Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

6


OCEŃ
3.5

Zmień nawyki - spalisz tłuszcz

Stres, nadgodziny, jedzenie w pośpiechu, ograniczony budżet... W dzisiejszych czasach jest wiele przeszkód, które utrudniają Ci pozbycie się nadwagi. Z dobrym planem uda Ci się je pokonać - i nie oznacza to wcale restrykcyjnej diety i nieludzkich wyrzeczeń.

Jacek Szumski 2013-01-19
fot. Jill Chen 2012/shutterstock.com

Masz wrażenie, że dotarłeś do ściany? Wszyscy tam kiedyś byliśmy. Wszechobecny szybki styl życia, połączony z wysokimi oczekiwaniami wobec siebie i stresem, tworzy środowisko niesprzyjające walce o szczupłą sylwetkę. Według przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych badań jedna na 10 osób zaczyna jeść więcej, jeśli wpada w problemy finansowe albo jest zmuszona pracować dłużej.

Mamy jednak dla Ciebie dobrą wiadomość: korzystając z naszych patentów, możesz pokonać kłody, które życie niezmordowanie rzuca Ci pod nogi. Oto 5 prostych sposobów na to, by ustrzec się przed tyciem albo pozbyć tłuszczu, który już niepostrzeżenie rozgościł się pod Twoją skórą.

1. Kryzysowa rzeczywistość, czyli częściej jedz w domu

Według ONZ przeciętny koszt obiadu jest obecnie na szczycie rosnącej od 2 lat krzywej. Pamiętaj jednak, że choć kryzys ekonomiczny dotyka większość krajów na świecie, nie musi wpływać na Twoje menu.

Zmień to: Po pierwsze, jak najczęściej jedz w domu - wtedy nie tylko mniej dotkną Cię podwyżki cen, ale będziesz też dokładnie wiedział, co jesz. Po drugie, planuj z wyprzedzeniem posiłki na cały tydzień i rób zakupy tylko raz. Wtedy łatwiej Ci będzie (to po trzecie) robić zakupy w sklepie zaufanym, a nie najbliższym.

Z punktu drugiego wynika też czwarty: jeśli będziesz miał precyzyjny plan, przygotujesz sobie listę zakupów, na której znajdą się tylko naprawdę potrzebne rzeczy. Jeśli usuniesz z niej zbędne pozycje, np. słodycze, okaże się nagle, że stać Cię na częstsze jedzenie ryb.

2. Krótki trening, czyli przez 12 minut dziennie dźwigaj ciężary

Samo bieganie na bieżni nie jest gwarancją sukcesu, ponieważ ludzie, którzy ćwiczą aerobowo, zaczynają jeść więcej. Badacze z Louisiana State University uważają, że chcemy w ten sposób odbudować zapasy energii i nieświadomie ładujemy więcej kalorii, niż spalamy.

Zmień to: Trening oporowy jest lepszym od aerobowego sposobem na szczupłą sylwetkę. Nie tylko wzmacnia i rozbudowuje mięśnie, ale również podnosi tempo metabolizmu, co przekłada się na szybsze spalanie kalorii.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Stres, nadgodziny, jedzenie w pośpiechu, ograniczony budżet... W dzisiejszych czasach jest wiele przeszkód, które utrudniają Ci pozbycie się nadwagi. Z dobrym planem uda Ci się je pokonać - i nie oznacza to wcale restrykcyjnej diety i nieludzkich wyrzeczeń.
    Mens Health, 2013-01-19 15:26:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij