Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Ziarna: które warto jeść?

Kasze pomagają w odchudzaniu, pod warunkiem że jesz je bez sosów. Co więcej, pęcznieją w żołądku i sycą przez długi czas.

MH 2016-08-04
quinoa fot. Shutterstock

Wybieraj wysokobiałkowe i niskoglikemiczne ziarna. Jeżeli nie są popękane, to oznacza, że nie były przetwarzane i zawierają wszystkie cenne składniki i błonnik. Ziarna lubią być gotowane na małym ogniu. Szybkie gotowanie zabija witaminy i minerały, które dadzą Ci więcej energii niż drzemka.

1. Quinoa

W porównaniu do innych zbóż zawiera lizynę i izoleucynę, co oznacza, że quinoa jest bogata w pełnowartościowe białko, które przyspiesza metabolizm i buduje mięśnie. Ma też delikatny, orzechowy smak, więc pasuje do wielu potraw. 

2. Proso

Bogate w węglowodany, które są podstawowym paliwem dla mięśni, a po treningu kardio uzupełniają zużyty podczas wysiłku glikogen zawarty w mięśniach. Proso ma też miedź, potrzebną do wytwarzania energii. Z tego ziarna robiona jest kasza jaglana. 

3. Amarantus

Ma dużo białka, a także dwa razy więcej żelaza niż pszenica, które wpływa na odporność organizmu. Amarantus zawiera także peptydy zmniejszające ryzyko nadciśnienia tętniczego i powstania nowotworów. 

4. Owies

Zawiera zdrowe cukry, tzw. beta-glukany, które regulują poziom cukru we krwi, i mangan, odgrywający ważną rolę w metabolizmie węglowodanów będących źródłem energii. 

 

1 2 3 ... 4
STRONA 1 z 4

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Kasze pomagają w odchudzaniu, pod warunkiem że jesz je bez sosów. Co więcej, pęcznieją w żołądku i sycą przez długi czas.<br /><br /><a href="/dieta/Ziarna-ktore-warto-jesc,8271,1"></a>
    Mens Health, 2016-08-04 15:35:54
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij