Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ
41



OCEŃ
3.4

Czy HIIT to HIT, prawda o izotonikach i tłuszcze MCT

HIIT, czyli trening interwałowy wysokiej intensywności, skutecznie pomoże Ci pozbyć się balastu. True or false?

facet biegający na kokosie fot. Shutterstock
Jeśli w swojej rozpisce treningowej nie przewidziałeś jeszcze sesji z treningiem HIIT, powinieneś natychmiast zmienić plany. "International Journal of Obesity" donosi, że badani, którzy przez 30 minut trenowali interwałowo, godzinę po treningu zjadali posiłek o 170 kcal mniejszy niż ci, którzy ćwiczyli ze stałą, średnią intensywnością.

Kolejne 24 godziny jeszcze powiększały różnicę, ponieważ po nich ćwiczący ze zmienną intensywnością byli kolejne 100 kcal na minusie.  

Ta właściwość w połączeniu z efektem EPOC (czyli zwiększonej potreningowej konsumpcji tlenu), która przyspiesza metabolizm na długo po ćwiczeniach, sprawia, że trudno o skuteczniejszą metodę walki z balastem. Jest jednak, jak zwykle w takich przypadkach, małe ale.

Ten hit jest dostępny dla osób na przynajmniej średnim poziomie wytrenowania. Jeśli dłuższy czas w ogóle nie ćwiczyłeś albo masz sporą nadwagę, nie powinieneś od razu sięgać po tę metodę, ponieważ mocno obciąża organizm. 

 

fast food w domu fot. Shutterstock
Mniej na talerzu

Jeśli ćwiczysz mniej niż godzinę, nie podlewaj treningu izotonikiem. Robiąc to, spalasz głównie zawarte w nim węglowodany, a nie własne zapasy. Na krótszą metę w zupełności wystarczy woda. 

Dobra zmiana

Zastosuj w praktyce trik nowozelandzkich naukowców i zastąp część zjadanych tłuszczów na pochodzące z kokosa średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe MCT. Badania pokazały, że osoby, które tak zrobiły, w ciągu 10 tygodni schudły w pasie prawie 1,5 cm więcej. Dobrym źródłem MCT jest olej kokosowy, którego możesz używać do smażenia. Tłuszcz za tłuszcz. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij