Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Finałowa dwunastka: Zdzisław Izworski

Zdzisław to żywy przykład na to, że by zbudować świetną sylwetkę, nie trzeba ani drogiego sprzętu, ani wielu lat codziennych treningów. Do finałowej sesji zdjęciowej przygotowywał się tylko 7 miesięcy, trenując z kumplem w domowej siłowni.
Zdzisław Izworski, Miejscowość: ZakliczynZawód: hydraulik, Wiek: 30 latWzrost: 170 cmWaga: 73 kg 2012-06-30
Finalista konkurs Czytelnik na okładkę MH 2012: Zdzisław Izworski (fot. Andrzej Tyszko)

Pierwszy raz pojawił się w siłowni, gdy miał 14 lat. "Treningi siłowe nawet mi się spodobały, ale szybko odpuściłem. Dziś już nawet nie pamiętam dlaczego" - wspomina Zdzisław. Wybrał wtedy swoją wieloletnią miłość, czyli piłkę nożną i to treningi tego sportu stały się stałym elementem jego życia. "Jestem mały, ale szybki, więc zazwyczaj gram na pomocy albo w ataku" - mówi z uśmiechem.

Podczas zarobkowego wyjazdu do Anglii wybrał się znów na siłownię i tym razem "zaprzyjaźnił się" z nią na dłużej, bo na pół roku. Po powrocie do startu w konkursie namówił go kolega, który sam trenował w domowej siłowni. "Ćwiczyliśmy na jego atlasie 3 razy w tygodniu przez pół roku. Dopiero na miesiąc przed finałem zapisałem się do profesjonalnego gymu" - tłumaczy Zdzisław.

Po chwili dodaje: "Nie powinienem raczej znaleźć się na okładce... To byłoby zbyt łatwe; inni finaliści trenowali dłużej ode mnie i to ich powinniście nagrodzić za ciężką pracę". To kolejna cecha, którą u Zdzisława można zauważyć niemal natychmiast: skromność, która nie równa się w tym wypadku braku pewności siebie, a która odróżnia go od tysięcy narwanych facetów, którzy uważają, że świat powinien leżeć u ich stóp.

Trening siłowy i aerobowy

Zdzisław, trenując siłowo, stara się tak dobierać ćwiczenia i obciążenia, by nie stracić swojego największego piłkarskiego atutu, czyli szybkości. Oprócz treningów w siłowni gra też oczywiście w piłkę (zarówno tę prawdziwą, jak i wirtualną) i tenisa ziemnego oraz pływa na basenie.

Obecny program treningowy Zdzisława wygląda następująco:

 

Poniedziałek (klatka piersiowa, tricepsy)
Ćwiczenie
Powt. w seriach
Wyciskanie sztangi na ławce prostej12-10-10-6
Wyciskanie sztangi na ławce skośnej głową w górę10-10-8-8
Rozpiętki ze sztangielkami na ławce prostej 12-12
Wypychanie hantli oburącz12-12-12-12
Francuskie wyciskanie leżąc10-8-8-6
Francuskie wyciskanie sztangielkami leżąc10-8-8-6
Prostowanie ramion siedząc ze sztangielkami 10-10-10-10
prostowanie ramienia klęcząc i schylając się na ławce  12-10-10-8

 

Środa (plecy, bicepsy)
Ćwiczenie
Powt. w seriach
Podciąganie końca sztangi w opadzie
10-10-8-8
Podciąganie sztangielki w opadzie tułowia10-10-10-10
Martwy ciąg 10-10-8-6
Podciąganie sztangi do klatki w opadzie tułowia
10-10-10
Zginanie ramion ze sztangą12-10-8
Zginanie ramion ze sztangielkami stojac12-10
Zginanie jednorącz na modlitewniku 12-10-10
Zginanie jednorącz z łokciem opartym o udo 10-10-10 na każdą rękę

 

Czwartek (barki)
Ćwiczenie
Powt. w seriach
Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia10-10-8-8
Krążenie barkami ze sztangielkami12-10-10-8
Wyciskanie sztangi nad głowę siedząc 10-10-8-8
"Arnoldki"
12-10-10-8
Unoszenie ramion w przód ze sztangielkami10-10-8-8

 

Zasady diety

 
Zdzisław nie patrzy specjalnie na to, co leży na jego talerzu, ale przy regularnej grze w piłkę nożną i treningach na siłowni nie musi martwić się o metabolizm. "Odżywiam się w miarę dobrze od zawsze - mówi. - O ile mam czas, staram się jeść 5 razy dziennie".

Jego posiłki bogate są zawsze w białko. Dietę uzupełnia dużą ilością warzyw i owoców. Nie jada wieprzowiny. "Od kiedy ćwiczę siłowo, zjadam w każdym posiłku trochę więcej białka i węgli" - tłumaczy.

Przykładowy jadłospis Zdzisława:

1. Śniadanie: jajecznica z 6 jaj oraz 4 kromki pełnoziarnistego chleba

2. Obiad: kurczak z ryżem i surówką albo stek wołowy z mizerią

3. Kolacja: banan, jogurt, muesli oraz odżywka białkowa przed snem

MH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zdzisław to żywy przykład na to, że by zbudować świetną sylwetkę, nie trzeba ani drogiego sprzętu, ani wielu lat codziennych treningów. Do finałowej sesji zdjęciowej przygotowywał się tylko 7 miesięcy, trenując z kumplem w domowej siłowni.
    Mens Health, 2012-06-30 11:45:17
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij