Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.1

Walka o pas ABS: jajka vs płatki śniadaniowe

By Twój trening był w 100% efektywny, musi być podparty dobrze zaplanowaną dietą. To Klucz do świetnej formy i wymarzonej sylwetki. MH prześwietlił dwa klasyki męskiego menu. Sprawdź, który z nich bardziej przyczyni się do Twojego sukcesu.

2015-03-26
Walka o pas ABS: jajka vs płatki śniadaniowe fot. George Dolgikh 2015/shutterstock

Bitwa na śniadaniowym stole. Co będzie lepsze dla Twoich mięśni?

 

I. Energia

Płatki:

W zaledwie 100 g owsianki znajdziesz 379 wysokiej jakości kalorii, wspieranych przez 69 g węglowodanów i 10 g zapewniającego sytość błonnika. Płatki owsiane są bogate w beta-glukany, które pomagają w utrzymaniu wysokiego poziomu energii. Dzięki nim łatwiej będzie Ci w południe oprzeć się świeżemu croissantowi...

Jaja:

Jajka nie są może tak wydajne energetycznie, jak płatki owsiane, ale są lepsze niż inne pomysły na śniadanie. Jak podaje „International Journal of Obesity”, poranne jajka zjadane w ramach diety ograniczającej kalorie pomogło facetom zrzucić o 65% więcej tłuszczu i czuć się lepiej niż tym, którzy postawili na piekarnię.

 

Jaja kurze fot. shutterstock.com

II. Mięśnie

Płatki:

Płatki mają dwie sekretne bronie: argininę i mangan. Pierwsza jest przetwarzana na tlenek azotu, który wtłacza więcej krwi w Twoje mięśnie, czego dowiodły badania w „New England Journal of Medicine”. Pozwoli Ci to na większy wycisk na siłowni. Mangan natomiast pomaga w przetworzeniu aminokwasów, dzięki czemu mięśnie mogą przyswoić więcej białka. Nie zaszkodzi więc wrzucić ich do kolejnego szejka.

 Jaja:

W jajkach znajdziesz tyle samo białka, co w płatkach owsianych (13 na 100 g). Jest jedno „ale”: organizm przyswaja prawie 100% białka z jajek i tylko połowę białka z owsa. Co więcej, naukowcy z Texas A&M University odkryli, że zjadanie trzech jajek dziennie pozwoli Ci na zwiększenie masy mięśniowej dwa razy więcej niż po zjedzeniu dwóch jajek. To co, czas na omlet?

 

Jaja kurze fot. shutterstock.com

III. Regeneracja

Płatki:

Płatki owsiane nie tylko sprawią, że będziesz dłużej syty i oprzesz się pokusie odwiedzenia cukierni, ale dodatkowo mogą być genialnym posiłkiem po treningu.

Wyróżnia je wysoki poziom cytokin, które działają przeciwzapalnie i chronią żyły przed zatorami – jak odkryły badania przeprowadzone w USA. Co prawda przygotowanie owsianki trwa dłużej, ale skoro ma Ci to wyjść na zdrowie, warto się poświęcić.

Jaja:

Obaj dzisiejsi zawodnicy są świetni na śniadanie, ale jako posiłek potreningowy zwycięża jednoznacznie jajko. Nie tylko błyskawicznie doprowadzi białko do Twoich mięśni, ale przyda się dzięki swojej tajnej broni: tłuszczowi zawartemu w żółtku.

Według badań przeprowadzonych przez „International Journal of Sports Medicine” więcej tego tłuszczu to wyższy poziom testosteronu. A ten da Ci więcej siły i energii. 

Zwycięzcą ogłaszamy...

Jajka – za ich białkową moc i ożywczy zastrzyk dla testosteronu 

MH 10/2011

{% mhinsertbox c="C_BOX_REKLAMA_PD_336_280" %} 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A jajka z płatkami razem w 1 posiłku to złe połączenie?
    ~Adam, 2016-09-24 08:16:41
  • avatar
    zgłoś
    Po co ankieta skoro zwycięstwo jest tak pewne, że przesądzone?
    ~Leif, 2015-03-26 11:17:42
  • avatar
    zgłoś
    A gdzie ankieta? Glosuje na jaja, platki jak sama nazwa wskazuje daje swiniom.
    jugger, 2015-03-26 11:08:48
  • avatar
    zgłoś
    By Twój trening był w 100% efektywny, musi być podparty dobrze zaplanowaną dietą. To Klucz do świetnej formy i wymarzonej sylwetki. MH prześwietlił dwa klasyki męskiego menu. Sprawdź, który z nich bardziej przyczyni się do Twojego sukcesu.<br /><br /><a href="/dieta/Walka-o-pas-ABS-jajka-vs-platki-sniadaniowe,6302,1"></a>
    Mens Health, 2015-03-26 10:26:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij