Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.6

Walka o pas ABS: ziemniak versus batat

Z pewnością doskonale wiesz, które ćwiczenia wykonasz podczas następnego treningu, a ponadto umiesz uzasadnić ich dobór. Z dietą powinno być podobnie - tylko świadomy wybór odpowiednich produktów zapewni Ci odpowiednie wsparcie dla Twoich mięśni.

2015-05-07
Walka o pas ABS: ziemniak vs batat fot. 9387388673 2015/shuttertock.com

Energia

Ważący 100 gramów zawodnik ma aż 20 g węglowodanów, a zatem ok. 2 g więcej niż jego przeciwnik o tej samej wadze. Co więcej – jeżeli nie będziesz odzierał go ze skóry, batat dostarczy Ci też więcej błonnika, a więc i więcej energii na przyszłość. 

Potrzebujesz sił na ciężki trening? Postaw na batata. Przeciętniak – wygrywa w konkurencji witaminowej. Zawiera więcej witaminy B, która pomaga odzyskać energię z innych produktów, np. z sera albo z fasoli. Dlatego jeżeli jadasz same ziemniaki, wybierz batata, jeśli zaś ziemniak jest tylko dodatkiem – sięgnij po zwykłego.

Ziemniaki, bataty fot. shutterstock.com

Mięśnie

Obaj zawodnicy dysponują zaledwie 2 g białka na 100 gramów żywej wagi. Na szczęście zawartość węglowodanów równoważy tę niedoskonałość, ponieważ, jak donosi „Medicine & Science in Sports & Exercise”, dawka 4-5 g węglowodanów na kilogram masy ciała po treningu zwiększa zdolność mięśni do regeneracji.

Zatem jeśli ważysz 82 kg, po treningu lepiej zjedz słodkiego ziemniaka. Nie najlepszy wybór dla tych, którzy budują masę: naprawdę duży ziemniak zawiera ok. 7 g białka, więc jeśli chcesz mieć większe mięśnie, ziemniaki jedz tylko z kurczakiem lub schabowym.

Zgodnie z zasadą, że mięśnie potrzebują ok. 4-5 g węglowodanów na kilogram masy ciała po treningu, facet ważący 82 kg po powrocie z siłki powinien zjeść dużego ziemniaka lub dwa średniej wielkości.

Ziemniaki, bataty fot. shutterstock.com

Regeneracja

Nawet mały, słodki ziemniak dostarcza około 280% zalecanej dziennej dawki beta-karotenu – przeciwutleniacza, któremu zawdzięcza swój charakterystyczny różowawo-pomarańczowy kolor. Beta-karoten przyda Ci się zwłaszcza po treningu, bo, jak donoszą uczeni z Osaka Gakuin University, substancja ta skraca czas trwania zakwasów po treningu – mięśnie szybciej się regenerują.

Beta-karotenu w nim niewiele, ale nadrabia to witaminą C – w 100 g ziemniaków jest około 33% zalecanej dziennej dawki tej witaminy. Ona również, co wykazali uczeni z University of North Carolina,zmniejsza zakwasy. Niestety, zalety zwykłego ziemniaka umniejsza fakt, iż wykazuje on lekkie działanie zapalne, co niespecjalnie przydaje się, gdy Twoje mięśnie muszą wypoczywać. 

Zwycięzca pojedynku:

Batat – jednogłośnie na punkty, w trzech rundach.

MH 12/2010

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Z pewnością doskonale wiesz, które ćwiczenia wykonasz podczas następnego treningu, a ponadto umiesz uzasadnić ich dobór. Z dietą powinno być podobnie - tylko świadomy wybór odpowiednich produktów zapewni Ci odpowiednie wsparcie dla Twoich mięśni.<br /><br /><a href="/dieta/Walka-o-pas-ABS-ziemniak-versus-batat,6571,1"></a>
    Mens Health, 2015-05-07 15:41:12
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij