Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Finałowa dwunastka: Andrzej Wiatr

Chciałem udowodnić sobie, że potrafię zmienić swoje życie - mówi Andrzej o powodach, dla których dekadę temu zaczął trenować na siłowni. Dziś uważa, że ten cel osiągnął. Sprawdź, czy jego trening i dieta pomogą Ci poprawić przynajmniej swoją sylwetkę.

Andrzej Wiatr, Miasto: ZakopaneZawód: instruktor fitness, Wiek: 33 lataWzrost: 180 cmObecna waga: 86 kgStaż treningowy: ok. 10 lat 2010-05-19
Andrzej Wiatr, finalista 3. edycji konkursu Czytelnik na okładkę MH (fot. Andrzej Tyszko)

W przypadku Andrzeja niezwykle istotną rolę w dochodzeniu do obecnej sylwetki odegrała właściwa motywacja. "To od niej wszystko się zaczęło. Ona dawała mi siłę do treningów i do wytrwania w licznych wyrzeczeniach dietetycznych, które, niestety, są konieczne do utrzymania dobrej sylwetki i zdrowia" - mówi Andrzej.

W czym znalazł motywację? "W chęci udowodnienia sobie tego, że potrafię zmienić wiele we własnym życiu. Kiedyś raczej nie mogłem narzekać na brak tkanki tłuszczowej. Szczerze mówiąc, było to przyczyną wielu nieprzyjemnych sytuacji. Pewnego dnia stwierdziłem, że chce to zmienić. Byłem wytrwały i udało się" - wyjaśnia.
 

Trening siłowy i aerobowy


Od kiedy Andrzej zaczął trenować około 10 lat temu, kierował się wieloma zasadami, ale uważa, że trzy spośród nich miały fundamentalne znaczenie.

Pierwszym kluczem do sukcesu okazała się wysoka intensywność treningów. "Wiele osób zapomina o tym, jak ważna jest ona na drodze do wymarzonej sylwetki. Aby z każdego powtórzenia i ćwiczenia wyciągać jak najwięcej, musimy być skoncentrowani. Czas spędzony na treningach starałem się wykorzystać optymalnie. Wiele osób podczas wizyty w siłowni bardziej koncentruje się na rozmowie niż na ćwiczeniu - tłumaczy. - Jestem zwolennikiem raczej krótkich przerw między seriami. Uważam, że warto stosować szereg zasad zwiększających intensywność treningu, takich jak choćby serie łączone. A ćwicząc, cały czas podnosiłem sobie poprzeczkę, wciąż wymagałem od siebie więcej".

Kolejną zasadą, która przyniosła Andrzejowi znakomite efekty, były częste zmiany schematów treningowych. "Warto pamiętać, że ciało szybko przyzwyczaja się do określonych form treningu. Mając to na uwadze, często wprowadzałem zmiany w treningach, tak aby jak najczęściej ‘zaskakiwać' mięśnie. Myślę, że dzięki temu udało mi się uniknąć wielu okresów stagnacji treningowej, która stanowi problem dla wielu ćwiczących" - mówi.

Przełomowe aeroby

Największe jednak zmiany w wyglądzie Andrzeja spowodowało wprowadzenie rozmaitych form wysiłku aerobowego. "Połączenie właściwie skomponowanej diety z treningami aerobowymi daje fantastyczne efekty i dopiero kiedy zrozumiałem ten fakt, mój wygląd zaczął się naprawdę mocno zmieniać - przyznaje. - Jestem zwolennikiem treningów aerobowych przeprowadzanych rano, przed pierwszym posiłkiem, gdyż wtedy organizm naprawdę szybko zaczyna spalać tkankę tłuszczową".

Praca i obowiązki nie zawsze pozwalają mu na poranne treningi, ale stara się wykonywać je tak często, jak to było możliwe. "Czasami jest to bieganie lub rower w terenie, czasami bieżnia lub rower stacjonarny w siłowni. Jestem fanem sportów walki, głównie MMA, więc często również korzystam z worka treningowego - praca na nim naprawdę może być znakomitym treningiem" - opowiada.

Andrzej lubi urozmaicać swoje treningi, więc powyższe formy wysiłku aerobowego często stosuje naprzemiennie, przy czym prawie zawsze stara się, aby trening tego typu nie trwał krócej niż 40 min. "Dobrym pomysłem jest także wykonywanie takich treningów zaraz po wysiłku w siłowni, dzięki czemu również wpływamy na przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej" - dodaje.

1 2 3 ... 4
STRONA 1 z 4

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij