Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
  • Men's Health

  • Dieta

  • Superwarzywo, siedzenie w kuchni, ser żółty: jak pomogą Twojej formie?

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

Superwarzywo, siedzenie w kuchni, ser żółty: jak pomogą Twojej formie?

Naukowcy nie zasypiają gruszek w popiele, tylko krzyżują jarmuż z brukselką. Na szczęście wychodzi im dietetyczna Wunderwaffe, a nie Frankenstein.

brukselka fot. Shutterstock
Brukselkojarmuż, brukselkomuż, jarmużkselka? Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą hybryda brukselki i jarmużu pojawi się w Polsce, ale wiemy jedno – to będzie hit. Owoc (choć warzywo) pracy naukowców to nie produkt podejrzanej inżynierii genetycznej, tylko wynik trwających 15 lat tradycyjnych krzyżówek.

Efekt jest piorunujący, ponieważ zawiera dwa razy więcej witamin B6 oraz C od tradycyjnej brukselki, a do tego dokłada dawkę przeciwutleniaczy podwójnie przewyższającą tę w jarmużu. Zanim to cudo zobaczysz w sklepie (z wyglądu będzie podobne do jarmużu), pobaw się w kucharza i połącz oba warzywa w sałatce w bardziej tradycyjny sposób.

Sałatka krzyżowa

Jarmuż i brukselka są tak zdrowe i bez ingerencji naukowców, że krzywdy nie będzie.

Składniki:

miód (1 łyżka), ocet balsamiczny, garść jarmużu, garść surowej brukselki, garść orzeszków piniowych, 2 garści czerwonych porzeczek, parmezan

1 Zrób słodki sos, mieszając dokładnie miód i ocet.

2 Dodaj jarmuż, brukselkę (wcześniej bardzo drobno ją posiekaj), orzeszki piniowe i porzeczki. Wymieszaj i odstaw na kilka minut.

3 Całość posyp tartym parmezanem.

Kucharze na fali

"American Journal of Preventive Medicine" wyjaśnia, dlaczego warto gotować. Okazuje się, że im więcej czasu faceci spędzają w kuchni, tym więcej jedzą sałatek, warzyw i owoców.

Postaw na wapń

600 mg wapnia ponad dzienne zapotrzebowanie (określane na 1000 mg) według amerykańskich naukowców z Harvardu wystarczy, żeby o 16% zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka jelita grubego. Trzy plastry żółtego sera załatwią sprawę.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij