Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Muscle up na kółkach gimnastycznych: podciąganie na szerokie plecy

Muscle up na kółkach gimnastycznych jest według wyliczeń naukowców nawet 15 razy bardziej wymagające niż zwykłe podciąganie na drążku. I 15 razy bardziej skuteczne. Sprawdź, jak poprawnie wykonać ćwiczenie, które w nieprawdopodobny sposób zwiększy siłę Twoich pleców.

2015-03-24
kółka gimnastyczne fot. baranq, 2015, shutterstock.com

Maksimum wysiłku w minimum czasu – połączenie ekstremalnie wysokiego podciągania z bardzo głęboką pompką szwedzką, i to w ciągu kilku sekund, wystawia Twoje ciało na próbę.

Wspieranie ciągiem na kółkach gimnastycznych to właśnie połączenie tych dwóch ruchów, ale i dużo więcej. Jeśli wykonasz je poprawnie, będziesz miał niezbite dowody na to, że jesteś w szczytowej formie.

To ćwiczenie wymaga nie tylko ogromnej siły całego ciała, ale też sprytu. Swoją pierwszą próbę podejmij dopiero wtedy, gdy 15 podciągnięć nachwytem i 15 pompek szwedzkich wykonanych zaraz po sobie nie będzie dla Ciebie wyzwaniem.

Na start: 3 x 3 powt.

Twój cel: 3 x 12 powt.

kółka gimnastyczne podciągnie

Właściwa technika:

1. Złap kółka gimnastyczne takim chwytem, by opierały się bardziej na nasadzie dłoni i nadgarstku niż na palcach. Podciągnij się, aż kółka znajdą się na wysokości klatki piersiowej. Dłonie i łokcie prowadź jak najbliżej ciała.

2. W momencie gdy kółkami dotkniesz klatki, wykonaj „przejście”, czyli dynamiczny skłon tułowia w przód. Powinieneś znajdować się teraz w pozycji jak podczas pierwszej fazy pompki szwedzkiej. Nogi trzymaj lekko ugięte w kolanach.

3. Prostując ręce w łokciach, dźwignij się ponad kółka. Zblokuj stawy łokciowe. Nogi wyprostuj przed siebie.

Upgrade. Zwykłe podciąganie to bułka z masłem w porównaniu z wspieraniem ciągiem. Budujesz nim nie tylko plecy i bicepsy, ale też klatkę, tricepsy, przedramiona i korpus.

Dobra forma. Im bardziej oddalisz od ciała kółka, tym trudniej będzie Ci przejść z fazy podciągania do fazy pompki szwedzkiej. Staraj się trzymać je blisko korpusu.

MH 09/12

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A ćwiczenie "świerszcz" znacie?http://youtube.com/watch?v=Uaf6oKUk2K4Popularne dawniej na dekompresję kręgosłupa przy braku drążka.BTW, to ta trójboistka, którą wrzucałem w pięknych i ponętnych. ;)Kto powiedział, że trójboiści to sztywniaki?
    ~Gavroche, 2015-03-25 11:03:28
  • avatar
    zgłoś
    W ogole te polskie nazwy zwlaszcza gimnastyczne to potrafia byc meczace i niezrozumiale, typu zwis przerzutny czy lezenie przerzutne na plecach, wez tu zrozum, ze chodzi o inverted hang czy swiece.
    jugger, 2015-03-25 08:49:28
  • avatar
    zgłoś
    Tak, tak, to to samo, nie zawsze polskie nazwy są spoko i kul. ;)Pamiętacie odsieb i dosieb, jako forehand i backhand? :)
    ~Gavroche, 2015-03-24 20:31:11
  • avatar
    zgłoś
    To wspieranie ciągiem na kółkach gimnastycznych, to nie jest przypadkiem odpowiednik wejść siłowych (wejść oficerskich) na drążek tyle, że robione na kółkach gimnastycznych ?Chodzi tu o tzw. muscle-upy: http://potreningu.pl/articles/2023/-muscle-up--tylko-dla-orlow
    ~LilPeneros, 2015-03-24 20:16:03
  • avatar
    zgłoś
    To fakt, swietne cwiczenie.
    jugger, 2015-03-24 14:01:11
  • avatar
    zgłoś
    Wspieranie ciągiem na kółkach gimnastycznych jest według wyliczeń naukowców nawet 15 razy bardziej wymagające niż zwykłe podciąganie. I 15 razy bardziej skuteczne. Sprawdź, jak poprawnie wykonać ćwiczenie, które w nieprawdopodobny sposób zwiększy siłę Twoich pleców.<br /><br /><a href="/fitness/Kolka-gimnastyczne-podciaganie-na-super-efekty,6275,1"></a>
    Mens Health, 2015-03-24 13:49:44
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij