Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Jak schudnąć 40 kg? Rafałowi się udało!

Rafał nie lubi siedzieć bezczynnie. Woli działać. Udowodnił to kilka lat temu, gdy założył swoją pierwszą firmę. Biznes rozkręcał się szybko, a wraz z nim rozwijała się jego nadwaga. Rafał postanowił nie zwlekać i znowu wziął sprawy w swoje ręce.

Kto: Rafał Korczyk Miasto: Oświęcim Zawód: przedsiębiorca Wiek: 39 lat Waga przed: 128 kg Waga po: 88 kg Wynik: minus 40 kg 2008-11-26
fot. Jacek Heliasz - heliasz.com

Kiedy Rafał zakładał swój biznes, nie spodziewał się efektów ubocznych w postaci  nadwagi. Ale nieregularne posiłki, życie w ciągłych rozjazdach i mało ruchu spowodowały, że zaczął tyć w zastraszającym tempie. I mimo że ciągle był na diecie, każde 5 kilo, które udało mu się zrzucić, nadrabiał z nawiązką. Dlatego w pewnym momencie nie wytrzymał, zacisnął zęby i wziął się za siebie.

Walka:

Zaczął od ostrej diety. Tym sposobem zrzucił kilkanaście kilo i przez jakiś czas utrzymywał wagę na poziomie 110 kg. Ale ten wynik go nie satysfakcjonował. Dla lepszego efektu ostro zabrał się za sport i zaczął jeść nie tylko mało, ale i mądrze. Żeby dotrzeć na siłownię, musiał biec kilka kilometrów, a bywał tam 3-4 razy w tygodniu po 45 minut. Nie żałował sobie też przejażdżek na rowerze.

Rafał już wie, że w odchudzaniu najtrudniej jest o systematyczność, ale to właśnie ona stanowi klucz do sukcesu. Dzięki niej waży dziś kilkadziesiąt kilo mniej.

Zaczął jeść regularnie i zdrowo – mniej mięsa, więcej owoców morza i jarzyn. Porządne śniadanie, bogaty w witaminy i mikroelementy obiad i lekka kolacja. A dla przyjemności gorzka czekolada i czerwone wino. 

Zwycięstwo:

Rafał już wie, że w odchudzaniu najtrudniej jest o systematyczność, ale to właśnie ona stanowi klucz do sukcesu. Dzięki temu, że udało mu się ją utrzymać, waży dziś o kilkadziesiąt kilo mniej. Wszystkie ubrania musiał wymienić na nowe, w mniejszych rozmiarach. Nauczony na własnych błędach, więcej ich nie powtórzy. Za bardzo lubi swój nowy tryb życia.

Co jadłem:

Na moje typowe menu składa się dużo ciemnego pieczywa, owoców morza i gotowanego mięsa. Ale najważniejsza jest regularność posiłków. Małe śniadanie, zdrowe drugie śniadanie, pożywny obiad i wczesna kolacja. Jeśli już zdarza mu się jeść po 18, to tylko orzechy albo suszone owoce. 

  • śniadanie: ok. 6 rano: biały ser, tuńczyk  lub łosoś z razowym pieczywem
  • drugie śniadanie: jabłko, mały jogurt lub kefir
  • obiad: gotowane warzywa, łosoś lub inna ryba albo ryż z owocami morza  
  • kolacja: pomidor z kromką ciemnego pieczywa lub orzechy, migdały i suszone figi z czerwonym winem

Jak ćwiczyłem:

Zaczynałem od 1,5 godziny treningu, ale w pewnym momencie doszedłem nawet do 3 godzin 4 razy w tygodniu. Wiem, to sporo, ale chodziło mi o szybkie efekty. W skład treningu wchodziły biegi i trening na siłowni. Po ćwiczeniach  siłowych wskakiwałem na rower. Z czasem zacząłem biegać nie tylko na bieżni, ale i na zewnątrz. A kiedy zrzuciłem zbędne kilogramy, dzięki ćwiczeniom nabrałem nieco masy mięśniowej. 

Men's Health 04/2008

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Gratulacje. Tak dalej, aż do setki! Tylko lat, a nie kilogramów! ;-)Troszkę dziwnie się czyta "Co jadłem". Pomieszanie osób.
    treee, 2012-07-17 14:22:02
  • avatar
    zgłoś
    Rafał nie lubi siedzieć bezczynnie. Woli działać. Udowodnił to kilka lat temu, gdy założył swoją pierwszą firmę. Biznes rozkręcał się szybko, a wraz z nim rozwijała się jego nadwaga. Rafał postanowił nie zwlekać i znowu wziął sprawy w swoje ręce.
    Mens Health, 2008-12-21 21:22:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij