Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Dług tlenowy: spalaj tłuszcz leżąc na kanapie

Odpowiednio skrojony trening pomoże Ci zrealizować plan marzenie - leżeć, odpoczywać i spalać kalorie. 

MH 2016-09-29
spalanie tłuszczu fot. Shutterstock

Badania wskazują, że w walce z balastem liczą się nie tylko kalorie, które spalasz w trakcie wysiłku, ale przede wszystkim te zużywane po nim. W "European Journal of Applied Physiology" przestudiowano efekt EPOC, czyli zwiększonej potreningowej konsumpcji tlenu.

Wywołuje ją trening interwałowy o wysokiej intensywności, w czasie którego organizm nie jest w stanie pokryć zapotrzebowania mięśni na tlen i zaciąga tzw. dług tlenowy. Po treningu w fazie regeneracji musi go spłacić i zużywa więcej tlenu niż zwykle. Dzięki temu metabolizm działa szybciej i spalasz więcej kalorii. Bingo! 

Tak zwany dług tlenowy przyspiesza metabolizm nawet do kilku dób po treningu. Dzięki temu nic nie robiąc, możesz spalić więcej kalorii niż podczas zwykłego treningu aerobowego. To jest jedyny dług, który spłaci się sam.

Zmień trening

1. Przejście bez odpoczynku od wyciskania na ławeczce do wiosłowania sztangą w pochyleniu podkręca metabolizm bardziej niż dłuższy trening z pauzą między seriami - twierdzą naukowcy z Syracuse University. Zrób 12 powtórzeń każdego ćwiczenia. 

2. Dwadzieścia jednominutowych interwałów o wysokiej intensywności na bieżni podwaja spalanie po treningu w porównaniu do ciągłego biegu w tym samym czasie - donosi "European Journal of Applied Physiology".

3. Podziel swój trening kardio na dwie części. Dwie 25-minutowe sesje na rowerze podniosą metabolizm mocniej niż bieg o tej samej długości w jednostajnym tempie - uważają badacze z Northeastern Illinois University. 

Spal jeszcze więcej tłuszczu

Na pewno słyszałeś ze sto razy, że kluczem do pozbycia się brzucha jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Owszem, racja, ale nie chodzi o to, żebyś przed posiłkiem na siłę wmuszał w siebie szklankę wody. "American Journal of Clinical Nutrition" cytuje badania, z których wynika, że kluczem do sukcesu jest jedzenie warzyw, które zawierają bardzo dużo wody, np. sałaty, ogórków, papryki, buraków czy selera. W ten sposób będziesz mógł zjeść mniej kalorii bez ograniczania wielkości porcji. Efekt: i brzuch syty, i dieta cała. 

MH 05/2015

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nowy komentarz
    ~testowy, 2016-10-06 14:55:18
  • avatar
    zgłoś
    Czy da się to jakoś policzyć?
    ~Gość!, 2016-10-06 14:52:41
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij