Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Mięśnie szczęki a trening siłowy - News MH

Czy Twoje mięśnie szczęki mogą wpływać na trening siłowy? Owszem. Nasi eksperci spieszą z wyjaśnieniami.

Każdy człowiek, który zawarł choćby przelotną znajomość z siłownią, wie, że nie wszystkie mięśnie są sobie równe. Bo przecież każda siłownia ma swoich czempionów z imponującą rzeźbą oraz tych nieszczęśników, którzy wykonują niekończące się powtórzenia brzuszków w próżnej nadziei na zbudowanie ABS-u przed wyjazdem na wakacje.

Pewnie myślisz, że to kwestia planu i Ciebie, sumiennego czytelnika MH, ta sprawa nie dotyczy. Że nie zostawiasz odłogiem żadnej partii ciała, bo Twój plan ćwiczeń obejmuje wszystkie mięśnie. Cóż, musimy Ci powiedzieć, że się mylisz. Są mięśnie, o których zapomniałeś, i masz je dosłownie pod nosem.

To mięśnie... żuchwy. Według naukowców z hiszpańskiego Ramon Llull University zaciskanie szczęk podczas treningu oporowego prowadzi do znacznego wzrostu wytrzymałości. Podczas eksperymentu badani mężczyźni mieli za zadanie zaciskać szczęki podczas testu siły uścisku dłoni.

Okazało się, że w porównaniu do grupy kontrolnej, która nie zaciskała szczęk, siła uścisku dłoni była o 12% większa. Podobne wyniki odnotowano, badając grupy wioślarzy – ci zaciskający szczęki poruszali się z większą prędkością.

Skoro już udowodniono, że zaciskanie szczęk ma wpływ na wynik, warto pomyśleć o ochronie zębów, bo okazało się, że najlepsze rezultaty obserwuje się u osób, które noszą nakładki na zęby. Może to nie wygląda najlepiej, ale, po pierwsze, nie ścierasz szkliwa, a po drugie – niech Ci ktoś spróbuje zwrócić uwagę, kiedy wyciskasz 150 kg. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij