Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

2


OCEŃ
4.2

Finałowa dwunastka: Adam Jankowski

Mnogość pasji i obowiązków Adama wymaga energii, której większość z nas nie potrafi w sobie wykrzesać. On jednak nie dość, że znajduje czas na wszystko, to jeszcze uważa, że stać go na więcej. "Szczerzę ufam, że nie ma rzeczy niemożliwych" - twierdzi.
Adam Jankowski , Miejscowość: PoznańZawód: student anglistyki, Wiek: 25 latWzrost: 182 cmWaga: 86 kg 2012-06-29
Finalista konkursu Czytelnik na okładkę MH 2012: Adam Jankowski (fot. Andrzej Tyszko)

Każdy trening to dla niego wielka przyjemność. "Bez sensu zmuszać się do czegokolwiek. Bez radości trudno robić coś dobrze" - mówi z przekonaniem. Sport jest w zasadzie miłością jego życia. Piłkę kopie od dziecka. Na jakiś czas porzucił ją dla lekkoatletyki, ale - jak tłumaczy - nie odnalazł w sobie niezbędnej do tego sportu pasji, więc wrócił do piłki nożnej. Zaczął też regularnie odwiedzać siłownię.

"Innym sportem, który przez cały czas mi towarzyszy, jest K1 - mówi Adam. - Uwielbiam ostry wysiłek, dlatego w zasadzie w tygodniu nie ma dnia bez jakiejś aktywności". K1 trenuje "rekreacyjnie", razem z kumplami, którzy bardziej znają się na rzeczy. "Na początku ostro dostawałem w kość, ale czuję teraz, że jestem coraz lepszy. Sporty walki to świetna kuźnia charakteru" - dodaje.

W sezonie, gdy swoje rozgrywki ma piłkarska liga okręgowa, jego tydzień wypełniony jest sportem: na treningu typowo piłkarskim można go spotkać trzy razy w tygodniu. Kolejny dzień w tygodniu poświęca na K1. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze weekendowy mecz. W okresie przygotowawczym do sezonu Adam liczbę treningów w siłowni zwiększa do czterech w tygodniu. Niczym niezwykłym nie są też częste koleżeńskie mecze piłkarskie.

"Trenuję siłowo, by poprawić się także na boisku i w ringu. Wygląd jest dla mnie drugorzędną sprawą" - tłumaczy Adam. To dlatego jego trening siłowy obejmuje zazwyczaj podczas jednej sesji wszystkie partie mięśniowe, podczas których wykonuje sporo powtórzeń w serii i skracając do minimum czas odpoczynku między nimi. Dzięki temu oprócz siły Adam na każdym treningu poprawia też kondycję.

Jego kolejną pasją są szybkie samochody. "Co 2 tygodnie ścigam się dla zabawy na torze swoim nissanem 350Z - mówi. - To nie tylko wielka frajda i zastrzyk adrenaliny, ale też doskonalenie jazdy, co przekłada się na bezpieczniejsze podróżowanie polskimi drogami".

Słowa Adama, że dysponuje niespożytą energią, trzeba potraktować poważnie. Dowód? Pośród tych wszystkich treningów Adam znajduje czas na to, by studiować - właśnie kończy anglistykę. Rok spędził w Stanach Zjednoczonych, gdzie kolosalne wrażenie zrobiło na nim wszechobecny kult ciała. Adam kieruje też jednoosobową firmą, która handluje odzieżą włoską i francuską. Jego celem numer 1 jest rozwijać się przez cały czas.

Adam fascynuje się też kulturą Wschodu, dzięki której potrafi znaleźć w sobie odpowiedni dystans do rzeczywistości.

Trening siłowy i aerobowy


"Głęboko wierzę w to, że modyfikowanie treningu przynosi najlepsze efekty. Staram się podczas każdej sesji »zaskakiwać« mięśnie nowymi ćwiczeniami, zróżnicowanymi obciążeniami i ilością powtórzeń. Ciężko byłoby znaleźć w moim repertuarze dwa identyczne treningi. Moją ulubioną formą ćwiczeń jest »piramida«, polegająca na zmniejszaniu lub zwiększaniu ciężaru kilkakrotnie w tej samej serii aż do momentu całkowitej utraty sił - mówi Adam, a w jego głosie słychać pewność i przekonanie o słuszności takich metod treningowych.

"Trening nie jest dla mnie niczym skomplikowanym. Nie układam nigdy konkretnych programów, po prostu wchodzę na siłownię i realizuję swój cel" - mówi. Jaki? Maksymalnie się zmęczyć, by móc już na następnym treningu poddać swoje ciało jeszcze większym obciążeniom.

Przy takiej ilości obciążeń treningowym Adam nie zapomina o odpowiedniej ilości odpoczynku. "Jeśli chodzi o regenerację, to najważniejszy jest dla mnie sen. Mój organizm potrzebuje codziennie 8 godzin snu" - dodaje.

Zasady diety


Adam z suplementów stosuje białko i aminokwasy BCAA. Dwa razy do roku inwestuje też w cykl oparty na kreatynie, który pomaga mu w zbudowaniu optymalnej siły. "Nie polegam przesadnie na odżywkach - mówi. - Najważniejsza jest według mnie motywacja do ciężkiej pracy, a nikt wspomagacza motywacji jeszcze nie wymyślił".

Dla Adama nie ma także specjalnego znaczenie to, co ląduje na jego talerzu. "Staram się jedynie zachować odpowiednie proporcje między białkiem a węglowodanami. Jest to raczej dieta wysokobiałkowa - tłumaczy. - Od 5 lat staram się poświęcać diecie więcej uwagi. Wcześniej nie dbałem tak bardzo o to, co jadłem. Obecnie jednak mam świadomość, jak istotne są składniki pokarmowe czy liczba kalorii".

Nigdy nie uznawał też standardowego podziału na okres budowania masy i tzw. "wycinania się", bo uważa, że można osiągać świetne rezultaty przez cały czas, trenując i jedząc według potrzeb, które zgłasza organizm.

"Droga do dobrej sylwetki jest przez to dłuższa, ale dla mnie ogólna sprawność tu i teraz jest najważniejsza" - wyjaśnia Adam.

MH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Mnogość pasji i obowiązków Adama wymaga energii, której większość z nas nie potrafi w sobie wykrzesać. On jednak nie dość, że znajduje czas na wszystko, to jeszcze uważa, że stać go na więcej. "Szczerzę ufam, że nie ma rzeczy niemożliwych" - twierdzi.
    Mens Health, 2012-06-29 10:04:26
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij