bosky2468, 2010-05-28 01:25:59
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(silver @ 27-05-2010, 19:51) Milo: widze ze troszke sie na forum zadomowiłeś bo po innych moze już słychu nie byc!Hehe, jeszcze trochę i będziecie mieli mnie dosyć na każdym poście bo wszędzie 3 groszę wsadzęa tak na powaznie, jak mnie coś interesuje to zawsze chętnie się podzielę uwagami;) a ten trening ewidentnie mi się spodobał, juz dziś rozpisałem sobie nawet ćwiczonka i ich kombinacje. Niebawem czas start i tylko czekać na efekty. Lubię testować nowe treningi, szczególnie że tu podali główne zasady, a ćwiczenia, kolejność, serie itd poukładałem sam wedle własnych wymogów, ale myślę że będzie kozak;)
    Milo, 2010-05-27 23:19:34
  • avatar
    zgłoś
    Milo: widze ze troszke sie na forum zadomowiłeś bo po innych moze już słychu nie byc!
    silver, 2010-05-27 20:51:20
  • avatar
    zgłoś
    Z chęcią wytestuję ten trening na dłuższą metę. Trening obwodowy zazwyczaj robiłem np 10dni przed zdjęciami czy coś. Teraz pora wytestować to na własnej skórze!:)
    Milo, 2010-05-27 20:36:07
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(MH Admin @ 27-05-2010, 15:28) Program treningowy wedlug zasad opisanych w tym tekscie bedzie na stronie w osobnym artykule.PozdrMH AdminDziękuje Adminie za szybką odpowiedz i czekam z niecierpliwością czy będą to ćwiczenia przedstawione w majowym numerze, czy może jakieś inne plany treningowe lub kilka do wyboru.Również pozdrawiam
    Bosky2468, 2010-05-27 15:36:22
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij