Hantle w dłoń: 3 ćwiczenia na barki

Poleć ten artykuł:

Barki to często zaniedbywana partia mięśni. Tymczasem prawidłowy trening barków poprawia wygląd sylwetki i zmniejsza ryzyko kontuzji nie tylko na siłowni. Oto zestaw ćwiczeń, który pomoże Ci to osiągnąć.

Nie ma się co dziwić, że wielu facetów szczególnie mocno trenuje wyciskanie na ławeczce. Rezultat, czyli większa klatka, jest po prostu widoczny w lustrze. Tył już nie jest tak widoczny, ale równomierny w stosunku do klatki rozwój tylnych części mięśni naramiennych oraz górnego odcinka pleców poprawia wygląd poprzez nadanie sylwetce proporcji. Zmniejsza też ryzyko kontuzji, zarówno w siłowni, jak i na boisku.

Wykonuj poniższe ćwiczenia jedno po drugim, bez przerw odpoczynkowych. Kiedy skończysz wszystkie, zrób 60-sekundową przerwę i całość wykonaj jeszcze dwa razy. Trenuj dwa razy w tygodniu, po ćwiczeniach na górne partie ciała.

Obroty przedramion:

Weź lekkie hantle i stań w rozkroku. Ramiona unieś, tak by były równoległe do podłoża, a przedramiona zwisały pod kątem prostym. Utrzymując łokcie i nadgarstki w tej samej pozycji, unieś hantle maksymalnie do góry i do tyłu. Wróć powoli do pozycji startowej. Zrób 8 powtórzeń w każdej serii.

 

Rozpiętki odwrotne w pozycji stojącej:

Stań w lekkim rozkroku i półprzysiadzie. Tułów pochyl, tak by był prawie równoległy do podłoża. Hantle trzymaj nachwytem przed sobą, lekko ugnij łokcie. Powoli unieś maksymalnie ramiona, nie zmieniając kąta ugięcia ręki w łokciu. Zatrzymaj ruch na moment, a następnie wróć do pozycji wyjściowej. Zrób 12 powtórzeń w każdej serii.

 

Unoszenie hantli do klatki i szrugsy:

Stojąc w lekkim rozkroku, lekko pochyl korpus. Trzymaj hantle nachwytem w ramionach wyprostowanych przed sobą. Unieś hantle, nie zmieniając chwytu, i w tym samym czasie unieś ramiona (jakbyś nimi wzruszał). Wykonaj 8 powtórzeń w każdej serii.

MH

Tagi: fitness | trening siłowy | siłownia | barki | trening na barki | większe mięśnie

Oceń artykuł:

4.0

Skomentuj (4)

oorbi, 13 marca 2009, 12:46

CYTAT(*Luki* @ Mar 12 2009, 19:36 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Przejrzalem i od razu zaplanowalem. Gdy bede robil klatke piersiowa, pod koniec kazdego treningu bede robil te 3 cwiczenia. Soltys jesli nie masz planu na barki to z kazdego planu,artykulu(a jest ich pelno) bierzesz po jednym cwiczeniu i ukladasz.
Luki

Tyle, że w brew pozorom barki (mięśnie naramienne) to DUŻA GRUPA MIĘŚNIOWA i nie wskazane jest łączyć ją na jednym treningu z inną duż partia mięśni
Optymalnym połączeniem są barki i nogi, albo barki i przedramiona

SoltyS, 12 marca 2009, 18:46

Tzn. planów to ja mam jak psów,bo albo kumpel (bardzo doświadczony) mi rozpisuje albo sam sobie piszę,ale chodzi o to,że już na tyle sposobów kombinowałem i bardzo topornie mi idą te barki. Dlatego też uważam,że albo te plany są jednak za słabe,ale moje barki są tak ciężkie to powiększenia..

*Luki*, 12 marca 2009, 18:43

CYTAT(SoltyS @ Mar 12 2009, 19:25 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Co sądzicie o tym treningu tak na pierwszy rzut oka? To są ćwiczenia głównie na tyle partie barków,a znacie jakieś dobre ćwiczenia na przednie i boczne aktony lub czy macie jakiś dobry i sprawdzony plan na ćw. barków?
Sam osobiście robię rzadko barki i niestety przez to odstają one trochę od reszty części ciała:/ Nie mam żadnego dobrego planu na tę część ciała i to dlatego ciężko mi przychodzi jej trening.

Przejrzalem i od razu zaplanowalem. Gdy bede robil klatke piersiowa, pod koniec kazdego treningu bede robil te 3 cwiczenia. Soltys jesli nie masz planu na barki to z kazdego planu,artykulu(a jest ich pelno) bierzesz po jednym cwiczeniu i ukladasz.
Luki

SoltyS, 12 marca 2009, 18:32

Co sądzicie o tym treningu tak na pierwszy rzut oka? To są ćwiczenia głównie na tyle partie barków,a znacie jakieś dobre ćwiczenia na przednie i boczne aktony lub czy macie jakiś dobry i sprawdzony plan na ćw. barków?
Sam osobiście robię rzadko barki i niestety przez to odstają one trochę od reszty części ciała:/ Nie mam żadnego dobrego planu na tę część ciała i to dlatego ciężko mi przychodzi jej trening.
przejdź do forum

Men's Health poleca