Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Walka o pas ABS: brokuł vs szpinak

Niezależnie od tego, kto zejdzie z ringu zwycięsko, Ty i tak możesz wyciągnąć z tego korzyści. Jakie korzyści, powiadasz? Większe mięśnie, smukłą sylwetkę i solidną formę. Tylko ucz się od naszych mistrzów! Dzisiaj o palmę najlepszego białka walczą zieloni zawodnicy.

Walka o pas ABS: brokuł vs szpinak fot. Anna Shepulova 2015/shutterstock
Energia

Brokuł: 0

Szpinak: 1

Pierwsza runda jest tak wyrównana, że zwycięzcę określiliśmy dopiero po analizie szybkości, z jaką zostanie strawiony. Pomijając fakt, że brokuł ma więcej kalorii – 34 na 100 gramów, a szpinak 23 – „liściasty” wygrywa dzięki szybkości, z jaką się wchłania.

Niskokaloryczny szpinak jest doskonały, jeśli chcesz stracić na wadze. A do tego ma 40% więcej witamin z grupy B i 10% więcej żelaza niż brokuł. Żelazo zwiększa ilość tlenu, który transportuje krew do komórek Twojego ciała, pozwalając Ci dłużej i wydajniej ćwiczyć.

 

Brokuły, szpinak fot. shutterstock.com
Mięśnie

Brokuł: 1

Szpinak: 1

W białkowej rundzie sędziowie ogłosili remis. Obie zieleniny oferują po 3 gramy białka na 100 gramów – zbyt mało, by wesprzeć nawet najbardziej niedożywione bicepsy. Jednakże brokuł redukuje poziom estrogenów i pomaga w produkcji testosteronu.

I podawaj go najlepiej w towarzystwie oliwy z oliwek, bo ona również wspomaga wytwarzanie testosteronu. Szpinak wysuwa się na prowadzenie w konkurencji witamin. Sałatka ze szpinakiem pokryje w 604% Twoje dzienne zapotrzebowanie na witaminę K, a brokuł – w 127%.

Ta witamina jest odpowiedzialna za utrzymanie w sile Twojego szkieletu i pomaga w unikaniu złamań. A duże mięśnie potrzebują solidnego wsparcia ze strony mocnych kości.

 

Brokuły, szpinak fot. shutterstock.com
Regeneracja

Brokuł: 0

Szpinak: 1

Oto działka, w której brokuł jest w stanie zagrozić szpinakowi: zawiera 102% więcej witaminy C niż jego liściasty przeciwnik. A ona wspomaga Cię w regeneracji po treningu. Co ciekawe, najlepiej przygotować go w mikrofalówce.

Badacze z uniwersytetu w Murcji odkryli, że to najlepszy sposób na utrzymanie wysokiego stężenia witaminy C w tym warzywie. „Liściasty” jest lepszym wyborem w kwestii regeneracji, jeśli planujesz jeść go przed pójściem spać. Badania dowiodły, że dieta bogata w magnez poprawia jakość snu, a szpinak ma go o 15% więcej niż brokuł.

Oznacza to, że będziesz lepiej i dłużej spał, a sen to czas, gdy Twoje mięśnie się odbudowują i rosną. Tak na marginesie – mrożony szpinak jest równie zdrowy, co świeży.

Werdykt MH: 1:3 dla szpinaku!

Dzięki nocnemu wsparciu dla regeneracji mięśni i przyspieszaniu odchudzania.

MH 07/2011

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Niezależnie od tego, kto zejdzie dzisiaj z ringu zwycięsko, Ty i tak możesz wyciągnąć z tego korzyści. Jakie korzyści, powiadasz? Większe mięśnie, smukłą sylwetkę i solidną formę. Tylko ucz się od naszych mistrzów! Dzisiaj o palmę najlepszego białka walczą zieloni zawodnicy.<br /><br /><a href="/dieta/Walka-o-pas-ABS-brokul-vs-szpinak,6384,1"></a>
    Mens Health, 2015-04-08 09:04:07
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij