Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Sushi - buduj mięśnie i jedz ze smakiem

"Surowa ryba? To nie dla mnie". A próbowałeś? Dużo białka, mało tłuszczu i węglowodany złożone długo uwalniające energię. Warto dodać, że odpowiednie dodatki mogą z sushi wycisnąć jeszcze więcej. 

sushi, talerz sushi fot. Nitr 2015/shutterstock.com
Korzyści z dodatków

Podkreślają smak i dają korzyści zdrowiu

1. Biała rzodkiew

Nie myl z rzepą. Biała rzodkiew w przeciwieństwie do czarnej rzepy jest z wierzchu biała. Warzywo przyspiesza trawienie. Jedz z: maki rolls i nigiri.

2. Imbir

Wspomaga odporność organizmu. Jedz bez niczego. Przegryzaj między różnymi rodzajami sushi. Oczyszcza kubki smakowe.

3. Wasabi

Chrzan japoński to superbohater w świecie przypraw: antygrzybiczny, antybakteryjny, a nawet antynowotworowy. Jedz z: każdym rodzajem.

4. Sos sojowy

Bogaty w tryptofan, pomaga w leczeniu lęków i depresji. Z dodatkiem wasabi podnosi smak wszystkich rodzajów sushi. 

Zrób to sam, czyli nie takie zawijanie straszne

Ryż ugotuj zgodnie z przepisem na opakowaniu. Reszta to pestka.

Składniki:

  • 1 arkusz wodorostów nori
  • 180 g ugotowanego i zakwaszonego ryżu do sushi
  • 80 g surowego lub wędzonego łososia
  • pół awokado
  • 1 łyżka majonezu
  • bambusowa mata do rolowania 

1. Na bambusowej macie połóż arkusz wodorostów nori lśniącą stroną do góry. Ułóż na nim 1-cm placek z ryżu, zostawiając na końcu 2,5-cm margines. Zwilż go wodą.

2. Na środku ryżu rozprowadź cienką warstwę majonezu. Pokrój łososia i awokado w cienkie paski. Połóż obok siebie w rządkach na warstwie majonezu.

3. Zwijaj w rulon za pomocą bambusowej maty. Rób to powoli i delikatnie ugniataj, by dokładnie uformować rulon. Rozwiń matę, rulon pokrój na 3-cm kawałki.

sushi fot. Martha Pavlidou
Sushi buduje mięśnie

Zamów Maguro Sashimi

Jak? Tuńczyk (maguro) zawiera zdecydowanie więcej protein niż niemal wszystkie inne ryby. Jeśli wybierzesz sashimi, czyli rybę na surowo, pełnowartościowe proteiny zostaną po prostu wchłonięte przez Twoje mięśnie. Kalorii nie musisz liczyć, bo tuńczyk to jedna z najchudszych ryb.

Patent MH na większą moc: Witamina B6 oraz cynk pomogą w trawieniu białek. Użyj sosu sezamowego, który jest bogaty w te składniki.

sushi fot. Martha Pavlidou
Sushi obniża stres

Zamów Sake Maki

Jak? Z badań opublikowanych w czasopismie "Diabetes & Metabolism" wynika, że kwasy omega-3 zawarte w łososiu (sake) zapobiegają wzrostowi kortyzolu – hormonu stresu. Jeśli dodasz awokado, dostarczysz sobie sporo potasu, który wyreguluje ciśnienie krwi. 

Patent MH na większą moc: Dodatkowo wypij 2 filiżanki zielonej herbaty, która szybciej pozwoli Ci obniżyć ciśnienie i rozluźnić się.  

sushi fot. Martha Pavlidou
Sushi regeneruje po siłowni

Zamów Ebi Maki

Jak? Porcja ryżu pozwoli uzupełnić potreningowe straty glikogenu. Kwasy omega-3, które znajdziesz w krewetkach, organizm wykorzysta do regeneracji stawów. Dodając dymkę, siła antyoksydantów zneutralizuje wolne rodniki wytwarzane po treningu szybciej niż w dni wolne od ćwiczeń. 

Patent MH na większą moc: Sałatka z wodorostami na przystawkę zneutralizuje produkcję kwasu mlekowego.

sushi fot. Martha Pavlidou
Sushi pobudza mózg

Zamów Makrela Nigiri

Jak? Potrzebujesz białka, które przywróci Cię do intelektualnej formy po południu. Jeśli przygotujesz nigiri z mniejszą ilością ryżu, zmniejszysz dawkę węglowodanów na korzyść tłuszczów z ryby. Wybierz makrelę. Ma sporo fosfatydyloseryny – fosfolipidu, który poprawi koncentrację. 

Patent MH na większą moc: Sałatka z białej rzodkwi dostarczy wit. C. To przyspieszy przemianę kwasów tłuszczowych w energię.  

sushi fot. Martha Pavlidou
Sushi leczy kaca

Zamów Dragon Rolls

Jak? Kac objawia się różnie, ale zabiera Ci dzień z życiorysu. Jednym z jego objawów jest wyższe ciśnienie. Dragon Rolls to duża porcja ryby z ogórkiem i awokado. Mariaż owocowo-warzywny to podwójny kop potasu, który uzupełni utracone w czasie balangi elektrolity.

Patent MH na większą moc: Sałatka z liści szpinaku i pestek dyni dostarczy magnez, który uchroni Cię przed kacowym niepokojem.

MH 02/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    "Surowa ryba? To nie dla mnie". Jasne, kurczak z ryżem ponad wszystko. A próbowałeś? Dużo białka, mało tłuszczu i węglowodany złożone długo uwalniające energię. A odpowiednie dodatki mogą z sushi wycisnąć jeszcze więcej.<br /><br /><a href="/dieta/Sushi-buduj-miesnie-i-jedz-ze-smakiem,5581,1"></a>
    Mens Health, 2015-01-22 16:13:41
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij