Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.4

Walka o pas ABS: wołowina vs kurczak

Podobno o gustach się nie dyskutuje, więc odstawiamy na bok kulinarną dysputę o walorach smakowych naszych dzisiejszych bohaterów. Rozstrzygniemy za to, czy najlepszym wspomagaczem budowy mięśni jest mięso czerwone, czy białe. Na ringu wołowina i kurczak. Boks! 

2015-04-16
Walka o pas ABS: wołowina vs kurczak fot. Dulce Rubia 2015/shutterstock

Energia

Wołowina: 0

Kurczak: 1

Składniki zawarte w wołowinie pomagają, mówiąc w uproszczeniu, przekazywać energię z innych pokarmów do Twoich mięśni. Naukowcy udowodnili, że 100-g stek zawiera 17% dziennego zapotrzebowania na wit. B12 i 33% dziennego zapotrzebowania na wit. B6.

Wołowina sprawia, że Twoja dieta jest efektywniejsza. 100 g kurczaka to 197 kcal. Dla porównania – 100 g steku wołowego to tylko 142 kcal. Co prawda drób zawiera 2% mniej witamin z grupy B niż czerwone mięso, ale dodatkowe 55 kcal równoważy z nawiązką ten minus. Wygląda na to, że jeżeli chodzi o dostarczenie energii, kurczak wybija się na prowadzenie.

Wołowina, kurczak fot. shutterstock.com

Mięśnie

Wołowina: 0

Kurczak: 1

100-g stek wołowy dostarczy Twoim głodnym mięśniom 21 g białka, co brzmi nieźle. Ale zła wiadomość jest taka, że Twój organizm na jednym posiedzeniu może przyswoić tylko 74% protein zawartych w wołowinie. Jasna sprawa, wszyscy lubimy steki, ale warto wiedzieć, że jedna czwarta tego fantastycznego białka przeleci przez Ciebie, nie zostawiając śladów.

Mięso z kurczaka, jak się okazuje, stanowi źródło lepiej przyswajalnego białka. Nasz organizm potrafi zaabsorbować aż 80% protein zawartych w porcji drobiu. Aminokwasy te są również „łatwiejsze w obróbce” dla naszego metabolizmu, co oznacza, że zrobimy z nich lepszy użytek. Cóż, wygląda na to, że i w tej konkurencji prowadzi nasz dzielny kurczak.

 

Wołowina, kurczak fot. shutterstock.com

Regeneracja

Wołowina: 0

Kurczak: 1

300-g porcja pieczeni wołowej dostarczy Ci 90% dziennego zapotrzebowania na cynk. Badania opublikowane w „Neuroscience&Biobehavioral Revievs” dowodzą, że cynk jest jednym z naszych najpoważniejszych sprzymierzeńców po treningu.

Osoby, które mają obniżony poziom cynku, szybciej zapadają na infekcje, a zwłaszcza po wysiłku. Kurczak zawiera 6 razy więcej dobroczynnych kwasów tłuszczowych omega-3 niż mięso wołowe. A właśnie te kwasy doskonale podnoszą wydajność po treningu.

Badacze z Western Washington University stwierdzili, że faceci, którzy zażywali omega-3, ale nie trenowali, mieli VO2 max o 4,5% lepsze od swoich trenujących, ale niebiorących omega-3, kolegów.

Zwycięzca pojedynku:

Kurczak – jednogłośnie na punkty, w trzech rundach

MH 02/2011

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Podobno o gustach się nie dyskutuje, więc odstawiamy na bok kulinarną dysputę o walorach smakowych naszych dzisiejszych bohaterów. Rozstrzygniemy za to, czy najlepszym wspomagaczem budowy mięśni jest mięso czerwone, czy białe. Na ringu wołowina i kurczak. Boks!<br /><br /><a href="/dieta/Walka-o-pas-ABS-wolowina-vs-kurczak,6458,1"></a>
    Mens Health, 2015-04-17 09:45:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij