Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

15


OCEŃ
2.9

Ergowiosła: spalaj tłuszcz i buduj mięśnie

Widziałeś kiedyś wioślarza z nadwagą? No właśnie. Ergometr wioślarski to sprzęt, dzięki któremu zmniejszysz obwód w pasie i zbudujesz imponujące mięśnie. A wszystko to na kilku metrach kwadratowych, z ulubionym serialem na ekranie. 

Piotr Makowski 2015-02-05
Ergowiosła fot. Wojciech Małkowicz

Żeby zbudować siłę i wytrzymałość galernika, nie potrzebujesz setek godzin przymusowej praktyki na okręcie. Wystarczy designerski sprzęt, który kilka razy w tygodniu sprowadzać będziesz do parteru, by energicznie (!) z niego korzystać.

Mowa oczywiście o ergometrze wioślarskim, czyli fitnessowej maszynie praktycznie pozbawionej wad. Zobacz, jak na nim trenować, żeby już po kilku tygodniach ujrzeć efekty w lustrze, na wadze i na samym ergometrze. 

Trening na wodzie

Wyłącz muzykę i wsłuchaj się w szum wprawionej w ruch wody. Tu nie chodzi o wrażenie, jakbyś był na rzece, ale o złapanie właściwego rytmu.

Zgodnie z zasadami

Niech fakt, że trenujesz na jednym urządzeniu, nie uśpi Twojej czujności. Pamiętaj o rozgrzewce, wyciszeniu i streczingu. 

Twarde liczby

Na początku nie musisz nawet włączać monitora – wystarczy zwykły stoper. Dopiero po jakimś czasie zaczniesz potrzebować dodatkowych danych treningowych, na pomiarze tętna kończąc.

100% formy, zero kontuzji

Zanim z całej siły pociągniesz wiosło, upewnij się, że Twoje ruchy są prawidłowe. Nagraj filmik i w zwolnionym tempie obejrzyj swoją sylwetkę albo poproś o pomoc instruktora.

Szybki start

Nie musisz dopasowywać wioślarza do swoich warunków fizycznych. Wystarczy przyjąć właściwą pozycję, by rozpocząć trening.

Zawsze w formie

Ergometr nie naraża na żadne wstrząsy, dzięki czemu może trenować na nim każdy, nawet wracający do formy po kontuzji stawów 80-latek.

Zdrowy kręgosłup

Jeśli będziesz dbać o technikę, wzmocnisz mięśnie stabilizujące kręgosłup, minimalizując ryzyko wystąpienia bólu. 

Przyspiesz efekty treningu

 

 

Na naprawdę intensywne sesje załóż fitnessowe albo rowerowe rękawiczki. Pamiętaj jednak, że wiosło to nie twarda sztanga i nie musisz wydawać kroci na topowy sprzęt. 

 

 

W treningu interwałowym możesz w trakcie przerw regeneracyjnych łapać wiosło podchwytem albo chwytem mieszanym – by zmusić mięśnie do trochę innego rodzaju wysiłku. 

 

 

Jeśli chcesz jeszcze szybciej zbudować imponującą kondycję, wiosłuj w masce treningowej. Pamiętaj: ruch do tyłu to wydech, a powrót do pozycji początkowej – wdech. 

 

 

Bacznie obserwuj wskazania monitora. Szczególną uwagę zwracaj na ilość pociągnięć wiosłem na minutę (ang. stroke rate, czyli w skrócie spm). Notuj postępy w logbooku aplikacji Rowmate. 

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zakładam, że autor też nie wie jak ten trening wykonać. To po co pisać?
    R2-r, 2015-02-12 09:17:30
  • avatar
    zgłoś
    Za CHRL nie potrafię zrozumieć zasady planu treningu  Piramida "66 minut". Może ktoś to rozpisać minuta po minucie od początku do końca?
    R2-r, 2015-02-10 11:27:08
  • avatar
    zgłoś
    Widziałeś kiedyś wioślarza z nadwagą? No właśnie. Ergometr wioślarski to sprzęt, dzięki któremu zmniejszysz obwód w pasie i zbudujesz imponujące mięśnie. A wszystko to na kilku metrach kwadratowych, z ulubionym serialem na ekranie.<br /><br /><a href="/fitness/Ergowiosla-spalaj-tluszcz-i-buduj-miesnie,5824,1"></a>
    Mens Health, 2015-02-05 10:51:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij