Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Finałowa dwunastka: Tomasz Romanowski

Obserwuj swój organizm, a dowiesz się, co musisz robić, by osiągnąć wymarzone efekty - twierdzi Tomek. Przestrzegając tej zasady, ułożył dla siebie trening i dietę, które dały mu miejsce w gronie dwunastu finalistów konkursu "Czytelnik na okładkę MH 2010".

Tomasz Romanowski, finalista 3. edycji konkursu Czytelnik na okładkę MH (fot. Andrzej Tyszko)

Jego przygoda ze sportem zaczęła się wcześnie, bo już w szkole podstawowej zaczął uprawiać akrobatykę sportową. Niestety, kiedy 6 lat później zmienił miejsce zamieszkania, zmuszony był przerwać treningi. Ale niepohamowana potrzeba ruchu nie pozwoliła mi siedzieć bezczynnie i przez następne 4 lata trenował w klubie piłkę nożną. W pewnym momencie doszedł jednak do wniosku, że gra w piłkę nie sprawia mu już przyjemności.

"Wtedy, zupełnie przypadkiem, zaraziłem się 'wirusem' siłowni - mówi. - Znajomy z sąsiedztwa zaprosił mnie na trening do siebie. Miał w swoim domowym arsenale zaledwie kilka hantli, drewnianą ławkę oraz sztangę. Z początku nie przeszkadzało mi to zupełnie, jednak po kilku miesiącach, gdy ciągłe dokupowanie sprzętu przestało być ekonomicznie opłacalne, postanowiłem kupić karnet do prawdziwej siłowni".

Od tamtej pory minęło już prawie 6 lat, a mimo to z dnia na dzień Tomek jest co raz mocniej zaangażowany w treningi. "To co mnie najbardziej fascynuje, to złożoność procesów, które służą maksymalizacji efektów treningowych" - tłumaczy.

Obserwacja kluczem do sukcesu

Co, jego zdaniem, jest najważniejsze w treningu siłowym? "Za każdym razem, gdy ktoś mnie o to pyta, odpowiadam, że najważniejsze to poznać własny organizm - mówi. - Jego reakcja na konkretne ćwiczenia i konkretne jedzenie jest kwestią wybitnie indywidualną i jedynie głębokie poznanie własnego ciała pozwala osiągnąć wymarzone efekty".

Dzięki obserwowaniu swojego ciała, Tomek stopniowo modyfikował swój trening i dietę. "Zasadniczą zmianą w moim systemie treningowym od czasu rozpoczęcia treningów było skrócenie czasu ćwiczeń przy jednoczesnym zwiększeniu ich intensywności - mówi Tomek. - Na początku trenowałem 3 razy w tygodniu po ok. 2,5 godziny, teraz ćwiczę 5 razy w tygodniu po około 70 minut".

Tomek trening siłowy wykonuje 5 razy w tygodniu - w piątek, sobotę, niedzielę, wtorek i środę. Na trening aerobowy poświęca 3 dni w tygodniu - piątek, niedzielę i środę.
 

Trening siłowy

 
PIĄTEK: mięśnie brzucha,
mięśnie naramienne, bicepsy i przedramiona

"Tego dnia mięśnie brzucha ćwiczę na początku treningu i na końcu. Na początek wybieram ćwiczenia bez dodatkowych obciążeń, takie jak rowerek, scyzoryki, rozmaite kombinacje spięć brzucha w leżeniu na plecach, brzuszki na piłce itp.

Wykonuję te ćwiczenia przez 25-30 minut bez odpoczynku między ćwiczeniami, średnio na każde ćwiczenie przeznaczając około 2 minut. Na koniec treningu dobieram ćwiczenia z dodatkowym obciążeniem, np. spięcia brzucha z trzymaniem na karku uchwytu wyciągu górnego" - opisuje Tomek.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(weddies @ 20-05-2010, 14:14) Może nie przerabiają, ale dodają coś od siebie. Taka moja spiskowa teoria dziejów, ale ja w nią wierzę Poza poprawkami jezykowymi redakcja MH nie dokonala zadnych ingerencji w informacje udzielone przed finalistow konkursu na temat ich treningu i diety.PozdrawiamMH Admin
    ~MH Admin, 2010-05-20 15:13:20
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(sven @ 20-05-2010, 13:49) Nie przerabiają diet, bo dieta Andrzeja to dalej w połowie żywność a w połowie suple masakrycznie to wygląda, fakt reszta chłopaków (przynajmniej pozostała trójka) po jednej porcji i powiem, że "normalniej" to wygląda i chwała im za to
    pirat, 2010-05-20 14:45:02
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(Maciey @ 20-05-2010, 12:42) Nie, nie. Dlaczego tak uważasz?Sam się przygotowywałem do okładki i wiem ile trzeba pracy nad właściwym żywieniem.No ok, przygotowując się do okładki to rozumiem. Miesiąc, dwa... Ale nie wyobrazam sobie takiego rezimu na co dzień.I pewnie na okładkę bym się nie załapał, ale mam całkiem niezły ABS, a i resztę mięśni też niczego sobie.CYTAT(Maciey @ 20-05-2010, 12:42) Poza tym: Co to by było za pismo jakby przerabiało diety konkursowiczów? Przecież to by było bez sensu.Może nie przerabiają, ale dodają coś od siebie. Taka moja spiskowa teoria dziejów, ale ja w nią wierzę
    weddies, 2010-05-20 14:14:31
  • avatar
    zgłoś
    Nie przerabiają diet, bo dieta Andrzeja to dalej w połowie żywność a w połowie suple
    sven, 2010-05-20 13:49:13
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(weddies @ 20-05-2010, 11:32) No pewnie tak...Ale myślę też, że 50% to faktyczna dieta tego człowieka, a 50% to "dobre rady" dorzucone do tekstu przez MH.Nie, nie. Dlaczego tak uważasz?Sam się przygotowywałem do okładki i wiem ile trzeba pracy nad właściwym żywieniem.Poza tym: Co to by było za pismo jakby przerabiało diety konkursowiczów? Przecież to by było bez sensu.
    Maciey, 2010-05-20 12:42:51
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(Maciey @ 20-05-2010, 12:23) Da się. I nadal ma się wiele z życia, zapewniam!No pewnie tak...Ale myślę też, że 50% to faktyczna dieta tego człowieka, a 50% to "dobre rady" dorzucone do tekstu przez MH.
    weddies, 2010-05-20 12:32:25
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(weddies @ 20-05-2010, 12:19) "Tomek w swojej diecie zrezygnował z węglowodanów prostych (pieczywo, biały ryż, słodycze, napoje słodzone cukrem, owocowe jogurty oraz serki, płatki sniadaniowe słodzone, makarony (nierazowe i niepełnoziarniste) a także z owoców w większych ilościach w godzinach wieczornych), poza pierwszym i drugim śniadaniem. "Naprawdę da się tak żyć?To ja wolę nie występować na okładce, a mieć coś z życia Da się. I nadal ma się wiele z życia, zapewniam!
    Maciey, 2010-05-20 12:23:17
  • avatar
    zgłoś
    Pomijając już fakt, że biały ryż to nie są węglowodany proste.
    pafeu, 2010-05-20 12:22:50
  • avatar
    zgłoś
    "Tomek w swojej diecie zrezygnował z węglowodanów prostych (pieczywo, biały ryż, słodycze, napoje słodzone cukrem, owocowe jogurty oraz serki, płatki sniadaniowe słodzone, makarony (nierazowe i niepełnoziarniste) a także z owoców w większych ilościach w godzinach wieczornych), poza pierwszym i drugim śniadaniem. "Naprawdę da się tak żyć?To ja wolę nie występować na okładce, a mieć coś z życia
    weddies, 2010-05-20 12:19:21
  • avatar
    zgłoś
    Obserwuj swój organizm, a dowiesz się, co musisz robić, by osiągnąć wymarzone efekty - twierdzi Tomek. Przestrzegając tej zasady, ułożył dla siebie trening i dietę, które dały mu miejsce w gronie dwunastu finalistów konkursu "Czytelnik na okładkę MH 2010".http://www.menshealth.pl/fitness/Finalowa-...owski-3899.html
    Mens Health, 2010-05-19 23:34:11
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij