Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Jet Li: mistrzowska lekcja wushu

"Nigdy nie powiedziałbym, że jestem najlepszym wojownikiem. Rozdmuchując swoje ego, przysparzasz sobie wrogów" - twierdzi Jet Li. Mimo to warto wziąć od niego lekcję sztuk walki, żeby potencjalni wrogowie nie stanowili dla Ciebie żadnego zagrożenia.

tekst: Mark Zimmerman rysunki: Yuko Shimizu 2010-05-17
fot. E. J. Camp

Zobacz także: Jet Li: mądrość wojownika

 
Nie możemy w jeden wieczór zrobić z Ciebie Jeta Li (sprawienie, byś stał się Chińczykiem, byłoby najłatwiejszym elementem takiej transformacji), ale możemy zdradzić Ci podstawy wushu, jak powinno nazywać się sztuki walki o chińskim rodowodzie. To fundament sportowego curriculum vitae gwiazdora filmów "Hero", "Nieustraszony" i "Zakazane królestwo", który przed podbojem Hollywood pięciokrotnie zdobywał tytuł wszechstronnego mistrza Chin w wushu. Z dnia na dzień nie staniesz się mistrzem, ale te trzy ruchy to dobry początek drogi do czarnego pasa.

Ruch 1. Atak pięścią

Uderz pięścią, obracając przedramię w trakcie zadawania ciosu. Pozwoli to mięśniom w Twoim ramieniu włożyć w cios maksimum energii. Moc ciosu skupia się na kostkach palców: wskazującego i środkowego.

Sekret: Siła ciosu ręką zależy od stopnia rozluźnienia mięśni i odpowiedniej pracy ciałem. Jeśli rozluźnisz ramię przed zadaniem błyskawicznego uderzenia, będzie ono silniejsze, bo nie będziesz musiał pokonywać oporu napiętych mięśni. Ułożenie ciała to po prostu fizyka - jeśli całe ciało nie pójdzie za ciosem, nie będzie on miał odpowiedniej siły.

 

Ruch 2. Proste kopnięcie

Unieś nogę ugiętą w kolanie, po czym wyprostuj ją, by uderzyć zewnętrzną częścią stopy. Ćwicz wysokie i niskie kopnięcia, zaczynając od ciosów w kostki przeciwnika, a kończąc na uderzeniach w głowę.

Sekret: Siła, szybkość i płynność ciosu zależy głównie od nogi, którą wykonujesz kopnięcie, ale cios nie będzie odpowiednio mocny, jeśli nie będziesz miał dobrego oparcia na drugiej nodze. Słabe nogi to gorsza równowaga i więcej upadków. Najszybciej wzmocnisz je, wykonując przysiady i wykroki.

 

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij