Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Finałowa dziesiątka: Jakub Jasiński

Po awansie do finału poprzedniego konkursu Jakub nie spoczął na laurach i jego sylwetka przez rok zmieniła się wyraźnie na plus. Zawdzięcza to swojej pracowitości i determinacji, ale przede wszystkim konsekwencji w realizacji założeń treningowych i dietetycznych.
Jakub Jasiński, Miejscowość: GdańskZajęcie: student, Wiek: 28 latWzrost: 184 cmWaga: 84 kgStaż treningowy: 16 lat 2011-07-01
konkurs Czytelnik na ok Finalista konkursu Czytelnik na okładkę MH 2011: Jakub Jasiński (fot. Andrzej Tyszko)

Zobacz galerię jego zdjęć z finału konkursu »

Kim jest i czym się zajmuje? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, bo po powrocie do kraju z Wielkiej Brytanii, gdzie pracował jako menedżer restauracji sieci Subway, Jakub zajmuje się bardzo wieloma rzeczami. Przede wszystkim studiuje dziennie informatykę i ekonometrię na Politechnice Gdańskiej. Na uczelni realizuje także swoją pasję do koszykówki, grając w reprezentacji uczelni i trenując w AZS ("Wcześniej grałem nawet w angielskiej lidze Wessex" - mówi Jakub).

Od pewnego czasu jest także dyplomowanym instruktorem i dietetykiem. "Doradzam zwykłym ludziom, ale też modelom, sportowcom, a nawet trenerom, jak mają się odżywiać, jak ćwiczyć, jakie suplementy brać itp." - dodaje.

Od kiedy intensywniej pracuje nad swoją sylwetką, pojawiły się przed nim jeszcze inne możliwości. "Brałem udział w kilku sesjach zdjęciowych i pokazach. Występowałem też w telewizji i dostałem rolę w filmie Filipa Borowskiego, znanego głównie jako twórca kabaretu Filip z Konopi" - mówi.

"Ale tak do końca to sam nie wiem, kim jestem - śmieje się. - Na pewno wiem tylko tyle, że jestem osobą pełną pasji, marzeń, samozaparcia, człowiekiem, który przez ponad 27 lat nie wiedział dokładnie, co chciałby robić w życiu, a teraz już odkrył, co przynosi mu prawdziwe szczęście i radość życia".

"Moim największym sukcesem nie jest to, co zostało wymienione powyżej, tylko fakt, że będąc sobą nieświadomie zaraziłem znajomych, rodzinę, osoby, które kocham, swoją pasją zdrowego trybu życia - wyjaśnia. - Moja mama, położna, kobieta mająca prawie 60 lat, która zawsze krzyczała na mnie, że nic nie robię, tylko ćwiczę "zajoba" i prosiła, żebym zaczął robić coś pożytecznego, teraz sama chodzi do klubu fitness i z uśmiechem na twarzy ćwiczy "zajoba". I - co ważniejsze - już na mnie nie krzyczy" - dodaje.

Trening siłowy i aerobowy


Teraz Jakub trenuje wszystkie grupy mięśniowe 3 razy w tygodniu (jego program znajdziesz poniżej). "Kiedy to możliwe, łączę w pary ćwiczenia na przeciwstawne grupy mięśniowe i skracam przerwy między seriami o połowę. Trening siłowy uzupełniam aerobami 2 razy w tygodniu. W moim przypadku jest to przeważnie gra ze znajomymi w koszykówkę przez około 1,5 godziny" - mówi Jakub.

 

Poniedziałek (odpoczynek między ćwiczeniami - 90 sekund)
Ćwiczenie
serie/powt.
Martwy ciąg4 x 5
Ściąganie uchwytu wyciągu górnego do klatki (szeroki nachwyt)1 x 5
Ściąganie uchwytu wyciągu górnego do karku (szeroki nachwyt)1 x 5
Ściąganie uchwytu wyciągu górnego do klatki (nachwyt na szerokość barków)2 x 5
Wyciskanie hantli z klatki nad głowę stojąc1 x 5
Wyciskanie hantli na szerokości ramion1 x 5
Wyciskanie na ławce płaskiej1 x 5
Wyciskanie na ławce skośnej (45 stopni)1 x 5
Wiosłowanie sztangą do klatki w opadzie tułowia (szeroki nachwyt) 2 x 5
Wiosłowanie sztangą do brzucha w opadzie tułowia (podchwyt na szerokość barków)2 x 5
Skłony tułowia z linką wyciągu górnego klęcząc4 x 5

 

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij