Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Ćwiczenia na barki: wzmocnij swoje słabe strony

Wyciskanie sztangi nad głowę to wciąż najlepsze ćwiczenie na mięśnie naramienne. Tylko co z tego, że pobiłeś w nim kolejny rekord, skoro po parunastu minutach na ściance albo kilkudziesięciu rzutach do kosza nie masz siły na więcej? Podpowiadamy, jak to zmienić.

trening barków fot. Catalin Petolea, 2015, shutterstock.com

Mniej znaczy więcej

Trenuj barki mniejszym ciężarem, wykonując większą liczbę powtórzeń, a uzyskasz pewność, że nie wysiądą w najmniej odpowiednim momencie.

Bonus: wejdziesz na sam szczyt

Dołączając te 3 ćwiczenia do treningu, nie będziesz musiał się martwić, że w połowie wspinaczki zabraknie Ci sił na podniesienie ręki.  

Droga do celu

Wykonuj te 3 ćwiczenia jedno po drugim bez przerw. Następnie odpocznij 60 s i powtórz taki cykl jeszcze 2 razy.

trening barków fot. Beth Bischoff

Trening na barki: 3 kroki do celu

1. Wznosy ramion Y

Złap dwie hantle nachwytem i połóż się przodem na ławce skośnej. Pozwól hantlom swobodnie zwisać. Nie uginając rąk w łokciach, unieś hantle, tak by Twoje ramiona i tułów ułożyły się w literę „Y”. Zrób od 20 do 30 szybkich powtórzeń.

trening barków fot. Beth Bischoff

2. Wznosy ramion T

Zaczynasz podobnie jak w poprzednim wariancie, ale tym razem trzymaj hantle podchwytem. Unieś dynamicznie ręce na boki, tak by ramiona i korpus tworzyły literę „T”. Zrób 20-30 szybkich powtórzeń.

trening barków fot. Beth Bischoff

3. Wznosy ramion L

Złap dwie hantle nachwytem i połóż się przodem na ławce skośnej. Ugnij ręce do kąta prostego, tak by łokcie znalazły się na wysokości barków. Rotując łokcie, unieś hantle, aż przedramiona będą w jednej linii z resztą ciała. Zrób 30 powtórzeń.

MH 12/11

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wyciskanie sztangi nad głowę to wciąż najlepsze ćwiczenie na mięśnie naramienne. Tylko co z tego, że pobiłeś w nim kolejny rekord, skoro po parunastu minutach na ściance albo kilkudziesięciu rzutach do kosza nie masz siły na więcej? Podpowiadamy, jak to zmienić.<br /><br /><a href="/fitness/Cwiczenia-na-barki-wzmocnij-swoje-slabe-strony,6520,1"></a>
    Mens Health, 2015-05-13 11:14:14
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij