Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.6

CrossFit działa? Naukowcy odpowiadają

My to wiemy i Ty to wiesz. Ale naukowcy i tak chcieli to sprawdzić. Poznaj ich wnioski. I zrób ten trening. 

facet, mięśnie fot. Shutterstock

Huragany i treningi CrossFit mają przynajmniej jedną cechę wspólną – ich wredne odmiany noszą kobiece imiona. O ile w przypadku żywiołu sprawę łatwo zrozumieć, o tyle w przypadku treningu będziesz musiał go zrobić, by pojąć, dlaczego Cindy to zołza.

Szybko, bo już po 20 minutach, przekonasz się, że naukowcy z Kennesaw State University mieli rację, gdy po swoim badaniu oznajmili, że ten crossfitowy trening jest najlepszą z możliwych opcji, gdy mowa o ćwiczeniach z ciężarem własnego ciała. Sprawdź, jak Cindy wypada w porównaniu do typowego treningu obwodowego i... ustaw timer. 

 

Wzór na płaski brzuch: dieta i trening na odchudzanie fot. Jasminko Ibrakovic 2014/shutterstock.com

Trening Cindy

Ustaw timer na 20 minut. Zrób 5 podciągnięć, 10 pompek i 15 przysiadów. To jedna runda. W trakcie wyznaczonego czasu staraj się zrobić ich jak najwięcej. Odpoczywaj według potrzeb. Zanotuj rezultat.

Podciąganie

Podskocz i złap drążek nachwytem. Rozbujaj obręcz biodrową, by transferować moc z dołu do góry ciała i podciągnąć się. 

 

Tabata, pompki fot. shutterstock.com

Pompka

Przyjmij pozycję do pompki, ręce rozstawiając odrobinę szerzej niż na szerokość barków. Zrób pompkę, maksymalnie zbliżając klatkę do podłoża.

 

Mięśnie ud fot. vishstudio 2015/shutterstock

Przysiad 

Stań prosto w delikatnym rozkroku. Wypchnij biodra w tył i zrób przysiad, aż Twoje uda znajdą się co najmniej w pozycji równoległej do podłoża. 

14

Średnia liczba rund, jaką udało się ukończyć testującym trening Cindy.

22

Tyle rund Cindy powinieneś zaliczyć, jeśli uważasz się za faceta w formie.

38

Tyle rund treningu Cindy wynosi nieoficjalny rekord należący do Chrisa Speallera. 

MH 06/2015

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    My to wiemy i Ty to wiesz. Ale naukowcy i tak chcieli to sprawdzić. Poznaj ich wnioski. I zrób ten trening.<br /><br /><a href="/fitness/CrossFit-dziala-Naukowcy-odpowiadaja,8044,1"></a>
    Mens Health, 2016-06-23 13:17:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij