Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.2

Finałowa dziesiątka: Rafał Dolaciński

Rafał lubi poddawać swoje ciało i psychikę próbom wytrzymałości, startując w ekstremalnych zawodach. Uważa, że do dbania o formę i sylwetkę wystarczy kawałek podłogi i... ręcznik, ale niezbędna jest też konsekwencja i systematyczność. Oto jego trening i dieta.
Rafał Dolaciński, Miejscowość: GłownoZawód: trener personalny, Wiek: 26 latWzrost: 183 cmWaga: 84 kg 2011-07-03
konkurs Czytelnik na ok Finalista konkursu Czytelnik na okładkę MH 2011: Rafał Dolaciński (fot. Andrzej Tyszko)

Zobacz galerię jego zdjęć z finału konkursu »

Rafał Dolaciński od kilku lat treningi godzi ze studiowaniem. Mieszkając w Łodzi, studiował socjologię, później przeniósł się do Warszawy, gdzie obecnie rozpoczął naukę fizjoterapii w Wyższej Szkole Rehabilitacji. "Moją naczelną zasadą jest sprawianie, by innym żyło się lepiej. Za cel przyjąłem sobie inspirowanie i motywowanie ludzi, tak by uwierzyli w siebie i własne siły" - mówi.

O tym, że lubi się uczyć i zdobywać nowe doświadczenia, świadczą także dyplomy i certyfikaty ukończonych kursów: jest instruktorem kulturystyki, nordic walking, lekkoatletyki i fitnessu, w przyszłości chce też zdobyć uprawnienia masażysty. Ukończone studia socjologiczne pozwalają mu szerzej spojrzeć na kwestie dbałości o formę fizyczną, zrozumieć, w jaki sposób i jak bardzo trening ciała wpływa na psychikę. Wykorzystuje to, pracując jako trener personalny w jednej ze stołecznych fitness klubów.

Jego przygoda ze sportem rozpoczęła się 17 lat temu za sprawą brata karateki. "Uprawiałem przez ten czas wiele różnych dyscyplin sportowych: piłkę nożną, kick-boxing, brazilian ju-jitsu i triathlon" - mówi Rafał.

Lubi ekstremalne wyzwania, które wystawiają na próbę jego wytrzymałość fizyczną i psychiczną. Już po finale naszego konkursu ukończył słynny Bieg Rzeźnika na dystansie 70 km. "W przyszłości zamierzam wystartować w triathlonie Ironman oraz pustynnym maratonie Des Sables w Maroko" - deklaruje.

"Konsekwencja i systematyczność - tym charakteryzuje się mój trening, lecz kluczową sprawą jest entuzjazm, którego mam w sobie niezgłębione pokłady" - mówi. Twierdzi, że brak miejsca czy pieniędzy nie może być usprawiedliwieniem dla rezygnacji z trenowania. - Wystarczą 2 metry kwadratowe i ręcznik, by zbudować formę. Brak siłowni w pobliżu to żadne wytłumaczenie".

Trening siłowy i aerobowy


Reżim treningowy Rafała obejmuje trening na siłowni oraz trzy dyscypliny, z których składają się zawody triathlonowe: bieganie, pływanie i jazdę na rowerze.

Rafał podczas treningu siłowego preferuje ćwiczenia wielostawowe (przysiady ze sztangą, martwe ciągi, wiosłowania itp.) i z wolnymi ciężarami. Treningi stara się zmieścić w 55 minutach, poprzedzając każdy kwadransem rozgrzewki, angażującej wszystkie większe partie mięśniowe.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij