Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

15 sposobów na silną wolę

Zobacz, jak zwiększyć siłę i wytrzymałość na treningach, a także jak utrzymać motywację i realizować dalekosiężne cele. To wszystko zaczyna się od psychiki.

motywacja, facet w górach fot. Shutterstock

1. Najpierw to sobie wyobraź

Zanim zbliżysz się do czegoś, co wygląda jak oś ciężarówki wraz z kołami, najpierw bardzo dokładnie wyobraź sobie siebie podnoszącego ten ciężar. Wizualizacja może poprawić wyniki nawet o 45%, bo trenując fizycznie i mentalnie, podwójnie pracujesz na swoją efektywność. Wiedział to 80-letni dziś brytyjski neurolog Roger Bannister.

Pół wieku temu jako pierwszy człowiek na świecie pokonał barierę 4 minut w biegu na 1 milę. Do tamtej chwili naukowcy byli pewni, że taki wynik jest poza zasięgiem ludzkiego organizmu. Bannister wykorzystał wiedzę wyniesioną ze studiów medycznych i zastosował trening wizualizacyjny. Systematycznie biegał na bieżni i "ćwiczył mózg", wyobrażając sobie start, doping z trybun i ból mięśni.

2. Załóż czerwoną koszulkę

Czerwony strój doda Ci energii do walki ze swoimi słabościami. Czerwony kolor jest kojarzony na poziomie zupełnie podświadomym z gorącem, energią, pasją. Wybór ognistej barwy jest też związany z wysokim poziomem testosteronu. W badanaich naukowców z Uniwersytetu Sunderland skłoniono grupy mężczyzn do rywalizacji w wykonywaniu zadań testowych.

W ramach zadania mężczyźni mieli wybrać kolor pisaka – czerwonego lub niebieskiego, którym zapisywane były ich wyniki w tabeli. Okazało się, że "czerwoni" mieli zdecydowanie wyższy poziom testosteronu niż "niebiescy". Rywalizowali również w sposób bardziej dominujący i agresywny. 

3. Potrzebujesz dopingu

Wielkie imprezy biegowe, osiedlowe zawody strongmenów, turnieje triathlonowe itp.– wszystkie mają jedną wielką zaletę. Dopingują Cię do wspięcia się na wyżyny formy, bo przecież nie chcesz się zbłaźnić przed publicznością. Dalekosiężne cele muszą być wyraziste. Potrzebujesz wyzwania? Najlepiej już teraz zapisz się do udziału w którejś z letnich imprez.

W Polsce właściwie codziennie możesz gdzieś startować. Jeszcze bardziej dopingujące są imprezy z przytupem, np. maraton nowojorski. Niestety, tryb wygląda tak, że wnosisz opłatę 11 USD i czekasz do marca, aż nastąpi losowanie szczęśliwców, którzy wezmą udział w biegu.

 

1 2 3 ... 7
STRONA 1 z 7

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zobacz, jak zwiększyć siłę i wytrzymałość na treningach, a także jak utrzymać motywację i realizować dalekosiężne cele. To wszystko zaczyna się od psychiki.<br /><br /><a href="/fitness/15-sposobow-na-silna-wole,7651,1"></a>
    Mens Health, 2016-02-03 12:13:39
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij