Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.2

4 tygodnie do mięśni na plażę

Jeżeli nie masz nadwagi, wystarczą Ci 2 tygodnie na wyraźną poprawę sylwetki. Jeżeli dźwigasz przed sobą brzuch, potrzebujesz dodatkowych 14 dni. Oto plan, który gwarantuje, że Twoje ciało będzie bardziej przypominać rekina niż wieloryba.

2013-06-19
Mięśnie na plażę w 4 tygodnie fot. Zai Aragon 2013/shutterstock.com

4 tygodnie do celu

Trening

Zacznij od intensywnych ćwiczeń interwałowych, które przełączą Twój metabolizm w tryb "intensywne spalanie". Badania opublikowane w "Journal Applied Nutrition Physiology" wykazują, że trening interwałowy zwiększa możliwości spalania tłuszczu przez organizm nawet o 60%, przez co wszystkie ćwiczenia, które będziesz wykonywał w nadchodzących 28 dniach, będą dużo bardziej efektywne.

Nieważne, co wolisz: rower, eliptyk czy bieżnię - trenuj na maksa przez 30 sekund, a potem odpoczywaj w spokojnym tempie przez 2 minuty. To jeden interwał. Wykonuj takie 2 na każdym treningu, którego celem ma być pozbycie się nadmiaru tłuszczyku. Jako bazę wykonuj przez pierwszy tydzień 3 treningi aerobowe o umiarkowanej intensywności, ale trwające od 30 do 60 minut.

Paliwo

Zapomnij o drastycznym cięciu kalorii. To tylko sprawia, że organizm reaguje zwiększonym odkładaniem tłuszczu na trudne czasy. Zamiast tego obetnij ilość spożywanych kalorii o jedną szóstą i trzymaj się tego przez 4 tygodnie. Oznacza to rezygnację z batonów między posiłkami, mniej węglowodanów późnym popołudniem i wieczorem.

Jedź również więcej cynku - badania opublikowane w "American Journal of Clinical Nutrition" potwierdzają że pomaga on w utrzymaniu dobrej formy fizycznej. 2 razy w tygodniu zjedź chudy stek, dzięki czemu nie tylko dostarczysz sobie sporą porcję tego pierwiastka, ale też dasz mięśniom białko do ich budowy.

Patent tygodnia

Wyjdź na słońce. Osoby z większą ilością witaminy D (wytwarzamy jej więcej pod wpływem słońca) łatwiej tracą na wadze. Jeśli pogoda nie będzie akurat rozpieszczała, zjedz rano 2 jajka - dzięki temu dostarczysz połowę dziennej, rekomendowanej dawki tej witaminy.

3 tygodnie do celu

Trening

Przyspiesz swój tradycyjny trening z ciężarami. Ale nie chodzi o szybkie machanie sztangą. Fazę pokonywania ciężaru wykonuj dynamicznie, np. przy wyciskaniu unoś go przez 1 s, ale już fazę opuszczania wykonuj przez 2-3 s. To zwiększy moc mięśni trzykrotnie szybciej niż tradycyjna walka z ciężarami. Z ćwiczeń góry najlepiej pasują do tego unoszenia przedramion, wyciskanie stojąc czy unoszenie ramion na boki. Dzięki temu nie będziesz miał problemu z wrzuceniem walizki Twojej ukochanej na górną półkę w pociągu.

Paliwo

Dostosuj paliwo dla mięśni do treningu, jaki wykonujesz. Zwiększ ilość przyjmowanych białek o jedną piatą. Wrzuć do swojego codziennego jadłospisu jajka, puszkę tuńczyka, pierś z kurczaka albo fasolkę.

Patent tygodnia

Wskocz do wody - pływanie zwiększy wydolność oddechową aż o 38%. Dzięki temu każdy trening, również ten na siłowni, będzie łatwiejszy do wykonania. Płyń z maksymalną szybkością przez dwie długości basenu, a potem chwilę odpocznij. Powtórz to od 6 do 10 razy. Dzięki temu, wychodząc z wody, będziesz wyglądał jak James Bond, a nie jak wieloryb, który zgubił kierunek.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Munoz ostatnią walkę wygrał, a co do zbijania wagi, to w jego teamie od tego jest Krzysiek Soszyński. :)
    whiteclouds, 2013-07-09 12:19:11
  • avatar
    zgłoś
    Prawie jak fit2fat2fit ;d
    CzyDe, 2013-07-08 13:33:54
  • avatar
    zgłoś
    To jest możliwe, ale tylko w wypadku osoby ze sporą przeszłością i wynikami w sporcie. Ekstremalny  przykałd metamorfozy z ostatniego tygodnia:Mark Munoz, zawodnik UFC (MMA)Ze 120 do 84 kg.  Oczywiście zajęło mu to więcej niz 4 tygodnie. http://www.bloodyelbow.com/2013/7/6/4497926/ufc-162-mark-munoz-discusses-new-body-trt-bonuses-losses 
    whiteclouds, 2013-07-08 12:28:20
  • avatar
    zgłoś
    Patrząc na te artykuły myślę, że targetem są osoby mające nadmiar wolnego czasu. Czasem wydaje mi się, że ludzie musieliby rzucić pracę, czy studia na np miesiąc, by wykonać program MH zgodnie z instrukcją. 
    szydyr, 2013-06-22 16:22:23
  • avatar
    zgłoś
    Niech MH sobie zarabiają, ale niech też nie wciskają wulgarnie ludziom bajek, że niby w miesiąc zrobią sylwetkę gladiatora albo w dwa miesiące będą jak Bond z "Casino Royale" czy jak Rambo, jeśli zrobią tyle i tyle pompek  :lol: Bez pierdół  :D
    Kamil_C, 2013-06-20 21:54:44
  • avatar
    zgłoś
    MH ma zarabiać. Oni piszą to, na co jest popyt. Świadomi użytkownicy tego forum nie stanowią targetu pisma.
    UnBrokeN, 2013-06-20 21:40:29
  • avatar
    zgłoś
    Dokładnie tak jak pisali poprzednicy.Przez takie artykuły jak ten (http://www.menshealth.pl/fitness/4-tygodnie-do-miesni-na-plaze,4817,1) doszło kiedyś do sytuacji, że jak na innym forum poleciłem artykuł ze strony Men's Health dotyczący podciągania na drążku, to zostałem na tamtym forum wyśmiany za samo to, że dałem linki do artykułu z Men's Health mimo, że ten artykuł (o podciąganiu na drążku) jest napisany dość profesjonalnie i przedstawia dużą wartość.
    ~LilPeneros, 2013-06-20 21:26:26
  • avatar
    zgłoś
    Otóż to.Właśnie przez artykuły tego typu MH i inne podobne czasopisemka  już od dłuższego czasu nie są traktowane poważnie. Redaktorzy MH naprawdę powinni się chociaż trochę zastanowić, zanim coś napiszą, bo wszyscy wiedzą, że na sylwetkę taką, jak ze zdjęcia do tego artykułu pracuje się dobrych kilkanaście miesięcy albo i dłużej.
    Kamil_C, 2013-06-20 11:42:28
  • avatar
    zgłoś
    Ha ha ha :D Chcesz wyglądać tak jak on? Patent tygodniaWeź zimny prysznic i... i przestań fantazjować o zastąpieniu regularnej pracy nad sobą miesiącem czy dwoma tygodniami treningu, cięcia węgli i wcinania białka.
    ~Leif, 2013-06-19 17:37:01
  • avatar
    zgłoś
    Jeżeli nie masz nadwagi, wystarczą Ci 2 tygodnie na wyraźną poprawę sylwetki. Jeżeli dźwigasz przed sobą brzuch, potrzebujesz dodatkowych 14 dni. Oto plan, który gwarantuje, że Twoje ciało będzie bardziej przypominać rekina niż wieloryba.
    Mens Health, 2013-06-19 13:03:16
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij