Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Czytelnik na okładkę MH: trening zwycięzcy

Michał Gronowski w konkursie Czytelnik na okładkę Men's Health 2009 był bezkonkurencyjny, wygrywając zarówno w głosowaniu redakcji, jak i wyborach internautów. Poznaj program treningowy, któremu zawdzięcza swoją fantastyczną sylwetkę.
Marek Dudziński 2009-05-25
Michał Gronowski, zwycięzca 2. edycji konkursu Czytelnik na okładkę MH (fot. Andrzej Tyszko)

Patrząc na 23-letniego obecnie Michała (koniecznie zobacz galerię), trudno uwierzyć, że gdy szedł do I Komunii, był grubaskiem o trzech podbródkach. Rodzice zapisali go więc na basen (dziś jest ratownikiem), gdzie pływał do 16. roku życia. "Byłem wtedy już jednak tak chudy, że za namową kolegów poszedłem na siłownię, co do dziś jest moim hobby".

Początki były trudne. Michał uczył się na własnych błędach. "Wiedziałem, że budując mięśnie, potrzeba dużo białka, więc piłem sporo mleka, również przed spaniem. Cały czas dziwiłem się, dlaczego nie mogę się pozbyć lekkiego brzuszka, bo nie wiedziałem, że mleko ma też laktozę, którą trudno strawić".

Główna zasada: ucz się na cudzych błędach

W klubie na warszawskim Bemowie podpatrywał kulturystów i ułożył sobie program 4 treningów, który wykonuje w tygodniu (program poniżej). Dzisiaj trening to jego hobby. Ale świetną sylwetkę zawdzięcza temu, że umie pasję połączyć z wiedzą. "Lepiej uczyć się na cudzych błędach. Trening poparty wiedzą jest dużo efektywniejszy" - uważa.

Dużo nauczył się o właściwym odżywianiu w pracy (jest kierownikiem regionalnym sklepu z suplementami). "Ludzie mylnie stawiają znak równości między suplementami i anabolikami. A gdy ostro trenujesz, to trudno wszystkie minerały i materiały budulcowe dostarczyć z jedzeniem na talerzu - mówi. - Nie potrzebuje ich rekreacyjnie trenujący początkujący, ale np. już tancerze spędzający na sali po 8 godzin - jak najbardziej".

Program treningowy Michała Gronowskiego

Trening tegorocznego zwycięzcy konkursu Czytelnik na okładkę Men's Health zaplanowany jest na cztery dni w tygodniu. Każdą grupę mięśniową Michał ćwiczy tylko raz w tygodniu - wyjątkiem są mięśnie brzucha, które trenuje na każdym treningu. Każdą wizytę w siłowni kończy także treningiem aerobowym - szybkim, trwającym 40 minut marszem na bieżni.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A ja mam inne pytanie czy jego trening podany na stronie MH będzie dobry jako trening na masę? chodzi mi o same elementy treningu siłowego bo tez widzę stosuje aeroby, a rożnie mówią z nimi podczas masy.Jakby ktoś bardziej doświadczony mógł wyrazić opinie to było by fajnie bo chciałbym spróbować od poniedziałku takim treningiem, do tej pory robiłem FBW a teraz chciałbym spróbować splita ala własnie taki tren
    bartas6, 2012-01-06 19:14:34
  • avatar
    zgłoś
    Można prosić o spis suplementacji oraz dietę Michała ??
    Co zazywal?, 2012-01-06 14:08:21
  • avatar
    zgłoś
    niktciekawy: Albo zacząłeś trenować od niedawna, albo w ogóle nie znasz się na treningach siłowych. Trening m_grono jest jego przykładowym, przecież nie robi go przez całą swoją karierę. Wykonywał go przykładowo 6 tygodni, a potem zmienił, a jak redakcja go zapytała o trening to podał taki. Więc twój tekst o tym, że samym wyciskaniem na skosie zbudował taką klatkę piersiową jest nie na miejscu. A przy okazji, poleciłbym Ci samemu ułożyć trening, a nie próbować m_grono rozpiski bo powinieneś dopasować trening pod siebie, ale co ja się mogę znać.
    Hustla, 2010-04-11 08:01:21
  • avatar
    zgłoś
    Wszystko OK, ale jestem zdziwiony tylko jedną kwestią, a dokładniej tym, że na mięśnie klatki nie ma klasycznego wyciskania na ławce prostej. Jeśli doszedłeś do takiej figury bez tego ćw. to jestem pełen podziwu. Od Maja zaczynam twój trening oby pomógł i z dumą wyszedł na nasze plaże..
    niktciekawy, 2010-04-11 00:37:04
  • avatar
    zgłoś
    'Waldemar' napisał(-a):Sam próbowałem to rozkmninić ale miałem problem bo zatrzymałem się na zaczepianiu nóg - ławka rzymskacięzko to opisać. łatwiej pokazać. po prostu trzeba być pod skosem do podłoża i robimy spięcia ze skrętem tułowia
    m_grono, 2009-10-17 23:45:28
  • avatar
    zgłoś
    'Mestre' napisał(-a):Spinanie brzucha na ławce rzymskiej opartej o ławkę płaską (kąt pochylenia musi być większy niż 45 stopni) z jedną nogą zaczepioną o przeciwległą rolkę i z drugą nogą założoną pod ławkę.Możecie mi to wyjaśnić ( co to jest ławka rzymska?? )Sam próbowałem to rozkmninić ale miałem problem bo zatrzymałem się na zaczepianiu nóg - ławka rzymska
    Waldemar, 2009-10-12 20:52:59
  • avatar
    zgłoś
    Spinanie brzucha na ławce rzymskiej opartej o ławkę płaską (kąt pochylenia musi być większy niż 45 stopni) z jedną nogą zaczepioną o przeciwległą rolkę i z drugą nogą założoną pod ławkę - o co tu chodzi ??Możecie mi to wyjaśnić ( co to jest ławka rzymska?? )
    Mestre, 2009-10-12 20:13:40
  • avatar
    zgłoś
    albo juz nic
    Noob, 2009-08-10 20:58:34
  • avatar
    zgłoś
    Napisz, z ktorymi masz problem, to Ci objasnimy
    Czytacz, 2009-08-10 13:51:24
  • avatar
    zgłoś
    Brakuje mi obrazków do tych ćwiczeń, ponieważ nie wiem jak wykonać niektóre z nich.
    ~iblazei, 2009-08-10 08:45:37
  • avatar
    zgłoś
    Można, można,ale to musi być przemyślane,bo na upartego można łączyć ze sobą wszystko,ale nie każda sekwencja ćwiczeń da Ci dobre rezultaty.
    ~SoltyS, 2009-07-06 21:59:57
  • avatar
    zgłoś
    Mam takie pytanko. Czy można z treningu Michała stworzyć Superserie składające się np.: z jednego ćwiczenia na klatkę i następnego na biceps, albo raczej serie łączone z dwóch ćwiczeń na tą samą grupę mięśniową? Jak uważacie?
    The Peejmack, 2009-07-06 21:45:13
  • avatar
    zgłoś
    przed treningami moja waga wynosila 46kg kosci. teraz moge sie pochwalic 53kg miesni. moj terning trwa okolo 90 min. 3 razy w tygodniu (poniedzialek, sroda, piatek) 2 treningi na zmiane:1. klatka, biceps, nogi, brzuch2. plecy, triceps, barki, brzuch+ po kazdym treningu jedna z opcji w zaleznosci gdzie i z kim cwicze: biegam, uderzam w worek, sparing lub rower. ale nie na kazdego ten trening moze dzialac. lepiej zapytac sie o porade trenera w klubie w ktorym cwiczymy.
    bestsiwy, 2009-06-15 16:04:38
  • avatar
    zgłoś
    Red. Marek Dudzinski podpowiada, ze Michal trenuje co drugi dzien, czyli 4 treningi w 8 dni, ale jego zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykonywac go 4 razy w ciagu 7 dni, bez przerwy miedzy ostatnim treningiem pierwszej serii, a pierwszym treningiem kolejnej
    ~MH Admin, 2009-06-15 15:37:26
  • avatar
    zgłoś
    Ja mam 2 pytania do Michała jeśli w ogole czyta to forum. Pierwsze to, czy te 4 dni planu maja byc pod rzad, czy ma byc jakis dzien przerwy miedzy nimi, a drugie to czy stosujesz jakas specjalna diete do niego.
    Pyrson, 2009-06-15 14:42:18
  • avatar
    zgłoś
    Witam, ja bym sie chcial dowiedziec co jadles Michale bo Twoja sylwetka wyglada imponujaca a sam wspominales, ze warto uczyc sie na bledach i swoich i innych (jak n.p. picie mleka na noc)
    pioafc, 2009-06-02 12:24:20
  • avatar
    zgłoś
    Aerobów nie wlicza się jako trening siłowy. Czas trwania treningu siłowego to max 90 minut. Ja mieszcze sie max w 60minutach, a czasami w 40nawet. Dzuo zalezy tez od przerw miedzy seriami. Nie moga byc one zbyt duze, bo krew odplywa z miesni. Aeroby robie dopiero teraz. Przygotowujac sie do konkursu w ogole ich nei robilem:)
    m_grono, 2009-05-30 23:32:17
  • avatar
    zgłoś
    no tak z jednej strony piszecie, że cały trening powinien trwać optymalnie 45 min, a z drugiej strony jak piszecie o treningu np. gwiazd, modeli, czytelników na okładke to wychodzi że trening trwa co najmniej 1,5h np. tutaj same aeroby trwają 40 min a jeszcze po 3 ćw. na klatke, biceps i jeszcze brzuch. To jak to w końcu jest???z tego co ja wiem o przez pierwsza godzine treningu silowego produkowany jest najintensywniej hormon wzrostu. czyli po zbyt dlugim treningu ćwiczenia końcowe nie sa juz tak efektywne. nie tyczy sie to jednak treningu aerobowego. Wiec wszystko sie zgadza.
    adder, 2009-05-25 23:07:40
  • avatar
    zgłoś
    Bardzo fajny, przemyślany trening, w paru miejscach zresztą podobny do mojego. Zgodzę się z Szanownymi Przedmówcami, nie ma co ślepo naśladować treningów gwiazd ekranu, bo to trochę tak, jakby chcieć przepić "zawodowego" ochlapusa. Oni często żyją ze swoich sylwetek, przygotowują się specjalnie do jednej roli, by potem sobie pofolgować i już nie wyglądać tak... medialnie. Lepiej trenować zgodnie ze swoim rytmem, spokojnie i być w formie przez cały czas.
    Mythos, 2009-05-25 17:44:19
  • avatar
    zgłoś
    'brylant' napisał(-a):i gwiazdy mogą się katowac na siłce na maksa i wyjść na czworakach bo i tak je prywatny kierowca odwiezie do domu a tam kucharka zrobi pyszny posiłek po treningowy Dobrze to ująłeś Tak naprawdę nie możemy się porównywać do takich gwiazd itp. No chyba,że mamy kupę kasy i jest nas stać na to wszystko o czym napisałem wyżej by wyglądać tak jak oni.
    ~SoltyS, 2009-05-25 17:02:34
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij