Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.2

Zrzuć balast: 36 patentów na odchudzanie

Twoje ulubione dżinsy stały się na Ciebie za ciasne? Stary, chyba się przytyło. Ale bez paniki. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw 36 patentów z zakresu diety, treningu i stylu życia, które pomogą Ci w ekspresowym tempie spalić tłuszcz. A przy okazji zbudować mięśnie.

2015-06-15
facet w spodniach - zrzuć balast Shutterstock.com

1. Ostry początek

Kapsaicyna, składnik nadający papryczkom chili ostry smak, daje też kopa metabolizmowi. Pismo „Journal of Nutritional Science and Vitaminology” donosi, że jedna łyżeczka pokrojonych chili może przyspieszyć go nawet o 23%.

2. Wyłącz TV

Wieczorem wracasz z pracy, wrzucasz coś na talerz i siadasz przed telewizorem. To błąd. Twój mózg, zajęty oglądaniem, nie odbierze płynących z żołądka sygnałów, że nie jesteś już głodny. Przed telewizorem zjada się o ok. 300 kcal więcej niż normalnie – odkryli naukowcy z University of Massachusetts.

3. Spalaj, śpiąc

Szejk z kazeiną wypity przed snem sprawi, że podniesiesz tempo przemiany materii i kolejnego dnia będziesz spalał więcej kalorii – wynika z badania przeprowadzonego w Holandii.

4. Jedz ryby

Są najlepszym naturalnym źródłem jodu – pierwiastka niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania tarczycy. Ten gruczoł produkuje hormony regulujące tempo metabolizmu.

5. Nie trać mięśni

U odchudzających się, którzy nie trenują, aż 25% spadku masy to strata mięśni. Nie idź tą drogą.

6. W grupie siła

Psycholodzy z University of Colorado twierdzą, że otyli szukają swego towarzystwa, by usprawiedliwić brak starań o zrzucenie kilogramów. Jeśli masz kilka kg balastu, szukaj osób chcących się go pozbyć – one dadzą Ci siłę do działania.

fot. Diego Cervo / Shutterstock.com

7. Błonnik z apteki

Gdy się odchudzasz, wszystko, co zwiększa uczucie sytości, a nie dostarcza kalorii, jest Twoim sprzymierzeńcem. Suplementy z błonnikiem tak właśnie działają. Tylko nie przekraczaj zalecanych dawek, bo możesz się nabawić zaparcia lub – o dziwo – wręcz przeciwnie.

8. Wskakuj na rower

Kolarstwo może być skutecznym sposobem na pozbycie się balastu. Badanie opublikowane w piśmie „Journal of Physiology” wykazało, że pedałowanie przez 32 km tygodniowo przez 8 miesięcy spowodowało spadek ilości tłuszczu brzusznego o 7%. 

9. Żółta pigułka

Witamina D może sprawić, że wreszcie zapniesz guzik w ulubionych pięćsetjedynkach. Badacze z University of Minnesota odkryli, że pomaga ona regulować pracę komórek tłuszczowych. Wychodź częściej na słońce, a jeśli nie masz takiej możliwości, kup żółte pigułki

10. Gaz i hamulec

Długi wysiłek cardio w jednostajnym tempie nie jest najlepszym sposobem na tłuszcz. Naukowcy z University of New South Wales radzą, by długie biegi zamienić na interwały ze sprintem.

11. Kwaśna mina

Jeśli doprawisz jedzenie w polecany przez nas sposób, ubędzie Ci centymetrów w pasie. Ocet i sok z cytryny zwalniają tempo trawienia. Dzięki nim dłużej będziesz syty i ograniczysz skoki poziomu glukozy we krwi.

12. Śpij i chudnij

Badacze z Chicago odkryli, że brak snu ogranicza wrażliwość komórek na insulinę i sprawia, że łatwiej obrastasz w tłuszcz. Jedz potrawy bogate w witaminę B6: tuńczyka, kurczaka czy indyka, które wpłyną na zwiększenie produkcji hormonów ułatwiających sen.

Jak schudnąć skutecznie i odzyskać formę? Niyazz 2014/shutterstock.com

13. Sprzężaj się

CLA, czyli sprzężony kwas linolowy, nie tylko przyspieszy spalanie tłuszczu, ale pomoże Ci też zbudować masę mięśniową. W badaniu opublikowanym w „American Journal of Clinical Nutrition” ludzie z otyłością, zażywający przez rok CLA, stracili średnio 2-3 kg tłuszczu i zyskali około kilograma mięśni – bez ćwiczeń i zmian w diecie. Dołóż do tego zmianę stylu życia, a dopiero zobaczysz, co potrafi CLA.

14. Skok w bok

Brak boczków oznacza, że musisz popracować nad skośnymi mięśniami brzucha. Zrób 3 serie po 10 powtórzeń, z minutowymi przerwami.

A. Połóż się na plecach z rękami rozłożonymi szeroko na boki. Obejmij piłkę nogami na wysokości kostek i podnieś nogi.

B. Trzymając oba ramiona na ziemi, zrób wydech i skręć nogi w prawą stronę. Zrób wdech, wracając do pionu, a potem skręć nogi w lewo.

15. Bez dymka

Japońscy naukowcy odkryli, że palacze są bardziej narażeni na odkładanie tłuszczu w okolicy brzucha.

16. Właściwe proporcje

Podziel swój trening na następujące części, żeby jak najskuteczniej spalać: tłuszcz.

30% - trening z masą własnego ciała na rozgrzewkę.

50% - superserie z dużym obciążeniem na przyspieszenie metabolizmu.

20% - trening interwałowy.

17. Krwisty stek

Mężczyźni, w których diecie białko stanowiło 25%, stracili dwa razy więcej tłuszczu niż ci, u których było go 12%. Jeśli zjesz krwisty stek, będzie trawił się dłużej, więc później dopadnie Cię głód.

18. Herbata w proszku

Jak donosi „Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism”, ekstrakt z zielonej herbaty jest jednym z nielicznych suplementów wspomagających odchudzanie, który naprawdę działa. Możesz wprawdzie pić tradycyjnie, ale koncentrat jest lepszy.

fot. Photodisc

19. Wysokie IQ – niskie IQ

W przeprowadzonym w USA badaniu porównano działanie popularnych diet i odkryto, że jedzenie produktów zbożowych o niskim indeksie glikemicznym podnosi tempo metabolizmu podobnie jak białko.

20. Stań na nogi

Oto proste równanie: na każde 45 min spędzone przy biurku czy przed telewizorem spędź 15 minut na nogach. Badając ludzi z nadwagą, w USA odkryto, że średnio dziennie siedzą oni aż o 164 minuty więcej niż osoby szczupłe. Dzięki takiej zmianie w ciągu dnia spalisz dodatkowo 350 kcal.

21. Spalaj interwałowo

Wiosłuj przez 60 sekund i zanotuj pokonany dystans. Odpocznij minutę, a potem wiosłuj przez 55 s i staraj się pobić lub wyrównać pierwszy dystans. Odpocznij 55 s, a potem znów staraj się go pobić, tym razem w ciągu 50 s. Zmniejszaj czasy o 5 s, aż nie będziesz w stanie pobić pierwszego wyniku.

22. Witamina na stres

Zwracaj uwagę na to, by jeść jak najwięcej produktów zawierających witaminę C. Pomaga ona obniżać poziom kortyzolu, hormonu stresu, i zmniejszać w ten sposób sprzyjające przybieraniu na wadze napięcie.

23. Na drugą stronę

Jeśli nie możesz całkiem zrezygnować z popcornu, przełóż go na drugą stronę fotela. Na University of California odkryto, że osoby jedzące przekąski mniej sprawną ręką zjadały podczas oglądania tv aż o 30% mniej. Licząc średnią ilość przekąsek jedzonych przez facetów, w ciągu roku możesz zaoszczędzić aż 63 500 kcal.

24. W wapniu siła

Niedobór wapnia powoduje, że uwalnia się kalcytriol – hormon sprzyjający odkładaniu się tłuszczu. Jeden naturalny jogurt dziennie powinien rozwiązać problem.

odchudzanie fot. FXQuadro, 2015, shutterstock

25. Więcej testosteronu

Niski poziom tego hormonu to jeden z czynników sprzyjających odkładaniu się na brzuchu zapasów tłuszczu. Oto najlepsze sposoby, żeby podnieść jego poziom.

A. Stosuj ćwiczenia wielostawowe, trenuj z dużą intensywnością. Przysiady ze sztangą i martwy ciąg to idealne połączenie.

B. Jedz przynajmniej trzy razy w tygodniu potrawy, będące źródłem cholesterolu: jaja, wołowinę lub sery.

C. Trenuj z dużymi ciężarami. Celuj w 10 serii po 5 powtórzeń.

Na każde ćwiczenie powinno przypadać 30-50 powtórzeń.

26. Ranny ptaszek

Obudź się, trenuj, a dopiero potem zjedz śniadanie – to wg naukowców z Northumbria University najlepszy rozkład jazdy na rano, jeśli chcesz spalić tłuszcz.

27. Na ślepo

Ćwicząc na eliptyku, zamknij oczy, co zakłóci poczucie równowagi. Walcząc o jej odzyskanie, będziesz spalał dodatkowy tłuszcz.

28. Podnoś i jedz żelazo

Jeśli chcesz pozbyć się opony, musisz nie tylko podnosić żelazo, ale również je jeść. Odpowiada ono za dostarczanie tlenu do mięśni, a im więcej tlenu, tym łatwiej będzie im spalać tłuszcz. Najlepsze źródła żelaza to czerwone mięso, morskie skorupiaki, nasiona dyni oraz orzechy.

29. Unikaj soku

Pewnie słyszałeś, że soki owocowe to samo zdrowie, a sok pomarańczowy to już standardowy dodatek śniadaniowy. Tymczasem z badań Georgia Health Sciences University wynika, że faceci jedzący najwięcej fruktozy, której pełne są soki, mają średnio o ok. 20% więcej tłuszczu brzusznego niż ci, którzy jedli jej najmniej. Jeśli nie możesz się obejść bez pomarańczowego soku, pamiętaj, że 3 szklanki w tygodniu wystarczą aż nadto.

30. Chrup ogórki

Kiszone mają niewiele kalorii, a bakterie kwasu mlekowego sprzyjają odchudzaniu.

12 patentów, by podkręcić swój metabolizm fot. Chad Zuber 2015/shutterstock

31. Pij z głową

Jeśli walczysz z balastem, na pewno liczysz kalorie w tym, co zjadasz. A czy wliczasz do dziennego bilansu to, co pijesz? Drobne zmiany w tym segmencie przekładają się na spore efekty w pasie.

Napój

kcal w 330 ml

wino

220

pełne mleko

201

napoje gazowane

125-190

sok pomarańczowy

152

Red Bull

149

piwo jasne

142

sok jabłkowy

138

sok pomidorowy

43

napoje dietetyczne

0-7

czarna kawa

6

herbata bez cukru

3

11 patentów na skuteczne odchudzanie fot. lenetstan 2015/Shutterstock

32. Siła prostych rozwiązań

Skuteczność tego ćwiczenia jest wprost proporcjonalna do jego prostoty. Wystarczy trochę systematycznej pracy, żeby spod Twoich boczków wydobyć na światło dzienne skośne mięśnie brzucha.

A. Weź gryf sztangi, owiń jeden koniec ręcznikiem i umieść go w kącie. Trzymaj za koniec tak, żeby był pod kątem 45 stopnii do podłogi.

B. Przekładaj gryf z jednej strony ciała na drugą, okręcając się wokół przeciwnej nogi. Zrób 3-5 serii po 10-20 powtórzeń, z 30-sekundowymi przerwami między nimi.

33. Posiłek w ciemności

Regulator natężenia światła przyda Ci się nie tylko do zrobienia intymnej atmosfery podczas romantycznego wieczoru. Z badań przeprowadzonych na Cornell University wynika, że jedząc przy przyciemnionym świetle i wolnej muzyce, zjesz w ciągu tygodnia średnio o 18% mniej niż zwykle. I nie chodzi tu bynajmniej o to, że w takich warunkach trudno jest dostrzec talerz.

34. Cynamonowa ochrona

Cynamon to przyprawa w starożytności używana zamiast pieniędzy, która warta jest swojej masy w złocie. Pomaga bowiem stabilizować poziom cukru we krwi i chroni w ten sposób przed napadami głodu.

35. Białko ze zbóż

Pochodzące z Ameryki Południowej ziarno quinoa, znane także jako komosa ryżowa, to bogate źródło minerałów, witamin i białka. Nie dość, że zawiera go więcej niż inne zboża, to jeszcze ma ono od nich o wiele lepszy skład aminokwasów, więc pomaga budować mięśnie spalające później tłuszcz. Jakby tego było mało, quinoa ma niski indeks glikemiczny.

36. Rozsądnie z alkoholem

Nie zrozum nas źle: piwny brzuch nie został tak nazwany bez powodu. Każdy rodzaj alkoholu spowalnia metabolizm i zawiera puste kalorie. Nie bez znaczenia jest jednak to, jak pijesz. W badaniu opublikowanym w piśmie „Journal of Nutrition” odkryto, że mężczyźni, którzy pili rzadko, ale dużo naraz, gromadzili więcej tłuszczu na brzuchu niż ci, którzy tę samą ilość alkoholu wypijali w mniejszych dawkach. Kolejny raz potwierdza się, że pić trzeba umieć. 

MH 08/13

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jak na standardy czasopisma Men's Health ten artykuł nie jest taki zły, ale nawet na MH trafiały się lepsze na podobny temat.
    ~LilPeneros, 2015-06-17 19:15:53
  • avatar
    zgłoś
    37.Nie czytaj durnowatych artykulow.
    jugger, 2015-06-17 13:48:57
  • avatar
    zgłoś
    Twoje ulubione dżinsy stały się na Ciebie za ciasne? Stary, chyba się przytyło. Ale bez paniki. Mamy dla Ciebie zestaw 36 patentów z zakresu diety, treningu i stylu życia, które pomogą Ci ekspresowo spalić tłuszcz. A przy okazji zbudować mięśnie.<br /><br /><a href="/dieta/Zrzuc-balast-36-patentow-na-odchudzanie,5438,1"></a>
    Mens Health, 2015-06-15 14:03:36
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij