Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.4

Klatka jak z Hollywood: trening z taśmami

Najprostsze rozwiązania często okazują się najbardziej skuteczne. Do tego treningu będzie potrzebne Ci trochę motywacji i taśma do ćwiczeń. Postaw na nowe bodźce i zaskocz mięśnie. Chcesz mieć klatkę jak z filmowej taśmy? Zacznij trenować ją... z taśmami. 

MH 2015-03-06
klatka piersiowa, mięśnie klatki fot. sheff 2015/shutterstock

Aktywuj drugą linię

W treningowym życiu każdego faceta przychodzi taki moment, w którym kolejny, nawet najlżejszy, talerz na gryfie powoduje, że ten nie chce choćby drgnąć. Zaklinanie rzeczywistości nic tu nie da. Jedynym rozwiązaniem może okazać się w tym wypadku wzmocnienie drugiej linii, czyli mięśni stabilizujących.

Na mniej więcej miesiąc poniższymi ćwiczeniami z taśmami zastąp swój dotychczasowy trening klatki, a Twój powrót do sztangi będzie co najmniej tak spektakularny, jak pościgi z filmów Johna Woo. Bonus: wykonując ten trening, powiększysz rozmiar nie tylko klatki, ale też tricepsów i barków.

Twój plan

Wykonuj podane ćwiczenia jedno po drugim, traktując je jako obwód. Zacznij od 10 powtórzeń wyciskania leżąc. Odpocznij teraz 60 sekund, po czym przejdź do wyprostu ramion stojąc (też 10 powtórzeń). Po kolejnych 60 sekundach odpoczynku wykonaj 20 pompek. Odpocznij 2 minuty i powtórz całość jeszcze dwukrotnie.

Jeśli po takich 3 obwodach nie czujesz zmęczenia mięśni klatki, barków i tricepsów, skróć podczas następnego treningu czas odpoczynku o połowę albo zwiększ dwukrotnie ilość powtórzeń.

Wyciskanie leżąc

Z owiniętą ciasno wokół pleców taśmą połóż się na plecach. Trzymaj jej końce w dłoniach. Łokcie powinny być zgięte, a ramiona leżeć na podłodze. Wyprostuj prawe ramię. Zatrzymaj na moment ruch, wróć do pozycji startowej i wyprostuj lewą rękę. To jedno powtórzenie. 

Wyprost ramion stojąc

Stań na taśmie w lekkim rozkroku. Oba końce taśmy trzymaj w zgiętych ramionach za sobą. Nie robiąc żadnych ruchów tułowiem i trzymając przez cały czas łokcie w jednej pozycji przy uszach, wyprostuj nad sobą ramiona. Powoli wróć do pozycji początkowej. 

Pompki

Owiń ciasno taśmę wokół pleców i złap jej końce. Przyjmij pozycję do klasycznej pompki: dłonie na szerokość barków, całe ciało w linii prostej. Obniż pozycję, opuszczając klatkę piersiową jak najbliżej ziemi. Zatrzymaj na moment ruch i wróć do pozycji startowej. 

MH 07/2012 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Najprostsze rozwiązania często okazują się najbardziej skuteczne. Do tego treningu będzie potrzebne Ci trochę motywacji i taśma do ćwiczeń. Postaw na nowe bodźce i zaskocz mięśnie. Chcesz mieć klatkę jak z filmowej taśmy? Zacznij trenować ją... z taśmami.<br /><br /><a href="/fitness/Klatka-jak-z-Hollywood-trening-z-tasmami,6135,1"></a>
    Mens Health, 2015-05-27 11:26:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij