Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Henry Cavill: trening Supermana

Henry Cavill już po "Immortals" wyglądał jak bohater. Jednak na potrzeby "Człowieka ze stali" musiał stać się superbohaterem. Codziennie jadł 5 tys. kcal, a podczas ćwiczeń pokonywał bariery, które wydawały się prawdziwymi granicami, a były jedynie iluzją w jego głowie.

Jakub Skworz, Ari Karpel 2014-11-25
superman_henry_cavill fot. Warner Bros.

We wszystkim towarzyszył mu trener Mark Twight, a na ostatniej prostej dołączył Russell Crowe, który w tej samej siłowni przygotowywał się do roli Jor-Ela, ojca Supermana. Dzięki naszym ćwiczeniom nie będziesz jednak potrzebował tak doborowego towarzystwa, żeby zyskać sylwetkę superbohatera.

Wydaje Ci się, że dodatkowe obciążenia będą mordercze? "Po ukończeniu każdego ćwiczenia weź osiem głębokich oddechów przez nos – radzi Mark Twight, osobisty trener Cavilla. – Pozwoli Ci to lepiej dotlenić organizm, przez co będziesz miał więcej siły przed kolejnymi powtórzeniami".

Zrób po jednej, liczącej 25 powtórzeń serii każdego ćwiczenia, z hantlą lub odważnikiem ważący ok. 16 kg (na początku może być mniej). Seria Supermana to dobry dodatek do Twojego regularnego treningu.

trening Supermana fot. Mirosław Łuckoś

1. Przysiady z hantlą

Stań prosto, stopy rozstawiając na szerokość barków. Hantlę trzymaj oburącz za jej talerz [A]. Wypchnij biodra w tył i zrób przysiad, aż Twoje uda znajdą się w pozycji co najmniej równoległej do podłoża [B]. Zatrzymaj na chwilę ruch, po czym jak najbardziej dynamicznie wróć do pozycji początkowej. Nie wykraczaj kolanami poza linię palców.

trening Supermana fot. Mirosław Łuckoś

2. Wymachy kettlem

Złap ciężki kettlebell i stań prosto, stopy rozstawiając na szerokość barków. Ugnij nogi w kolanach i pochyl się do przodu. Zacznij od trzymania odważnika między udami [A]. Jednocześnie wyprostuj nogi i wypchnij biodra do przodu, by wykonać swing. Zatrzymaj kettlebell, gdy Twoje ramiona będą w pozycji równoległej do podłoża [B]. Wróć do startu.

trening Supermana fot. Mirosław Łuckoś

3. Krokodylki

Stań prosto, stopy rozstawiając trochę szerzej niż na szerokość barków. Zrób przysiad, oprzyj dłonie na podłożu i wyrzuć nogi w tył, by przyjąć pozycję do pompki [A+B]. Przyciągnij z powrotem nogi do klatki i szybkim ruchem wstań [C]. Wersja dla człowieka ze stali: po przyjęciu pozycji do pompki zrób pompkę marynarską (z klaśnięciem w dłonie), wróć do przysiadu podpartego i wyskocz w górę.

trening Supermana fot. Mirosław Łuckoś

4. Pajacyki

Stań prosto, stopy razem, ręce wzdłuż tułowia [A]. Unieś ręce nad głowę, jednocześnie rozstawiając nogi szerzej niż na szerokość barków [B]. To jedno powtórzenie. Proste, prawda?

Bonus

Trening Supermana nie tylko wyrzeźbi sylwetkę, ale także pomoże stać się najlepszym zawodnikiem na boisku. Po ostatnim ćwiczeniu weź osiem głębokich wdechów, a potem złap piłkę do kosza i wykonaj trzy rzuty wolne. Naucz się radzić sobie z wyczerpaniem, a nic nie zaskoczy Cię podczas prawdziwej gry.

MH 07/2013

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij