Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Menshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Walka o pas ABS: brokuł versus kalafior

Skład Twojego posiłku po treningu w dużej mierze decyduje, czy pot i wysiłek, które pozostawiłeś na siłowni, pójdą na marne, czy też przekują się w żelazne mięśnie i smukłą sylwetkę. Które warzywo powinno znaleźć się wówczas na Twoim talerzu? Na ringu brokuł i kalafior. Boks! 

2015-05-13
Walka o pas ABS: brokuł versus kalafior fot. stockcreations 2015/shutterstock

Energia

Jeżeli najbardziej zależy Ci na mocy, zaserwuj sobie zieloną bombę energetyczną. 100 g brokułów zawiera 34 kalorie energii potencjalnej, podczas gdy kalafior w tej samej ilości dostarczy Ci tylko 25 kalorii. Brokuły będą lepszym energetycznym partnerem dla piersi z kurczaka, którą zjadasz przed treningiem, niż ich blady kuzyn.

Nie lekceważ kalafiora: trzy porcje w tygodniu poprawią funkcjonowanie wątroby, przez co będziesz spalał tłuszcz bardziej efektywnie – twierdzą naukowcy z University of Hawaii. Takiego kopa nie dadzą Ci brokuły. Wygrywają one jednak w zawartości witaminy B, która pomaga w trawieniu, mając jej o 3% więcej niż kalafior.

kalafior, brokuły fot. shutterstock.com

Mięśnie

Nawet jeśli całą szkołę spędziłeś na wagarach, musisz wiedzieć, że warzywa nie są najlepszym źródłem białka. W 100 g brokułów znajdują się 3 g białka, a w kalafiorze tylko 2g. Pamiętaj jednak, że gdy budujesz większe mięśnie, liczy się każdy gram.

Badania prowadzone przez Freda Hutchinsona z Cancer Research Center wykazały, że 3-4 porcje kalafiora tygodniowo obniżają ryzyko wystąpienia raka prostaty o 33%. Dodatkowo kalafior zaspokaja 20% dziennego zapotrzebowania na witaminę K. Jest to jednak niewiele wobec 127%, które dają Ci brokuły. Dzięki temu Twoje kości i chrząstki będą w idealnym stanie.

 

kalafior, brokuły fot. shutterstock.com

Regeneracja

Brokuły są świetnym źródłem witaminy C: zaspokoją aż 148% Twojego dziennego zapotrzebowania, czyli aż o 59% więcej niż taka sama ilość pomarańczy. Pomogą Ci szybciej zregenerować się po intensywnych treningach, sprawią też, że będziesz mniej obolały dzień później. Tak wynika z badań opublikowanych w „British Journal of Nutrition”. Zadbaj więc o to, by kawałek zielonego znalazł się w każdym posiłku po treningu.

Czy jest jeszcze jakiś inny ratunek dla kalafiora niż świetny smak z serowym sosem? Tak. Ma jedną przewagę nad swoim zielonym kuzynem – wysoką zawartość fitosteroli. Brokuły nie mają ich w ogóle. Związki te zmniejszają poziom cholesterolu o 10-15% – zgodnie z publikacjami w „British Journal of Nutrition”. Uwaga! Obecność tłustego sosu serowego może redukować ten efekt. 

Werdykt:

Zwycięzcą pojedynku - jednogłośnie na punkty - zostaje brokuł!

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Dobre wieści bo uwielbiam brokuły pod każdą postacią. A kalfior jest dla mnie taki mdły.
    izak, 2015-05-20 14:47:52
  • avatar
    zgłoś
    Ostatnio miałem stosunkowo poważne problemy z jelitami, szczególnie po zjedzeniu takiego zestawu przedtreningowego: pierś z kurczaka, ryż brązowy, sos chilli i brokuły. Właśnie jakiś czas temu dodałem brokuły do diety i zastanawiam się, czy mogą mieć wpływ na układ trawienny (pracę jelit). Czy ktoś zauważył podobne przypadłości u siebie? Po ostatniej nieprzespanej nocy boję się ruszyć wszystkiego co zielone ;)
    Marcin Kwieciński, 2015-05-13 21:14:09
  • avatar
    zgłoś
    Skład Twojego posiłku po treningu w dużej mierze decyduje, czy pot i wysiłek, które pozostawiłeś na siłowni, pójdą na marne, czy też przekują się w żelazne mięśnie i smukłą sylwetkę. Które warzywo powinno znaleźć się wówczas na Twoim talerzu? Na ringu brokuł i kalafior. Boks!<br /><br /><a href="/dieta/Walka-o-pas-ABS-brokul-versus-kalafior,6620,1"></a>
    Mens Health, 2015-05-13 15:08:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij