Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

2


OCEŃ
4.1

Finałowa dwunastka: Piotr Szczurek

Jeszcze w podstawówce jego nazwisko pasowało do postury i było obiektem żartów. Ale Piotr zabrał się za ostre treningi i dowcipy wkrótce się skończyły. Zobacz, jak zbudować sylwetkę, dzięki której staniesz się jeszcze bardziej pewny siebie.
Piotr Szczurek, Miejscowość: WarszawaZawód: trener personalny, Wiek: 27 latWzrost: 179 cmWaga: 84 kg 2012-06-25
Finalista konkursu Czytelnik na okładkę MH 2012: Piotr Szczurek (fot. Andrzej Tyszko)

Piotr trenuje w zasadzie od dziecka. "Moje obie siostry były zawodniczkami judo i nie mogłem się doczekać, kiedy będę mógł pójść w ich ślady - tłumaczy i dodaje, że na pierwszym treningu pojawił się, kiedy skończył 8 lat. Po judo był jeszcze boks tajski. - Sądzę, że wszelki trening, a przede wszystkim sportów walki, jest najlepszą kuźnią charakteru" - dodaje.

Jakiś czas później przyszedł czas również na siłownię. "Pochodzę z małej miejscowości i na początku popełniałem wszystkie możliwe błędy" - mówi Piotr. Przykład? Trening klatki i bicepsów trzy razy w tygodniu. Piotr szybko zauważył, że takie podejście nie przynosi efektów - zaczął więc zdobywać fitnessową wiedzę i stosować ją w praktyce.

Wypracował dzięki niej nie tylko świetną sylwetkę, ale znalazł także sposób na życie. Po przeprowadzce do Warszawy odwiedził jeden z klubów fitness, starając się o staż. Jego podejście do trenujących w klubie było na tyle przekonujące, że został w nim na stałe jako trener personalny. Wykonywana praca jest jednocześnie dla niego dodatkową motywacją do treningów.

"Często mówi się, że szewc bez butów chodzi. Nie chciałem, żeby tak było w moim przypadku. Z racji wykonywanego zawodu chce być dla moich podopiecznych nie tylko źródłem wiedzy na temat metod kształtowania sylwetki, ale także inspiracją i wzorem. Dlatego sam żyje według zasad, jakie chce wpoić moim »zawodnikom«" - tłumaczy Piotr.

Trening siłowy i aerobowy


Piotr uważa, że trening to tylko połowa sukcesu. Co najmniej tak samo ważne są dieta i regeneracja. To dlatego trenuje tylko 3 razy w tygodniu, starając się podczas każdej sesji angażować do pracy całe ciało. Oprócz sesji siłowej, która nie trwa nigdy dłużej niż 3 kwadranse, kilkanaście minut poświęca zawsze na trening aerobowy.

Na każdym treningu wykonuje zawsze inny zestaw ćwiczeń, bo lubi zaskakiwać mięśnie. "Mój trening opiera się przede wszystkim na ćwiczeniach wielostawowych. Często trenuję też z linami TRX - mówi Piotr. - Posiadając odpowiedni arsenał ćwiczeń, staram się jak najrzadziej powtarzać takie same programy. Wierzę w trening intuicyjny. Trzymając się wcześniej ustalonych założeń, zaraz przed wejściem na salę układam sobie plan na daną sesję".

Przykładowy trening Piotra:

1. Przysiady ze sztangą - 4 serie po 10 powtórzeń.

2. Martwy ciąg - 3 serie po 10 powtórzeń.

3. Podciąganie nachwytem - 3 serie, maksymalna ilość powtórzeń w każdej serii.

4. Wyciskanie sztangi na ławce skośnej - 3 serie po 10 powtórzeń.

5. Wznosy ramion - 2 serie po 10 powtórzeń.

6. Zginanie ramion na modlitewniku - 2 serie po 10 powtórzeń.

7. Pompki szwedzkie - 2 serie, maksymalna ilość powtórzeń w każdej serii.

8. Ćwiczenia korpusu z wykorzystaniem TRX.

Zasady diety


Piotr zdaje sobie sprawę z tego, że sześciopak to bardziej kwestia tego, co znajduje się na talerzu niż intensywnych treningów. Jego dieta jest maksymalnie uproszczona, by każdego wieczora po powrocie z pracy mógł przyrządzić posiłki na następny dzień. W lecie zmniejsza ilość węglowodanów. "Równocześnie staram się nie popadać w schematy i monotonię. Z wiedzą, jaką posiadam, mogę dokonywać mądrych wyborów, nawet gdyby zabrakło czasu na przygotowanie posiłku" - mówi.

"Zawsze przedkładam pełnowartościowe pożywienie nad suplementy. Dlatego odżywkami jedynie łatam dziury w diecie i ograniczam się do tych podstawowych, takich jak izolat białkowy, aminokwasy, okresowo kompleksy witamin i minerałów" - dodaje Piotr.

Przykładowy jadłospis Piotra:

 

Posiłek
Na talerzu
Śniadanie
placki owsiane z orzechami i żurawiną oraz łyżka oleju lnianego
II śniadanie
sałatka z łososiem, fetą, orzechami i makaronem razowym
Przed treningiem
sałatka z wędzoną makrelą oraz pełnoziarniste pieczyw
Po treningu
tuńczyk w oleju oraz warzywa
Kolacja
kurczak, warzywa oraz masło orzechowe
Przed snem
odżywka białkowa oraz masło orzechowe

 

MH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'Nordycki napisał(-a):no no no ciekawy ten trening i dieta. Ładne efekty jak na coś takiego....Też mnie to zaintrygowało. Trening wygląda na FBW, a mamy w tej przykładowej jednej sesji aż 7 serii na plecy. No i ta dieta - tuńczyk w OLEJU po treningu i brak WW. No i to masło orzechowe wieczorami, ktore teoretycznie nie jest dobre na tą porę dnia. Szacun, że udało się osiągnąć taką sylwetkę.
    Snopek, 2012-06-29 15:30:37
  • avatar
    zgłoś
    no no no ciekawy ten trening i dieta. Ładne efekty jak na coś takiego....
    Nordycki Smok, 2012-06-26 06:46:46
  • avatar
    zgłoś
    Jeszcze w podstawówce jego nazwisko pasowało do postury i było obiektem żartów. Ale Piotr zabrał się za ostre treningi i dowcipy wkrótce się skończyły. Zobacz, jak zbudować sylwetkę, dzięki której staniesz się jeszcze bardziej pewny siebie.
    Mens Health, 2012-06-25 19:48:58
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij