Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Finałowa dwunastka: Mariusz Lewandowski

Uraz kręgosłupa przerwał jego karierę akrobaty. Na szczęście, Mariusz "odkrył" trening siłowy i wrócił do sportu, by znowu odnosić sukcesy. Przyjrzyj się treningowi i diecie faceta, który nie tylko znalazł się w finale konkursu "Czytelnik na okładkę MH", ale też wygrywa zawody fitness.
Mariusz Lewandowski, finalista 3. edycji konkursu Czytelnik na okładkę MH (fot. Andrzej Tyszko)

Mariusz przez lata trenował akrobatykę, ale jego obiecującą karierę przerwała poważna kontuzja kręgosłupa. Trenowanie z ciężarami początkowo było dla niego sposobem na powrót do pełnego zdrowia, później jednak otworzyło mu drogę do kontynuowania kariery sportowej w innej dyscyplinie - fitnessie. W tym sporcie zaczął już zresztą odnosić sukcesy - w marcowych Debiutach Polskiego Związku Kulturystyki Fitness i Trójboju Siłowego zajął pierwsze miejsce. Teraz chce reprezentować Polskę na arenie międzynarodowej i w tej chwili to jest dla niego największą motywacją do treningu.
 

Trening siłowy i aerobowy


Mariusz stosuje trening progresywny. "Wykonuję podczas ćwiczeń serie podwójne, czasem potrójne. Trening rozpoczynam, bądź kończę ćwiczeniem na mięśnie brzucha - każdego dnia innym, robiąc 4 serie z maksymalną ilością powtórzeń - mówi. - Trenując pozostałe partie, staram się zmieniać z każdym tygodniem kolejność wykonywanych ćwiczeń. Ponadto dwa razy w tygodniu rekreacyjnie pływam na basenie".

Zmiany treningowe wprowadza wówczas, gdy zauważa zastój w rozwoju mięśni, czyli mniej więcej co 3-6 miesięcy. "Długi czas ćwiczyłem na stałych ciężarach, nie zwiększając obciążenia. To okazało się być przyczyną braku efektów, więc zacząłem na różny sposób kombinować z obciążeniem, wykonując serie podwójne, nawet potrójne - przechodząc z dużego ciężaru na mniejszy - mówi. - Dzięki temu zauważyłem, że moje mięśnie lepiej się ‘pompują', są świeższe, a ich jakość jest o niebo lepsza".

Później zauważył, że robił jeszcze inny błąd - wciąż wykonywał te same ćwiczenia. "Teraz wiem, że pracując nad budową masy mięśniowej, należy stosować ‘terapię szokową', to znaczy nie tylko eksperymentować z ciężarami, ale również cyklicznie zmieniać trening. Wtedy mięśnie nie będą mogły przyzwyczaić się do danych ćwiczeń i obciążeń. Jak widać, każdy człowiek uczy się na własnych błędach i to jest najlepsza szkoła!"


I DZIEŃ:

Klatka piersiowa (w jednym tygodniu płasko, w kolejnym - skos)

1. Wyciskanie sztangi na płasko lub na ławce skośnej, leżąc - 8 serii x 8-12 powtórzeń

2. Rozpiętki - 4-5 serii x 8-12 powtórzeń

3. Pompki - 3-4 serie x maksymalna liczba powtórzeń

 

II DZIEŃ:

Tricepsy

1. Wyciskanie francuskie, leżąc - 4 serie x 8-12 powtórzeń

2. Prostowanie przedramienia ze sztangielkami w opadzie tułowia- 4 serie x 8-12 powtórzeń

3. Prostowanie przedramienia przy wyciągu pionowym - 4 serie x 8-12 powtórzeń

Uda

1. Przysiady ze sztangą - 4 serie x 12-15 powtórzeń

2. Wykroki ze sztangielkami - 4 serie x 8-10 powtórzeń na każdą nogę

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Dokładnie. Myśle, że Mariusz włożył w swoją sylwetke tyle samo pracy co pozostali finaliści! Nie wolno go dyskredytować ze względu na wzrost
    Ronaldo, 2011-01-02 11:32:14
  • avatar
    zgłoś
    Nie rozumiem tego tłumaczenia tym, że ktoś jest niski i po prostu szybciej może się napakować. Tak naprawdę to on zrobi taki sam postęp (jeśli mieli by podobne warunki) jak jego wyższy "kolega". Nigdy nie będzie miał tak dużych gabarytów. Zwróćcie uwagę: Lee Priest vs Toney Freeman. Mój kumpel przy 165 cm ma 40 cm w ramieniu i wygląda na kozacko. Moja 41 przy 180 cm wygląda średnio. Nie ma się tym co sugerować...
    ~donJAZYResko, 2011-01-02 10:41:18
  • avatar
    zgłoś
    ten gosc jest przypakowany,uwierzcie,przy tym ma proporcjonalnie rozwinieta sylwetke a o to chodzi jezeli ktos walczy o okladke.jezeli ktos jest niski to nie musi miec 100kg wagi zeby byc napakowanym kolesiem.dobry znajomy ma niecale 160 cm,wazy z 55 kg a wyglada jak szafa,w lapie ze 38-40 bedzie,nie wyobrazam go sobie jakby wazyl chociaz to 10 kg wiecej,no nie widze go i tyle
    BernardHopkins, 2011-01-02 08:48:50
  • avatar
    zgłoś
    CYTAT(Bender @ 21-05-2010, 22:06) 169 cm wzrostu. Jakbym był tego wzrostu to bym się bardziej napakował, jak się ma 169 cm i waży się 69kg to chyba aż tak bardzo nie widać, że ktoś ćwiczyTo pewnie byś się zdziwil jakbys go zobaczyl. Nie sugeruj się opisami Bender.
    Waldemar, 2011-01-02 06:47:12
  • avatar
    zgłoś
    169 cm wzrostu. Jakbym był tego wzrostu to bym się bardziej napakował, jak się ma 169 cm i waży się 69kg to chyba aż tak bardzo nie widać, że ktoś ćwiczy
    Bender, 2010-05-21 22:06:47
  • avatar
    zgłoś
    Uraz kręgosłupa przerwał jego karierę akrobaty. Na szczęście, Mariusz "odkrył" trening siłowy i wrócił do sportu, by znowu odnosić sukcesy. Przyjrzyj się treningowi i diecie faceta, który nie tylko znalazł się w finale konkursu "Czytelnik na okładkę MH", ale też wygrywa zawody fitness.http://www.menshealth.pl/fitness/Finalowa-...owski-3915.html
    Mens Health, 2010-05-21 00:28:15
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij