Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
4.3

Finałowa dwunastka: Stanisław Kokot

Jest nie tylko trenerem personalnym, ale też nauczycielem w szkole. Już teraz zdradza dzieciakom niektóre treningowe patenty, by zapewnić im lepszy start w budowaniu formy. Nigdy nie sądził, że trudna praca nauczyciela może dawać aż taką satysfakcję.
Stanisław Kokot, Miejscowość: Mysłowice, Zawód: nauczyciel wychowania fizycznego, instruktor fitness, Wiek: 25 latWzrost: 182 cmWaga: 87 kg 2012-06-27
Finalista konkursu Czytelnik na okładkę MH 2012: Stanisław Kokot (fot. Andrzej Tyszko)

Stanisław nie potrzebuje wizytówki personalnego trenera - to jego sylwetka jest tym, na co zwracają uwagę potencjalni klienci. "Kiedyś do klubu przyszedł mężczyzna, który chciał zrzucić parę kilo - opowiada Stanisław. - Każdy trener musiał pokazać mu swój brzuch. Mój wygrał".

Stanisław nie widzi w takim podejściu potencjalnego klienta nic złego. "Raczej śmieję się, że piękno ciała idzie w tym wypadku w parze z pięknem duszy" - dodaje. Dużo satysfakcji daje mu praca w szkole sportowej. "To zupełnie inna robota - mówi Stanisław. - Prowadzę dosyć standardowe zajęcia, ale staram się też pokazywać trochę patentów, żeby dzieciaki nie popełniały błędów, które ja robiłem, kiedy zaczynałem ćwiczyć".

Stanisław nie potrafi się też nadziwić, że nawet w szkole sportowej można spotkać dzieci, które cierpią na nadwagę. To dla niego kolejny motywator, by przykładać się do zajęć na maksa. "Uważam się za profesjonalistę - mówi Stanisław, dodając od razu: - To nie znaczy, że nie popełniam błędów; jasne, te się zdarzają, jednak staram się zawsze wyciągać z nich wnioski, by przekształcić je w ostateczny sukces".

Trening siłowy i aerobowy


"Trenowałem długi czas lekkoatletykę, ale ostatecznie została tylko siłownia" - mówi Stanisław. W siłowni trenuje 4 razy w tygodniu. Raz w tygodniu gra z kumplami w siatkówkę. Weekend poświęca zawsze na odpoczynek, ale aktywny - rano wychodzi pobiegać albo wybiera się na basen.

Obecny program treningowy Stanisława:

Poniedziałek - nogi
Ćwiczenie
Ilość serii i powt.
Przysiady ze sztangą4 serie po 6-12 powtórzeń
Prostowanie nóg na maszynie3 serie po 20 powtórzeń
Wykroki z hantlami4 serie po 10 powtórzeń
Zginanie nóg na maszynie3 serie po 20 powtórzeń

 

Wtorek - barki i brzuch
Ćwiczenie
Ilość serii i powt.
Wyciskanie hantli nad głowę4 serie po 6-12 powtórzeń
Unoszenie ramion na boki4 serie po 6-12 powtórzeń
Unoszenie ramion do przodu4 serie po 6-12 powtórzeń
Spięcia brzucha w leżeniu - różne pozycje
3 serie z maksymalną liczbą powt.
Unoszenie nóg w zwisie 3 serie z maksymalną liczbą powt.

 

Czwartek - plecy i bicepsy
Ćwiczenie
Ilość serii i powt.
Podciąganie nachwytem3 serie po 12 powtórzeń
Ściąganie drążka do karku na maszynie4 serie po 12 powtórzeń
Wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia4 serie po 12 powtórzeń
Martwy ciąg4-5 serii po 6-12 powtórzeń
Zginanie ramion z rotacją3 serie po 6-12 powtórzeń
Zginanie ramion przy modlitewniku3 serie po 6-12 powtórzeń
Zginanie ramion z hantlami - chwyt neutralny3 serie po 6-12 powtórzeń

 

Piątek - klatka piersiowa i tricepsy
Ćwiczenie
Ilość serii i powt.
Wyciskanie sztangi na ławce płaskiej4 serie po 6-12 powtórzeń
Wyciskanie hantli na ławce skośnej 4 serie po 6-12 powtórzeń
Rozpiętki 3 serie po 6-12 powtórzeń
Przenoszenie talerza za głowę3 serie po 6-12 powtórzeń
Pompki szwedzkie z dodatkowym obciążeniem3 serie po 8-16 powtórzeń
Wyciskanie francuskie3 serie po 8-16 powtórzeń
Prostowanie ramion przy wyciągu3 serie po 8-16 powtórzeń

 

Zasady diety


Dieta Stanisława bogata jest w ryby, owoce i warzywa. Jego ulubionym posiłkiem jest łosoś, którego ceni przede wszystkim za to, że jest doskonałym źródłem białka, ale też zdrowych kwasów tłuszczowych.

Stanisław zjada co najmniej 6 posiłków dziennie. Każdy dzień zaczyna od naprawdę solidnego śniadania, którym najczęściej jest jajecznica z 5 jaj oraz 2 kromki pełnoziarnistego pieczywa. Kolejne posiłki to głównie przyrządzana na różne sposoby pierś z kurczaka lub indyka, podawana z brązowym ryżem. "W ciągu dnia, kiedy brakuje czasu na zjedzenie czegoś konkretnego, ratuję swoje mięśnie przed katabolizmem, zjadając dużego banana i batonika białkowego" - dodaje.

Stanisław uzupełnia swoją dietę także suplementami. "Późnym wieczorem, bezpośrednio po treningu wypijam porcję węglowodanów złożonych, a przed snem odżywkę białkową kazeinową z chudym mlekiem. Stosuję aminokwasy rozgałęzione BCAA około 30 minut przed posiłkiem oraz przed i po każdym treningu" - wymienia Stanisław. Wypija też codziennie około 5 litrów wody. Lubi soki owocowe, ale tylko te ze świeżo wyciskanych owoców.

MH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jest nie tylko trenerem personalnym, ale też nauczycielem w szkole. Już teraz zdradza dzieciakom niektóre treningowe patenty, by zapewnić im lepszy start w budowaniu formy. Nigdy nie sądził, że trudna praca nauczyciela może dawać aż taką satysfakcję.
    Mens Health, 2012-06-27 12:44:22
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij