Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Jak ćwiczyć, gdy masz kaca

Jak szybko wrócić do życia po zakrapianej imprezie? Trening to pewnie ostatnia rzecz, na jaką masz ochotę, ale porcja odpowiednio dobranych ćwiczeń, takich jak pompki czy przysiady, jest lepsza na kaca niż niejedna tabletka. Dzięki nim szybciej wyrzucisz z siebie toksyny i będziesz w formie jeszcze przed południem.

Marek Dudziński 2014-10-03
Trening na kaca fot. absolutimages 2014/ shutterstock.com

Wcale nie musisz trenować na maksa. Wręcz nie powinieneś. Już wypicie 4 piw powoduje, że następnego ranka ryzyko kontuzji wzrasta trzykrotnie. To dlatego, że masz dużo gorszą koordynację. W dodatku duży wysiłek może spowodować, że pozbędziesz się trucizny, jaką jest dla organizmu alkohol, dokładnie tą samą drogą, którą je wprowadziłeś.

Rozgrzewka (10 minut)

Na początek wybierz coś, co nie wymaga zbyt dużej koordynacji i koncentracji. Najlepiej rower stacjonarny albo stepper. Jedź w tempie na pół gwizdka, czyli w praktyce takim, przy którym nie uśniesz.

Rozciąganie (5 minut)

Dynamiczny streczing zmniejszy ryzyko kontuzji i poprawi wyczucie równowagi.

1. Tułów: Obejmij się oburącz i postaraj się sięgnąć dłońmi jak najdalej na plecach.

2. Plecy i brzuch: Stań jedną nogą na podwyższeniu. Trzymając ręce na piersiach, skręcaj powoli tułów w prawo i lewo. Zrób 20 powt. i zmień nogi.

3. Nogi: Zrób wykrok prawą nogą do przodu. Spróbuj sięgnąć lewą ręką do przodu, a prawą wyciągnij maksymalnie do tyłu. Zrób po 15 powt. na każdą stronę.

Trening (20 minut)

Nie ma sensu pakować, gdy zapasy glikogenu i testosteronu masz utopione w wątrobie, która z całych sił stara się zneutralizować alkohol. Twoim celem jest regeneracja. Na początek zrób sekwencję trzech ćwiczeń, które widzisz poniżej. Powtórz ją 3 razy. Po trzecim zrób krótką sesję treningu aerobowego. Wypoć wczorajsze piwo, truchtając przez 3 minuty. Utrzymaj takie tempo, byś mógł rozmawiać. To w zupełności wystarczy. W czasie całego treningu pamiętaj o uzupełnianiu płynów. Nie, nie mamy na myśli tradycyjnego klina - lepszy będzie napój izotoniczny.

Twój program antykacowy

Patent MH: Przed treningiem wypij sok z marchwi: nawodni i da energię. W czasie treningu pij izotoniki, ale bez sztucznych konserwantów – Twoja wątroba i tak ma co robić.

Pompki

Nie wymagają koordynacji, a angażują sporo mięśni. Staraj się zejść klatką jak najbliżej podłogi. Zrób 12 powtórzeń.

 

Przysiady

Weź w dłonie lekkie hantle i trzymając je po bokach, rób pełne przysiady. Pochylaj się lekko do przodu - łatwiej zachować równowagę. Zrób 12 powtórzeń.

 

Podciąganie w podporze

To "skacowana" wersja ćwiczenia, które normalnie robisz w zwisie. Wybierz podchwyt lub nachwyt - w zależności od sił. Zrób 12 powtórzeń.

 

MH 01-02/2008

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wróć do życia po imprezie. Po zakrapianej balandze trening to ostatnia rzecz, na jaką masz ochotę. Ale odpowiednio dobrana dawka ćwiczeń jest lepsza na kaca niż niejedna tabletka. Dzięki nim szybciej wyrzucisz z siebie toksyny i będziesz w formie jeszcze przed południem.
    Mens Health, 2008-12-21 21:22:58
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij