Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Downhill: ekstremalne kolarstwo górskie

Adrenalina, prędkość, ryzyko i prawdziwy wycisk dla Twoich mięśni. Czysty downhill. Sprawdź, jak zjeżdżać, by szczęśliwie i bez kontuzji dojechać na sam dół.

2016-09-13
Downhill fot. shutterstock.com

Szaleńczy pęd w dół na dociążonym dwukołowcu to sport dla prawdziwych mężczyzn i jednocześnie świetna zabawa. Czego potrzebujesz? Gwarancją sukcesu i bezpiecznego dotarcia do celu jest sprawdzony sprzęt, właściwa technika, siła chwytu i kondycja – to ustalili brytyjscy naukowcy. Markowego roweru Ci nie sprezentujemy, ale zdradzimy kilka trików, dzięki którym zostaniesz królem zbocza.

1. Nie kozakuj

Na początek polecamy płaskie pedały. Wielu świeżo upieczonych downhillowców wybiera te z klipsami zabezpieczającymi stopy, ale to rozwiązanie dobre dla starych wyjadaczy. Niedoświadczonym kolarzom bloki na nogach nie pozwolą rozwinąć skrzydeł i zaryzykować podczas zjazdu. A ryzyko to nieodłączny element tego pięknego sportu.

2. Kondycja

Wydolność to drugie imię kolarza. Ty zbudujesz swoją dzięki intensywnemu treningowi z kettlebellem. Oto on: swinguj odważnikiem przez 30 sekund, 30 sekund odpoczywaj i tak przez 4 minuty, 3 razy w tygodniu. Tylko się nie obijaj – ma być intensywnie!

Trening w trasie. Wypróbuj metodę piramidy interwałowej: 5 min intensywnego wysiłku, 5 min wolniejszej jazdy. Następnie 4 min wycisku i 4 min z zapasem, 3 min ostrego pedałowania i 3 min z rezerwą. Serie dwui jedno-minutową wykonuj na 90% i 100% mocy. Dasz radę.

3. Chwyt

Najszybciej na mecie meldują się kolarze, którzy cechują się naprawdę silnym chwytem. Nie trzymaj jednak kierownicy kurczowo przez cały zjazd – w miarę zdobywania doświadczenia sam wyczujesz, kiedy zluzować uścisk. Jak go wzmocnić? Znów kłania się, a raczej swinguje, kettlebell. Wpleć do swojego treningu swing, w którym na zmianę mocniej i słabiej zaciskasz dłoń na odważniku. Proste i działa.

4. Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Na pozycję. Nawet najsilniejszy chwyt nie pomoże, jeśli źle ustawisz swoje ciało. I tu pojawia się groźnie brzmiący streczing. Jednym z najlepszych ćwiczeń rozciągających dla kolarza zjazdowego jest sesja z… miotłą. Chwyć ją oburącz i trzymaj za głową na wysokości karku. Prawą stopę wysuń przed siebie i wykonaj skłon, dotykając prawego kolana lewym łokciem. Wytrzymaj 5 długich wdechów. Powtórz z lewym kolanem i prawym łokciem. To ćwiczenie pozwoli Ci lepiej pokonywać zakręty. 

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ciężko się zgodzić z punktem 1 a propos pedałów SPD. Zapinane pedały zwiększają bezpieczeństwo zwłaszcza na takich trasach ponieważ nie odrywa się stopa od platformy zyskując tym samym na kontroli, lepiej poradzić spokojny trening i naukę jazdy w SPD ;)
    ~Jakub, 2016-09-20 19:55:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij