Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Ziarnko do ziarnka: moc warzyw strączkowych

Nie lekceważ warzyw strączkowych. To kopalnia białka i całego mnóstwa witamin i mikroelementów. Idealne jako dopełnienie mięsa i ryb jako źródeł białka w diecie - niezależnie od tego czy chcesz zrzucić balast, czy zbudować mięśnie. Poznaj zalety fasoli, groszku, soczewicy i bobu.

2015-06-24
groszek fot. shutterstock.com

1. Groszek

Znajdziesz w nim witaminy A, C, E, K, B1, B2, B3, B6 i kwas foliowy. Ponadto minerały: wapń, magnez, fosfor, żelazo, sód, błonnik pokarmowy i potas. Wrzucaj do garnka pod koniec gotowania.

Wartości odżywcze w 100 g: energia 80 kcal, białko 5,4 g, węglowodany 9,4 g, tłuszcze 0,4 g

soczewica fot. shutterstock.com

2. Soczewica

Zawiera kwas foliowy, skrobię, wapń, fosfor, żelazo i bardzo dużo białka. Ma bardzo niski indeks glikemiczny i z powodzeniem może być stosowana podczas diet. Nie musisz jej namaczać przed gotowaniem.

Wartości odżywcze w 100 g: energia 330 kcal, białko 28 g, węglowodany 57 g, tłuszcze 1,2 g

fasola fot. shutterstock.com

3. Czerwona fasola

Jest bogata w białko, potas, wapń i fosfor, żelazo, kwas foliowy, selen oraz cynk. Ma substancje hamujące rozrost tkanek nowotworowych. Fasolę z puszki odsączaj i opłucz w zimnej wodzie.

Wartości odżywcze w 100 g: energia 288 kcal, białko 21,4 g, węglowodany 45,9 g, tłuszcze 2,7 g

bób fot. shutterstock.com

4. Bób

Zawiera dużą ilość białka, węglowodanów oraz witamin: B1, B2, PP, C i prowitamniny A oraz wapń, fosfor, żelazo, magnez i karoten. Ugotuj i zmiksuj na purée wraz ze skórką.

Wartości odżywcze w 100 g: energia 39 kcal, białko 5 g, węglowodany 4g, tłuszcze 0,3 g

Departament Zdrowia MH uspokaja: Problemy trawienne mogą powodować tylko suche strączkowe. Młode i te z puszki nie grożą wybuchem. 

MH 12/13

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nie lekceważ warzyw strączkowych. To kopalnia białka i całego mnóstwa witamin i mikroelementów. Idealne jako dopełnienie mięsa i ryb jako źródeł białka w diecie - niezależnie od tego czy chcesz zrzucić balast, czy zbudować mięśnie. Poznaj je bliżej.<br /><br /><a href="/dieta/Ziarnko-do-ziarnka-moc-warzyw-straczkowych,5465,1"></a>
    Mens Health, 2015-01-23 09:06:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij