Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ
2106



OCEŃ
3.0

Ćwiczenia na barki: wzmocnij swoje słabe strony

Wyciskanie sztangi nad głowę to wciąż najlepsze ćwiczenie na mięśnie naramienne. Tylko co z tego, że pobiłeś w nim kolejny rekord, skoro po parunastu minutach na ściance albo kilkudziesięciu rzutach do kosza nie masz siły na więcej? Podpowiadamy, jak to zmienić.

2015-04-27
trening barków fot. Catalin Petolea, 2015, shutterstock.com

Mniej znaczy więcej

Trenuj barki mniejszym ciężarem, wykonując większą liczbę powtórzeń, a uzyskasz pewność, że nie wysiądą w najmniej odpowiednim momencie.

Bonus: wejdziesz na sam szczyt

Dołączając te 3 ćwiczenia do treningu, nie będziesz musiał się martwić, że w połowie wspinaczki zabraknie Ci sił na podniesienie ręki.  

Droga do celu

Wykonuj te 3 ćwiczenia jedno po drugim bez przerw. Następnie odpocznij 60 s i powtórz taki cykl jeszcze 2 razy.

trening barków fot. Beth Bischoff

Trening na barki: 3 kroki do celu

1. Wznosy ramion Y

Złap dwie hantle nachwytem i połóż się przodem na ławce skośnej. Pozwól hantlom swobodnie zwisać. Nie uginając rąk w łokciach, unieś hantle, tak by Twoje ramiona i tułów ułożyły się w literę „Y”. Zrób od 20 do 30 szybkich powtórzeń.

trening barków fot. Beth Bischoff

2. Wznosy ramion T

Zaczynasz podobnie jak w poprzednim wariancie, ale tym razem trzymaj hantle podchwytem. Unieś dynamicznie ręce na boki, tak by ramiona i korpus tworzyły literę „T”. Zrób 20-30 szybkich powtórzeń.

trening barków fot. Beth Bischoff

3. Wznosy ramion L

Złap dwie hantle nachwytem i połóż się przodem na ławce skośnej. Ugnij ręce do kąta prostego, tak by łokcie znalazły się na wysokości barków. Rotując łokcie, unieś hantle, aż przedramiona będą w jednej linii z resztą ciała. Zrób 30 powtórzeń.

MH 12/11

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wyciskanie sztangi nad głowę to wciąż najlepsze ćwiczenie na mięśnie naramienne. Tylko co z tego, że pobiłeś w nim kolejny rekord, skoro po parunastu minutach na ściance albo kilkudziesięciu rzutach do kosza nie masz siły na więcej? Podpowiadamy, jak to zmienić.<br /><br /><a href="/fitness/Cwiczenia-na-barki-wzmocnij-swoje-slabe-strony,6520,1"></a>
    Mens Health, 2015-05-13 11:14:14
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij