Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Ćwiczenia na nogi: wchodzenie na ławkę z hantlami

Wykonywane poprawnie wejście z hantlami na ławkę zbuduje nie tylko mięśnie Twoich nóg, lecz również korpusu, ramion i przedramion, a nawet mięśnie stabilizujące. Zobacz, na co zwracać uwagę, by z każdego powtórzenia wycisnąć jak najwięcej. 

MH 2016-11-15
wchodzenie na ławeczke z hantlami fot. Beth Bischoff, rys. +ISM

Wydaje się banalnie proste: stajesz przed ławką, a następnie na nią wchodzisz. Po chwili kilka razy powtarzasz ten ruch. Tyle teoria. Wystarczy jednak choć raz wykonać to ćwiczenie, by zdać sobie sprawę, że o jego sile decydują niuanse. 

wchodzenie na ławeczke z hantlami fot. Beth Bischoff, rys. +ISM

Przyjmij właściwą pozycję

Zwracaj szczególną uwagę na to, by stopę, którą stawiasz na ławce, mocno dociskać do ławki. Tylko wtedy będziesz w stanie wygenerować moc, dzięki której dźwigniesz się do góry. Pamiętaj: cała stopa, a nie tylko jej przednia część.

 

wchodzenie na ławeczke z hantlami fot. Beth Bischoff, rys. +ISM

Napnij mocno mięśnie korpusu

Zanim zaczniesz iść do góry, napnij mocno mięśnie korpusu – dokładnie tak, jakbyś przygotowywał się na przyjęcie mocnego ciosu. Ustabilizujesz w ten sposób sylwetkę i kręgosłup. 

wchodzenie na ławeczke z hantlami fot. Beth Bischoff, rys. +ISM

Nie pochylaj się do przodu

Zaczynasz w pozycji pionowej, w pionie wykonujesz ruch i tak samo kończysz. Trzymaj się tej żelaznej zasady przez cały czas. Tak samo pilnuj, by od początku aż do końca stopa i podudzie na ławce znajdowały się w tej samej pozycji. 

wchodzenie na ławeczke z hantlami fot. Beth Bischoff, rys. +ISM

Nie dostawiaj "tylnej" nogi na ławkę

Jeśli nie postawisz na ławce drugiej nogi, włączysz do pracy mięśnie stabilizujące. Nie schodź też z ławki do pozycji startowej za szybko. Pozwól mięśniom kilka sekund znajdować się pod sporym napięciem. 

MH 09/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Pochylic mozna sié chyba TYLKO do przodu...prawda? :D Ten pajacyk jezykowy to cos w rodzaju: 'cofniécia sié do tylu' :D Poza tym, cenne wskazowki. Na pewno wyprobuje na kolejnym treningu :D Pozdrawiam
    ~Pablo, 2016-11-18 10:12:59
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij