Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Finałowa dziesiątka: Grzegorz Płaczkowski

Grzegorz w 10 miesięcy zrzucił 10 kg zbędnego tłuszczu, odsłaniając muskulaturę, dzięki której droga do finału konkursu Czytelnik na okładkę MH stanęła przed nim otworem. Zobacz, jakich zasad treningowych i dietetycznych przestrzegał, pracując nad swoją znakomitą sylwetką.
Grzegorz Płaczkowski, Miasto: Ruda ŚląskaZawód: technik elektronik, Wiek: 28 latWzrost: 178 cmWaga: 80 kg 2011-07-03
konkurs Czytelnik na ok Finalista konkursu Czytelnik na okładkę MH 2011: Grzegorz Płaczkowski (fot. Andrzej Tyszko)

Zobacz galerię jego zdjęć z finału konkursu »

Kiedy przed rokiem Grzegorz podejmował decyzję o tym, żeby wystartować w tegorocznym konkursie "Czytelnik na okładkę MH", jego sylwetka była daleka od ideału. Przede wszystkim dźwigał na sobie dużo za dużo tkanki tłuszczowej. Zaczęło się od powakacyjnego postanowienia likwidacji jej nadmiaru.

Do pracy nad sobą zmobilizowała go okładka MH z Mariuszem Szemisem, zwycięzcą poprzedniej edycji konkursu. "Zobaczyłem również wcześniejszych zwycięzców konkursu i doszedłem do wniosku, że taką formę chce prezentować" - mówi Grzegorz.

"Nie miałem odpowiedniej sylwetki, żeby w ogóle marzyć o znalezieniu się na okładce, ale wiedziałem, że gdy się przyłożę, to osiągnę swój cel - wspomina. Zapału nie zabrakło mu ani przez chwilę. - Nie dopuszczam do siebie myśli, że coś jest nieosiągalne, że czegoś nie potrafię, nie zrobię. Wyznaczam sobie cele, a później konsekwentnie i wytrwale do ich realizacji dążę".

"Od tamtego czasu zacząłem bardziej interesować się dietą, z miesiąca na miesiąc ograniczając zbędne kalorie i dodając do swojego menu wartościowe jedzenie. Poza tym wiele cennych wskazówek zaczerpniętych z artykułów Men’s Health wdrożyłem w swój trening, co pozwoliło mi opracować odpowiedni program" - dodaje.

Zmiana diety i regularny trening przyniosły świetne rezultaty. "Od września ubiegłego roku poprawiłem znacznie swój wygląd, ponad 10 kg utraconej wagi pozwoliło mi uzyskać sylwetkę, z której jestem zadowolony. Swój cel uważam za osiągnięty" - mówi.

Trening siłowy i aerobowy


Grzegorz trenuje na siłowni od ok. 8 lat z małymi przerwami, wcześniej zaś równie długo trenował zapasy ("Byłem również trenerem tej dyscypliny" - dodaje). Nie poświęca im jednak długich godzin, bo swój wolny czas woli spędzać z synem. Ze swoją dziewczyną nie ma tego dylematu - poznał ją właśnie w fitness klubie i teraz często razem ćwiczą.

"Treningi na siłowni staram się często zmieniać, łączę różne grupy mięśni i zmieniam ćwiczenia tak, aby stale zaskakiwać mięśnie - wyjaśnia Grzegorz. - Obecnie ćwiczę z dużą intensywnością, z zaledwie 30-sekundowymi przerwami między seriami. Po każdym treningu staram się robić co najmniej 30 minut aerobów".

Nad mięśniami brzucha pracuje 3 razy w tygodniu, a najważniejszym ćwiczeniem jest unoszenie nóg w zwisie. Dodaje do niego jeszcze unoszenie nóg leżąc i spięcia brzucha na skośnej ławce.

Program treningowy Grzegorza, zakładający 3 sesje w tygodniu i złożony z ćwiczeń, które stanowią bazę jego repertuaru treningowego, przedstawiamy poniżej:

 

Dzień 1
Ćwiczenie
serie/powt.
Klatka piersiowa
Wyciskanie sztangi na ławce płaskiej 10 x 16
Wyciskanie hantli na ławce skośnej głową do góry10 x 16
Serie łączone:
- rozpiętki w siadzie na maszynie
- wyciskanie na maszynie siedząc

5 x 10
5 x 10
Bicepsy
Uginanie ramion z gryfem prostym stojąc
10 x 16
Uginanie ramion z gryfem łamanym na modlitewniku 10 x 16
Uginanie ramion do głowy na bramie 5 x 12

 

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij