Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.1

Walka o pas ABS: fistaszek vs migdał

O miejsce na Twoim talerzu powinny bić się tylko najlepsze, najbardziej wartościowe produkty spożywcze. Wszak to od nich zależy czy osiągniesz swoje cele treningowe. Zobacz, która z popularnych przekąsek lepiej spełnia rolę dietetycznego sekundanta.

2015-04-02
Walka o pas ABS: fistaszek vs migdał fot. Gossip 2015/shutterstock

1. Energia

Fistaszki: 1

Migdały: 0

W tym biegu nasi zawodnicy idą prawie łeb w łeb – 100 g orzeszków ziemnych dostarczy 567 kcal, podczas gdy ta sama ilość migdałów dostarczy Ci 575 kcal. To tylko 8 kcal więcej (mniej więcej dwa orzeszki), niemniej to są zawody i punktujemy nawet drobne różnice.

Migdały w konkurencji energetycznej wygrywają o włos, ale entuzjazm kibiców jest przedwczesny – okazuje się, że 100 g migdałów zawiera tylko 16% dziennego zapotrzebowania wit. z grupy B, a fistaszki około 30%. Te witaminy pomagają lepiej wykorzystać energię z żywności.

 

orzechy, migdały fot. shutterstock.com

2. Mięśnie

Fistaszki: 1

Migdały: 0

Ściśle mówiąc, orzeszki ziemne tylko udają orzechy – w rzeczywistości są raczej krewniakami bobu. Ale nie będziemy im wypominać tego drobnego oszustwa: może miały jakiś ważny powód.

Ważniejszy dla nas niech będzie fakt, że jedna ich garść dostarczy mięśniom 26 g budulcowego białka. Migdały to niby prawdziwe orzechy, a taka sama ich ilość zawiera tylko 21 g białka. Migdały bronią się dzielnie dzięki wysokiej zawartości magnezu. Duża garść migdałów daje 87% dziennej dawki tego minerału.

Magnez pomoże Twojemu organizmowi wchłonąć więcej tlenu, dzięki czemu mięśnie mogą pracować na pełnych obrotach, wykorzystując pełną moc – jak dowiadujemy się z badań opublikowanych w Endocrinology Metabolism Clinics w USA. 

 

orzechy, migdały fot. shutterstock.com

3. Regeneracja

Fistaszki: 0

Migdały: 1

Orzeszki ziemne zawierają około 40 g tłuszczów nienasyconych w 100 g, a migdały- 42 g. „To jest ten zdrowy tłuszcz, który pozwala utrzymywać wysoki poziom budujących mięśnie hormonów” - mówi Matt Lovell, dietetyk sportowy.

Jednak 100 g migdałów zawiera 6 mg działającego przeciwzapalnie omega-3, a w orzeszkach ziemnych znajdziesz najwyżej połowę tej ilości. Poziom antyoksydantów w migdałach budzi szacunek. Duża garść dostarczy Ci 131% dziennego zapotrzebowania na witaminę E, która jest silnym przeciwutleniaczem, natomiast orzeszki ziemne oferują nędzne 42%.

Badania na Uniwersytecie Illinois wykazały, że migdały to doskonała metoda na zmniejszenie bólu mięśni po treningu – działają podobnie jak ibuprofen. 

Werdykt: 

Dzięki mocnemu wsparciu energetycznemu i budowaniu mięśni wygrywa, fistaszek w stosunku 2:1!

MH 08/2011

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    O miejsce na Twoim talerzu powinny bić się tylko najlepsze, najbardziej wartościowe produkty spożywcze. Wszak to od nich zależy czy osiągniesz swoje cele treningowe. Zobacz, która z popularnych przekąsek lepiej spełnia rolę dietetycznego sekundanta.<br /><br /><a href="/dieta/Walka-o-pas-ABS-fistaszek-vs-migdal,6368,1"></a>
    Mens Health, 2015-04-02 12:12:43
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij