Kompletny trening z hantlami

Tagi: fitness | trening z hantlami | sztangielki | hantle | program treningowy | trening w domu | trening bez siłowni

Dobra kondycja, większa siła i lepszy wygląd - wszystko to jest w zasięgu ręki nawet najbardziej zapracowanego faceta. Nawet jeśli nie ma czasu na chodzenie do siłowni. Wystarczy, że ma 2 hantle i 4 metry kwadratowe wolnej powierzchni.

Poleć ten artykuł

Kiedy porównasz trening w domu i fitness klubie, możesz być zaskoczony liczbą zalet tego pierwszego: brak opłaty za karnet, urządzenia tylko do Twojej dyspozycji, oszczędność czasu na dojazdach, własny prysznic. Jest oczywiście minus towarzyski, ale możesz przynajmniej całkowicie skoncentrować się na poprawnym wykonywaniu ćwiczeń.

A jeśli myślisz, że domowa siłownia to duża inwestycja zarówno w sprzęt, jak i w powierzchnię, to jesteś w błędzie. Wystarczą sztangielki, które możesz spokojnie schować w szafce na buty i które kosztują mniej niż jedna dobra ich para. W dodatku są bardzo odporne na zużycie i w odróżnieniu od butów nie znudzą Ci się po jednym sezonie.

Trenując z hantlami, masz praktycznie nieograniczone możliwości wyboru ćwiczeń. Zmiana programu co pewien okres, np. co dwa miesiące, da Ci co najmniej dwa bonusy. Po pierwsze, zapobiegnie nudzie i będzie Cię dodatkowo motywować, co ma duże znaczenie, kiedy godziny i czas treningu zależą tylko od Ciebie. Po drugie, mięśnie poddawane coraz to nowym wyzwaniom będą szybciej się rozwijały.

Zresztą, nie tylko mięśnie. Jak wykazały badania amerykańskie, ciągłe wprowadzanie nowych bodźców i ruchów do programów treningowych stymuluje rozwój połączeń neuronowych w korze mózgowej, dzięki czemu lepiej pracuje także nas umysł. Trenując hantlami, możesz stawiać sobie coraz to nowe zadania. Niezależnie od wykonywanych ćwiczeń, zwracaj szczególną uwagę na cztery elementy:

 1.


Nie blokuj stawów kolanowych i łokciowych po wyproście

Kiedy to robisz, dajesz mięśniom sekundowe przerwy odpoczynkowe. Powinieneś ich unikać, gdyż utrzymywanie mięśni w stałym napięciu pozwoli Ci na wykonanie większej pracy mniejszymi ciężarkami. Przy treningu ze sztangielkami jest to szczególnie istotne.

 2.


Stosuj płynne ruchy w czasie ćwiczeń

Jakiekolwiek podrzuty, zamachy itd. ułatwiają wykonywanie mięśniom pracy, ale za to efekty takich ćwiczeń są mniejsze. Każdą fazę ćwiczenia wykonuj wolnym, kontrolowanym ruchem. Spróbuj unosić ciężar, licząc do dwóch, a opuszczać, licząc do czterech.

Oceń artykuł:

4.1

Skomentuj (10)

Pawelek, 22 maja 2014, 14:27

Witam wgl na forum;)
Czy jak na początku mam tylko jedną hantlę to mogę robić te ćwiczenia 24 powtórzenia/serię raz jedną łapą ,a raz drugą?

hurloth, 6 stycznia 2011, 14:02

Trening ten w wersji dla zaawansowanych wykonujemy, w taki sposób, że 3 serie tego samego ćwiczenia po sobie, czy jeden obwód wszystkich ćwiczeń powtórzony 3 razy?

WhiteSatin69, 5 listopada 2010, 11:42

Czy robiąc mniej serii a co dzień nie będzie widać takich efektów jak np. 3-4 razy w tygodniu lecz troche dluzej ?

horbas, 21 października 2010, 16:10

Przeczytałem mnóstwo artykułów o fitness, lecz ten jest najlepszy. Naprawde wspaniały artykuł, jestem pod wielkim wrażeniem. Treść w nim zawarta rozwiaja moje wszystkie wątpliwości dotyczące ćwiczeń smile.gif - no prawie, czytając nasunęły mi się 2:
po 1. czy trening podany w artykule zastępuje np. sztangę i inne ćwiczenia wykonywane np. na przyrządach na siłowni? ( mowie glownie o partiach ciala jak: Barki, klatka piersiowa i ramiona. Czy ten trening wystarczy do rozbudowy klatki piersiowej i w ogóle, do polepszenia sylwetki i siły??
po 2. czy przy ćwiczeniu "Łydki: wspięcia na palce" trzeba używać stepu tak, jak to zostało pokazane na obrazku? Czy wystarczy na domowej podlodze - panelach zrobić własnie te cwiczenie, bez dodatkowych przyrządów? wink.gif
EDIT:
Po 3. Bo widziałem przed sekundką zestay ćwiczeń na poszczególne partie ciała. Co jest lepsze. Trening podany w tym artykule, czy treningi - każdy trening na każdą partię z osobna?
Z góry dziękuję.

Czytacz, 20 listopada 2009, 16:44

Wydaje mi sie, ze przy schemacie dzien treningowy - dzien przerwy - dzien treningowy - miesnie odpoczywaja wlasnie 48 godzin smile.gif
przejdź do forum

Men's Health poleca